روزنوشته های کلانتر پفک؛ صبحانه خوشمزه فراموش نشود

صبحانه
t روزنوشته های کلانتر پفک؛ صبحانه خوشمزه فراموش نشود

اهمیت غذا خوردن

غذا خوردن یکی از آن مسائلی است که من در زندگی خیلی به آن اهمیت می‌دهم. چون همانطور که می‌دانید من به اصول زندگی سالم پایبند هستم و یکی از اصل‌ها برای داشتن چنین زندگی درستی تغذیه‌ی مناسب است. من کلاً با گربه‌ها و انسان‌هایی که به وعده‌های غذایی‌شان اهمیت نمی‌دهند مشکل دارم! بله، مشکل دارم. چرا؟ چون اهمیت ندادن به تغذیه مخصوصا صبحانه خوشمزه باعث می‌شود چیزهای دیگر هم به‌هم بریزد. مثلاً چی؟ مثلاً اعصاب!

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

خود شما تا حالا چندبار شده بدون خوردن صبحانه از خانه بیرون زده باشید؟ حالا خودمانیم، بگویید، این‌بار را از دستتان دلخور نمی‌شوم. خب پس شده! حتماً در این روزها متوجه شده‌اید که چقدر بداخلاق می‌شوید و حوصله ندارید با اعضای خانواده‌تان حرف بزنید. حالا کاری ندارم که وقتی چشمتان به دوستانتان می‌افتد گل از گلتان می‌شکفد و بگو و بخند می‌کنید!

خب اینکه صبح‌ها اینطوری می‌شویم دلیلش چیست؟ بدن برای شروع فعالیت در ابتدای صبح به انرژی و قند نیاز دارد برای همین شما وقتی معده‌تان را به امان خدا رها می‌کنید و هیچ قندی به آن نمی‌رسانید آن بیچاره گرسنه می‌ماند و گرسنگی، سیستم عصبی شما را به‌هم می‌ریزد. در صورتی که با خوردن صبحانه‌ای هرچند مختصر می‌توانید پرنشاط روزتان را شروع کنید.

سالاد سیب‌زمینی درست کنید

می‌گویند هر کسی که به غذا خیلی اهمیت می‌دهد دستپخت خوبی هم دارد. میان آدم‌ها را نمی‌دانم ولی میان گربه‌ها که واقعاً اینطور نیست. اما من از آن‌هایی هستم که نه تنها دستپخت خوبی دارم بلکه همیشه سعی می‌کنم مزه‌ها را با هم مخلوط کنم و طعمی جدید به وجود بیاورم.

بله دیگر، من دست به آشپزی هستم. آن هم چه آشپزی معرکه‌ای! اما خب تا به حال حرفی نزده بودم چون صحبتش نشده بود.

وای، همین الآن که دارم این‌ها را می‌نویسم دلم برای یک سالاد سیب‌زمینی و شوید معرکه با کمی سس ماهی تنگ شده است! یادم باشد شب که به خانه رفتم حتماً برای فردا صبحانه سالاد سیب‌زمینی درست کنم.

خب حتماً الآن می‌گویید: «کلانتر جان، لطفاً دستور درست کردن این سالاد خوشمزه را به ما هم بدهید.» عزیزانم، سالادی که من درست می‌کنم با ذائقه‌ی گربه‌ها جور است برای همین شما اگر می‌خواهید آن را درست کنید باید به دستورات طبخ انسانی که در فضای مجازی هم وجود دارد توجه کنید.

واقعاً یکی از مزایای فضای مجازی این است. دستور پخت هر غذایی را که بخواهید می‌توانید در آن پیدا کنید. خود من خیلی از غذاهایی را که اسمشان هم به گوشم نخورده بود با استفاده از دستورهای اینترنتی درست کردم.
کجایند آن‌هایی که می‌گویند اینترنت خوب نیست؟ بفرمایید! این هم یک استفاد‌ه‌ی خیلی باارزش. من که به شخصه طرفدار اینترنت هستم چون مرا به خوراکی‌ها و طعم‌های محبوبم وصل کرده است!

یک نکته‌ی خوشمزه

حالا که بحث خوراکی شد بگذارید یک نکته‌ی خوشمزه بگویم. می‌دانستید خوردن یک وعده غذای تند در روز برای بدن مفید است؟ غذاهای تند تا 14 درصد خطر مرگ را کاهش می‌دهند اگر که مداوم مصرف شوند. این را گفتم که اگر عاشق فلفل هستید بدانید می‌توانید با خیال راحت و با انگیزه به فلفل‌خوردن ادامه بدهید!

نتیجه‌ی ماجرای کلانتر پفک و صبحانه خوشمزه را فراموش نکنید

 داشتن تغذیه‌ی مناسب یک شعار برای سلامتی نیست. یک اصل برای حفظ سلامتی است. (عجب جمله‌ای گفتم!) خود من با کسانی که صبحانه نمی‌خورند مشکل دارم چون اعصاب ندارند و به محض اینکه حرفی بهشان بزنی جبهه می‌گیرند. من افرادی را دوست دارم که ابتدای صبح با نشاط و خوشرو هستند. راهش هم خیلی ساده است: صبحانه بخور تا با نشاط باشی.

پیشنهاد می‌کنم همین امروز با اعضای خانواده یک برنامه‌ی خوب برای صبحانه‌تان بنویسید و به آن عمل کنید. خواهید دید که ابتدای صبح چقدر سر حال‌تر هستید و چقدر انگیزه برای روز تازه دارید.

توضیح تصویر

یادش بخیر. آن روز با کپک قرار گذاشتیم و صبح زود به یک کافه‌ی باصفا رفتیم تا با هم صبحانه خوشمزه و مفصل بخوریم. اینجا کپک از من پرسید: «پفک، این همه خوراکی لذیذ اینجاست. خوابم یا بیدار؟!»

یاسمن رضائیان

t روزنوشته های کلانتر پفک؛ صبحانه خوشمزه فراموش نشود
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نکنه یه وقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *