روبات های کارگر و روبات های اسباب بازی

t روبات های کارگر و روبات های اسباب بازی

 

وقت کار 

وقت کار ، وقت بازی

در حال حاضر روبات های بسیاری در کارخانه ها ، ادارات ، مدارس ، بیمارستان ها ، آزمایشگاه های علوم و خانه ها مشغول به کارند . این روبات ها اغلب کارهای ساده ای انجام می دهند که لازمه ی نوعی حرکت و اعمال تکراری است . پاشیدن رنگ یا قراردادن چیزهایی در یک جعبه از جمله ی این کارها به شمار می آیند . روبات های کارگر اغلب دارای یک بازوی مکانیکی یا بخش های متحرک مشابه اند که به کمک آن ها کارشان را انجام می دهند . خیلی کم پیش می آید که کل بدنه ی روبات حرکت کند و در چنین مواقعی اغلب به کمک چرخ ها یا غلتک هایی که دارند نقل مکان می کنند .

 blocks_image_1_1_2

ده ها روبات کارگر در خط تولید اتومبیل ها قطعات مختلفی را به یکدیگر جوش می دهند و پیچ ها را می بندند ، بخش های متعدد اتومبیل را روی هم سوار می کنند و کارهای مربوط به نظافت و رنگرزی و جلاکاری را انجام می دهند .

آنها همه ی این کارها را بدون وقفه و درست به موقع و بدون احساس خستگی و بدون هیچ گلایه ای انجام می دهند .

 

روباتی که در یک کارخانه کار می کند و مثلا پیچ ها را در سوراخ هایشان قرار می دهد احتمالا جلب توجه نمی کند . اما یک گربه ی روباتی عروسکی سخنگو که راه می رود و می تواند معنای کلمات دستوری مانند « بایست » و « بنشین » را یاد بگیرد ، سرگرم کننده به نظر می رسد و خیلی جلب توجه می کند ! روبات هایی که برای کارکردن طراحی و ساخته می شوند کاملا با انواع مختلف روبات هایی که تنها جنبه ی سرگرم کننده دارند ، متفاوت اند ، اما درون پیکر همه ی این روبات ها از قطعات و بخش های مشابهی تشکیل شده است .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تاثیر ضربه به سر در تغییر شخصیت انسان

این روبات عروسکی رو در روی صاحبش ایستاده است و منتظر شنیدن دستورات اوست یا شاید صاحبش منتظر است تا خود روبات کاری انجام دهد .

روبات عروسکی 

آماده ی بازی

از محیط های کار و کارخانه که فاصله بگیریم ، روبات هایی وجود دارند که با کارهای احمقانه و ترفندهای عجیب و غریب ، کارهایی بیش از سرگرم کردن و خنداندن ما انجام می دهند . این روبات های عروسکی اوقات فراغت ما را پر می کنند .robotic-e

همچنین روبات هایی وجود دارند که حد واسط روبات های کارگر و سرگرم کننده اند . بودن در کنار آنها خوشایند و سرگرم کننده است . به هرحال این روبات ها در امر آموزش به ما کمک می کنند . هرچند که ممکن است در آن لحظه متوجه این موضوع نشویم . این روبات های آموزشی ما را در یادگیری زبان های جدید کمک می کنند و درباره ی کشورهای مختلف جهان اطلاعات مفیدی در اختیار ما قرار می دهند . همچنین ما را با شیوه های مراقبت از محیط زیست و مواظبت از حیوانات خانگی مان و دانش و فناوری روبات ها آشنا می کنند . 

اسباب بازی های ساده :

آیا یک موش کوکی چرخ دار ، یک روبات است ؟ یا یک گربه ی عروسکی که با کمک باتری حرکت می کند ؟ خیر ، آن ها روبات واقعی نیستند . با قبول این موضوع این اسباب بازی ها مانند روبات ها دارای بخش های متحرک اند . اما بر خلاف بیشتر روبات ها ، این اسباب بازی ها نمی توانند از آنچه در پیرامونشان روی می دهد باخبر شوند و بشنوند و ببینند یا فاقد حس لامسه اند و در برابر تماس واکنش نشان نمی دهند . آن ها نمی توانند درباره ی انجام عملی تصمیم گیری کنند و صاحبانشان ، یعنی ما انسان ها ، نمی توانیم برای آن ها دستورالعمل تهیه کنیم یا برنامه مشخص تعریف کنیم . در حقیقت آن ها صرفا اسباب بازی های ساده اند و نمی توان آن ها را  روبات های واقعی به شمار آورد .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دستکش ویژه ناشنوایان که علامت های حرکتی را به صوت ترجمه می کند 

 

روبات ها در خانه ها و دنیای سرگرمی

نویسنده : استیوپارکر 

مترجم: مجید عمیق

 

 

t روبات های کارگر و روبات های اسباب بازی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *