دیگه هیچ انگیزه ای برای زندگی ندارم

t دیگه هیچ انگیزه ای برای زندگی ندارم
t دیگه هیچ انگیزه ای برای زندگی ندارم

پرسش

من دانش آموز سال سوم تجربی هستم درسم هم خوبه….. اما یه مدته که اصلا نمیتونم درس بخونم و هر کاری می کنم که بخونم اما نمیشه و از طرفی این روزا برام تکراری شده و دیگه هیچ انگیزه ای برای زندگی ندارم و فقط روزامو شب میکنم و شبامو روز. اصلا نمیدونم چمه؟ خواهشا اگه میشه کمکم کنید.

پاسخ خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت

دوست خوبم

شناخت درست اتفاقاتی که ممکن است روی داده باشد و تو را به این احساس روزمرگی برساند در کمک کردن به تو بسیار مهم است. اما با این فرض که موضوع تازه ای در جریان نبوده و تو به یک باره دچار حالتی شدی می تواند این پیام را بدهد که شاید احساس های دوره نوجوانی تو را محاصره کرده و این بار با نشانه حس تکرار و یکنواختی دارد تو را امتحان می کند.

بدیهی است که در چنین شرایطی تنها یک راه داری تا از این مخمصه و حس ناخوشایند بیرون بیایی و آن هم این است که همین الان بدون توجه به اینکه درونت به تو چه می گوید  از جایت بلند شوی. همین حالا یک لیوان آب گوارا بنوشی و به خودت بگویی تمام شد. خداحافظ حس کرختی و بی انگیزه گی. من دیگر آماده ام و از همین حالا شروع می کنم تا مانند روزهای گذشته ام شروع به فعالیت کنم و درست در همین موقع کتاب و درس های فردایت را مقابل خودت بگذار و انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده بوده شروع به خواندن و نوشتن کن.

میدانی چرا؟ چون تنها در شرایطی این حس از تو دل می کند که ببیند دیگر جایی در زندگی تو ندارد و اگر همین حالا با تمام قدرتت او را جواب نکنی او هم ریش هایش را محکم تر می کند و رفتنش سخت تر می شود.

باور کن و از همین حالا بلند شو.

موفق باشی

کاربران عزیز

شما می توانید سؤال خود را از طریق راه های زیر ارسال نمایید:

۱- ارسال پرسش از طریق دیدگاه (کادر پایین صفحه)

۲- ارسال پرسش به آدرس ایمیل info@nojavanha.com

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه به آرامش نزدیک تر شویم؟ (1)

۳- ارسال پرسش به آیدی تلگرام @site_nojavanha

t دیگه هیچ انگیزه ای برای زندگی ندارم
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *