آزمایش علمی راه رفتن روی یک شانه تخم مرغ +فیلم

آزمایش علمی راه رفتن روی یک شانه تخم مرغ
t آزمایش علمی راه رفتن روی یک شانه تخم مرغ +فیلم

باید آن قدر محتاط باشی انگار که داری روی یک شانه تخم مرغ راه می روی…این یک مثل انگلیسی است که مردم وقتی بخواهند خیلی مراقب رفتارو کردارشان در برابر کسی باشند استفاده می کنند.ولی در حقیقت راه رفتن روی یک شانه تخم مرغ امکان پذیر است ؟ آیا این شئی ظریف با پوست شکننده می تواند وزن یک انسان را تحمل کند بدون این که ترک بردارد؟!بیایید با هم امتحان کنیم!

آزمایش علمی راه رفتن روی یک شانه تخم مرغ

مواد لازم برای راه رفتن روی یک شانه تخم مرغ

  • چند تخم مرغ بزرگ و شانه تخم مرغ
  • یک کیسه زباله بزرگ
  • یک سطل آب و صابون(و مقداری ماده ضد عفونی کننده)

دستورالعمل راه رفتن روی یک شانه تخم مرغ

قبل از شروع کار حتما از بزرگترتان اجازه بگیرید وبرای آن ها توضیح دهید که تخم مرغ ها را صحیح و سالم برخواهید گرداند.(البته اگر بدرستی کارتان را انجام دهید )

1-برای ایستادن روی تخم مرغ ها یا قدم برداشتن روی آن ها حداقل به دو شانه تخم مرغ نیاز دارید.اگر امکان فراهم کردن بیش از این باشد حتی می توانید روی تخم مرغ ها دراز بکشید!

آزمایش علمی راه رفتن روی یک شانه تخم مرغ

2-کیسه زباله را روی زمین پهن کنید و شانه های تخم مرغ را روی آن قرار دهید.

3-تخم مرغ ها را با دقت بررسی کنید و از سالم  و بدون ترک بودنشان اطمینان حاصل کنید.

4-یک سر تخم مرغ تیز و سر دیگر گرد است .مطمئن شوید تمام آن ها در یک جهت باشند.

آزمایش علمی راه رفتن روی یک شانه تخم مرغ

5- از دوستتان کمک بخواهید تا دستتان را بگیرد. کفش و جوراب ها یتان را در آورید. پاهایتان را با  آب و صابون بشویید .( ترک های پوست پا حالت چسبندگی دارند و نمی گذارند به راحتی روی تخم مرغ ها  قدم بر دارید)

با پای برهنه روی شانه تخم مرغ بروید.رمز موفقیت این است که سطح پایتان صاف باشد تا تخم مرغ ها بتوانند وزن شما را بدون شکستن تحمل کنند.اگر پاشنه پایتان بزرگ است به جای گذاشتن پایتان در ابتدای شانه تخم مرغ وسط آن را امتحان کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
احتمال بروز عوارض تتو تا 15 سال بعد!

آزمایش علمی راه رفتن روی یک شانه تخم مرغ +فیلم

6-وقتی کاملا روی شانه اول مستقر شدید می توانید وزن خود را روی پاهایتان بیندازید و قدم بعدی را بر دارید.

آزمایش علمی راه رفتن روی یک شانه تخم مرغ +فیلم

7- ممکن است صدای ترک خوردن از تخم مرغ ها بشنوید اما نگران نشوید.شما اولین نوجوانی هستید که می توانید روی تخم مرغ راه بروید!فراموش نکنید که تا جایی که ممکن است سعی کنید صاف روی تخم مرغ ها قدم بردارید.

آزمایش علمی راه رفتن روی یک شانه تخم مرغ +فیلم

راز نشکستن تخم مرغ ها شکل آن ها است! هندسه منحصر به فرد تخم مرغ در عین ظاهر ظریف باعث قدرت آن می شود.شکل تخم مرغ مثال جالبی از یک قوس سه بعدی است. این شکل هندسی یکی از قدرتمند ترین اشکال هندسی است.

اگر تخم مرغی را در دستتان بگیرید و سر و ته آن را محکم فشار دهید ، نمی شکند چون شما  در حال ایجاد فشار در ابتدا و انتهای تخم مرغ هستید که قوی ترین قسمت های آن است. در عین حال وقتی به وسط یا یک قسمت تخم مرغ ضربه وارد می کنید می شکند چون از یک ناحیه ضربه وارد می شود. این نظریه جواب سوال شما را در مورد وزن مرغ می دهد که چرا مرغ روی تخم مرغ ها می خوابد و علی رغم وزنش تخم مرغ ها نمی شکنند.

اگر به شکل جعبه تخم مرغ دقت کنید متوجه خواهید شد که جدا بودن تخم مرغ ها از هم و شکل تو رفته جعبه به سالم ماندن تخم مرغ ها کمک می کند.

چگونه یک تخم مرغ را داخل بطری بیندازیم؟

t آزمایش علمی راه رفتن روی یک شانه تخم مرغ +فیلم
امتیاز به این نوشته

‫4 نظر ارسال شده در “آزمایش علمی راه رفتن روی یک شانه تخم مرغ +فیلم

  1. ? :

    سلام من میخواستم برای صبحانه تخم مرغ آب پز درست کنم داخل یه قابلمه ی کوچیک آب سرد ریختم و تخم مرغ رو داخلش گذاشتم که چیز جالبی دیدم من تخم مرغ رو از سر پهنش تهه ظرف گذاشتم اما اون فوری تهه آب چرخید تا سر تیزش کف ظرف قرار بگیره هرچی سعی کردم از سر پهنش کف ظرف قرار بگیره اون خیلی سریع جابجا میشد تا از سر تیزش کف ظرفِ پر از آب سرد قرار بگیره من این کارو با تخم مرغ دیگه ای هم انجام دادم اونم همین طور شد برام جالبه علت علمیِ این پدیده رو بدونم

    • يك دوستدار علم :) :

      سلام. احسنت، چقدر خوبه که چنین روحیه‌ی پژوهشگری دارین.
      علتش خیلی ساده‌س: داخل تخم‌مرغ یک حباب هوا وجود داره که در همیشه در سر پهنش قرار داره. وقتی تخم‌مرغ رو میجوشونین و سر پهنش رو میشکنین، این حباب هوا کاملا قابل دیدنه.

      اما یه نکته جالب‌تر اینه که نسبت حجم این حباب به حجم کل تخم‌مرغ در تمام تخم‌مرغ‌ها یکسانه!!

      و نکته جالب‌تر تر اینکه هر روز که از عمر تخم‌مرغ بگذره، این حباب بزرگتر و بزرگتر میشه!! و طبیعتا جرم حجمی تخم‌مرغ هرچی از عمرش بگذره، کمتر میشه!!
      از این خاصیت جالب برای تعیین سن تخم‌مرغ و حتی خرابی یا سالم‌بودن اون استفاده میکنن.
      چون اگر جرم‌حجمی تخم‌مرغ از یک حدی کمتر بشه، یعنی اون تخم‌مرغ دیگه پیر یا فاسد شده!!

      حقایق علمی خیلی زیبا و جالب هستن…
      بنازم قدرت خدای عزیز و مهربون رو در آفریدن این همه زیبایی و شگفتی…. 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *