روزنوشته‌های کلانتر پفک (۵۲)

t روزنوشته‌های کلانتر پفک (۵۲)
t روزنوشته‌های کلانتر پفک (۵۲)
کلانتر پفک و کنترل خشم

کلانتر پفک و کنترل خشم

کلانتر پفک: از نظر من همه‌ی آدم‌ها و گربه‌ها باید در زندگی مهارت‌هایی را داشته باشند. یکی از این مهارت‌ها مهارت کنترل احساسات است. بله، خود من بارها از دست انسان‌ها و گربه‌های دیگر عصبانی شده‌ام. اما همه‌ی سعی‌ام را کرده‌ام تا کاری نکنم که بعد پشیمان شوم.

واقعیت این است که کنترل احساسات خیلی سخت است. مخصوصا وقتی قرار باشد خشم‌مان را کنترل کنیم.

روانشناسان و محققان هم که بی‌کار ننشسته‌اند. آن‌ها به دنبال راه حل‌های متفاوت برای کمک به انسان‌ها هستند. البته روانشناسان گربه هم راهکارهایی برای ما ارائه داده‌اند. (نکند فکر کرده‌اید فقط خودتان روانشناس دارید؟)

اولین قدم در کنترل خشم

اولین قدم می‌گوید تند و سریع بررسی کن ببین دلیل خشم تو چیست. گاهی اوقات واقعا اتفاق خیلی بزرگی نیفتاده که ما را ناراحت کند. اما چون ما از صبح هی ریز و ریز عصبانیت‌های کوچک را در خودمان جمع کرده‌ایم با کوچک‌ترین تلنگری منفجر می‌شویم. بعد عصبانیت‌مان را سر یک بیچاره‌ای خالی می‌کنیم.

بنابراین باید ببینیم موقعیتی که در آن قرار گرفته‌ایم ما را عصبانی کرده یا از جاهای دیگر دلمان پر است.

خونسردی خود را حفظ کرده و ببینید چه کار کنید بهتر است

شما به این نتیجه رسیدید که عصبانیت‌تان از کجاست. حالا باید تصمیم بگیرید چه رفتاری داشته باشید. من به شما می‌گویم بیشتر اوقات پرخاشگری راه حل موضوع نیست. بنابراین در چنین موقعیتی عصبانیتتان را بروز ندهید. مطمئن باشید بعدش از اینکه خودتان را کنترل کرده‌اید خیلی خوشحال می‌شوید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود آهنگ زیبای "دلبسته" از محمدرضا هدایتی

کلانتر پفک و توصیه های روانشناسی 

حالا شاید بپرسید «کلانتر پفک برای چه این حرف‌ها را می‌زنید؟ نکند دارید روانشناسی می‌خوانید؟» نه عزیزانم. روانشناسی نمی‌خوانم. برخی از دوستان که در محله مرا می‌بینند از من خواستند در کنار تجربه‌های زندگی کمی هم در مورد مهارت‌های زندگی صحبت کنم. خب من هم همین کار را می‌کنم.

حالا باز هم برایتان از مهارت‌های زندگی می‌گویم.

و نتیجه‌ی ماجرای امروز کلانتر پفک…

کلانتر پفک می‌گوید باید در زندگی مهارت‌های متفاوتی داشته باشیم. یکی از این مهارت‌ها کنترل احساسات و کنترل خشم است. برای این کار اول باید ببینیم دلیل عصبانیت‌مان چیست و بعد تصمیم بگیریم که چه کار کنیم.

کلانتر می‌گوید مطمئن باشید هیچ‌وقت راه حل مسئله، بروز عصبانیت نیست. بنابراین بر خودتان مسلط باشید و منطقی تصمیم بگیرید.

کلانتر می‌خواهد باز هم برایتان از مهارت‌های زندگی بگوید. منتظرش باشید.

توضیح تصویر از زبان کلانتر پفک

مثلا من اگر عصبانی شوم این شکلی می‌شوم. هیچ‌کس دوست ندارد به آدم‌ها و گربه‌های عصبانی نگاه کند. مگر نه؟ چون از آن‌ها انرژی منفی می‌گیرد. پس عصبانیت را کنترل کنیم.

t روزنوشته‌های کلانتر پفک (۵۲)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *