رهایی از وحشت مین های پنهان

t رهایی از وحشت مین های پنهان

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

مسعود حسنی در سال 1983 در افغانستان متولد شد و در سال 1998 به هلند رفت و در آن جا اقامت کرد. او در کشوری به دنیا آمده بود که بسیاری از زنان و کودکانش به خاطر صدها هزار مین پنهان در خاک که از سی سال جنگ  باقیمانده است جانشان را از دست می دهند و یا دست و پایشان معلول می شود. مسعود حسنی با الهام از اسباب بازی های دست سازی که در نوجوانی در افغانستان با آن ها بازی می کرد مین کوبی طراحی کرد که می تواند به سادگی مین های پنهان در خاک را ازبین برده و امنیت مردم را تامین کند.

به گزارش سازمان ملل متحد در میان 70 کشور جهان که در سالیان گذشته از جنگ رنج برده اند هنوز 110 ملیون مین پنهان جان هزاران نفر که عمده آن ها کودکان هستند تهدید می کند. پاکسازی مین ها بسیار هزینه بر و خطرناک است و بسیاری از کشورهای فقیر از پرداخت این هزینه ها عاجزند و به همین خاطر سالیانه بیش از  20 هزار نفر بر اثر انفجار مین جانشان را از دست می دهند و چند برابر آن معلول می شوند.

حالا اختراع مسعود حسنی امیدی تازه برای نجات جان انسان ها  از مین های پنهان ایجاد کرده است. این مین کوب که با استفاده از نی های بامبو و صفحات پلاستیکی  ساخته شده است هزینه ای بسیار پایین دارد و استفاده از آن نیاز به تخصص خاصی ندارد. به این ترتیب شاید در سال های آینده این کابوس وحشتناک از سر بسیاری از مردم جهان رخت بندد.

مین های پنهان (5)

مین های پنهان (1)

مین های پنهان (7)

مین های پنهان (6)

مین های پنهان (4)

مین های پنهان10

مین های پنهان (3)

مین های پنهان (2)

مین

t رهایی از وحشت مین های پنهان
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تقویت عملکرد مغز با مصرف منظم شکلات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *