سریع ترین و مستقیم ترین راه برای یادگیری زبان جدید چیست؟

t سریع ترین و مستقیم ترین راه برای یادگیری زبان جدید چیست؟
t سریع ترین و مستقیم ترین راه برای یادگیری زبان جدید چیست؟

آیا برای یادگیری زبان جدید عجله دارید ؟ انگیزه شما از یادگیری زبان جدید چیست؟

شاید شما نیازبه یادگیری یک زبان داشته باشید تا بتوانید در مسافرتی که قصد دارید بروید با آن صحبت کنید یا می خواهید مسئولیت های شغلی جدیدی را بر عهده بگیرید ویا دوست دارید رمان مورد علاقه خود را بدون ترجمه و به زبانی بخوانید که در ابتدا نوشته شده است.

دلیل شما برای یادگیری زبان جدید هرچه باشد،آموختن سریع آن ایده آل خواهد بود.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

با این حال توی ذهن تان، ایده یادگیری یک زبان، به ویژه هنگامی که قصد دارید از ابتدا آن را یاد بگیرید، کاری زمان بر است: شما باید دستور زبان جدیدی یاد بگیرید، کلمات واژگان را حفظ کنید، صحبت کردن را تمرین کنید… .

اما می دانستید یادگیری یک زبان جدید نیازی به یک فرآیند کند یا خسته کننده ندارد؟ اگرچه هیچ چیز نمی تواند جایگزین کار سخت و تلاش شود، اما اگر استراتژی مناسب را دنبال کرده و زمان خود را صرف این روند کنید، می توانید به سرعت یک زبان خارجی جدید را بیاموزید.

این مراحل را با ما قدم به قدم بیایید تا سریعتر از آنچه تصور می کنید بر یادگیری زبان جدید مسلط شوید.

 

سریع ترین راه برای یادگیری زبان جدید با کاربردی ترین مراحل

زبان دوم

1-هدف از یادگیری زبان را برای خود تعیین کنید.

اولین قدم برای یادگیری سریع یک زبان جدید این است که اهدافی را که می خواهید به آنها برسید تعیین کنید. این بسیار منطقی است که وقتی به کاری فکر می کنید، دلیل موجهی برای شروع و انجام آن داشته باشید. اگرهدفی را تعیین نکنید، چگونه می توانید بدانید که می خواهید به چه چیزی برسید وآیا به آن رسیده اید؟

وقتی با ایده یادگیری زبان جدید روبرو می شویم، اکثر ما احساس غرق شدن می کنیم. کلمات زیادی برای یادگیری و روشهای مختلف مطالعه وجود دارد. تعیین اهداف تمرکز شما را محدود می کند تا بتوانید دیگر نگران جزئیات نباشید و دست به کار شوید.

تحقیقات  نشان می دهد افرادی که نوع مناسبی از اهداف خود را تعیین می کنند، بیشتر به موفقیت می رسند.

از این دستورالعمل ها برای حداکثر استفاده از تعیین اهداف خود استفاده کنید:

 2-بر نتایج مشخص و ملموس تمرکز کنید

اهداف جزیی تعیین کنید و بر روی آنچه قصد دارید یاد بگیرید تمرکز کنید تا مدت زمان مطالعه. یک مثال از یک هدف خوب ممکن است این باشد: “این هفته قصد دارم 30 کلمه واژگان اسپانیایی مربوط به خرید را بیاموزم.”

3-اهداف کوتاه مدت تعیین کنید.

داشتن یک هدف نهایی خوب است یعنی چیزی که در نهایت امیدوارهستید به آن برسید. اما اهداف بلند مدت آنقدر زیاد هستند که نمی توانند به شما انگیزه دهند. هدف نهایی خود را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و برای هر هفته یا ماه اهداف کوچکتر تعیین کنید.

4-خودتان را به چالش بکشید. (اما نه زیاد)

اهداف زمانی بهترین کار را می کنند که باعث شوند شما به خودتان فشار بیاورید. اما اگر آنها بیش از حد دلهره آور باشند، در واقع می توانند شما را دلسرد کنند. یک راه خوب برای غلبه بر این موضوع، تعیین اهداف با طیف وسیعی از نتایج است. به عنوان مثال بگویید “من می خواهم این هفته 30تا50 کلمه ازواژگان جدید را یاد بگیرم.” عدد کمتر در این محدوده به شما کمک می کند تا احساس کنید که هدف قابل دستیابی است، در حالی که عدد بیشتر باعث می شود تا به خودتان فشار بیاورید و بیشتر تلاش کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
فیلم آموزش اسامی حیوانات به زبان انگلیسی

5-.اهداف خود را بنویسید.

نوشتن اهداف به شما کمک می کند تا به آنها متعهد باشید. اهداف خود را در یک مکان مورد توجه خود بنویسید، مانند آینه حمام و یا حتی صفحه اصلی تلفن هوشمند خود!

2.کلمات “لازم” را بیاموزید.

زبان ها از تعداد کلمات تکان دهنده ای تشکیل شده اند. به عنوان مثال انگلیسی بین 600000 تا 1 میلیون کلمه دارد

و خوشبختانه، برای تسلط به یک زبان خارجی، نیازی به یادگیری کلمات زیادی ندارید. این را در نظر بگیرید : 100 کلمه برتر حدود  50 درصد متون انگلیسی زبان را تشکیل می دهند و 1000 کلمه برتر حدود 90 درصد را تشکیل می دهند!

با تمرکز بر یادگیری این کلمات، می توانید زمان تلف شده را از بین ببرید و میزان اطلاعاتی را که به سرعت درک می کنید افزایش دهید.

3.هوشمندانه مطالعه کنید.

هنگام یادگیری کلمات ، با استفاده از تکنیک های مطالعه سریعتر یاد خواهید گرفت.

استفاده از فلش کارت

فلش کارت ها به شما این امکان را می دهند تا بر کلمات فردی تمرکز کرده و خودتان را آزمایش کنید؛همچنین به شما در بهترحفظ کردن اطلاعات جدید کمک می کنند.

وقتی با فلش کارت کار می کنید، برای یادگیری سریع تر این نکات را دنبال کنید:

فلش کارت های الکترونیکی را امتحان کنید.

فلش کارت های کاغذی همانند گذشته کار می کنند، اما برنامه یا نرم افزارها فلش کارت الکترونیکی مزایای زیادی دارند.

1.با استفاده از فلش کارت های الکترونیکی ، می توانید به راحتی مجموعه های بزرگی از کلمات زبان جدید را روی تلفن هوشمند یا رایانه شخصی خود حمل کنید.

2.می توانید ازفلش کارت هایی که دیگران ایجاد و برای عموم منتشر کرده اند، استفاده کنید.

3.این برنامه ها همچنین به طور خودکار ترتیب کارت ها را تغییر می دهند و از تکرار فاصله ای برای افزایش تدریجی زمان بین تکرارهای فلش کارت استفاده می کنند.

یادگیری زبان دوم

 این تکنیک ها به شما کمک می کند سریعتر و بهتر یاد بگیرید.

1.قبل از برگرداندن کارت ، حتماً معنی کلمه را حدس بزنید. فلش کارت ها هنگامی که از آنها برای تست حافظه استفاده می کنید، بهتر عمل می کنند؛بنابراین در برگرداندن کارت ها عجله نکنید. حتی اگر کلمه ای را نمی شناسید، حدس بزنید.

 

2.ابتدا ترجمه ها را بیاموزید، سپس تولید کلمات جدید را. یادگیری ترجمه یک کلمه خارجی آسان تر از یادگیری گفتن کلمه خارجی با دیدن معادل یا مترادف آن است.

3.کلمه ای را که یاد می گیرید تجسم کنید.

تصویری را که فلش کارت نشان می دهد تصور کنید و کلمه جدید را با صدای بلند بگویید. این به شما کمک می کند تا مفاهیم را به هم متصل کنید وحفظ کردن کلمات را راحتتر انجام دهید.

 

4.ادا در بیاورید !

تعجب نکنید بله هنگامی که از حرکات فیزیکی هنگام یادگیری استفاده می کنید، مغز بهتر یاد می گیرد. با اشاره کردن از این مزیت استفاده کنید.مثلا اگر می خواهید کلمه (کفش) را یاد بگیرید، این کلمه را در حالی که وانمود می کنید کفش می پوشید، بیان کنید.این روش یادگیری زبان جدید را برای شما جذاب تر می کند.

 

5.از کلمات جدید در زبان مادری خود استفاده کنید. هنگامی که در حال یادگیری یک زبان جدید هستید، تمرین کلمات در متن دشوار است زیرا هنوز واژگان کافی برای ساختن جملات پیچیده را ندارید. برای حل این مشکل، کافی است از این کلمه در زبان مادری خود استفاده کنید. برای مثال، اگر شما در حال یادگیری زبان آلمانی هستید وبه کلمه (هِیم)به معنی (خانه) رسیدید؛می توانید بگویید: “من قصد دارم به هِیم بروم.”

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش مکالمه انگلیسی (درس 24)

 

 4-تمرین واستفاده از زبان جدید را هرروز انجام دهید.

به عنوان یک مبتدی، ممکن است تلاش برای استفاده اززبان خارجی در طول روز بسیار طاقت فرسا باشد، اما آنقدرها هم که به نظر می رسد دشوار نیست. بسیاری از روشهای آسان و حتی سرگرم کننده برای تبدیل تمرین زبان به بخشی از زندگی عادی شما وجود دارد.

_از هر لحظه ای که برای یادگیری کلمات جدید دارید استفاده کنید.

کارت های فلش را با خود ببرید و در حین رفت و آمد با قطارشهری یا اتوبوس (اما نه هنگام رانندگی، لطفا!) یا زمانی که منتظر ملاقات با یک دوست هستید، آنها را مطالعه کنید.

_وقتی احساس خستگی می کنید، با انجام کارهایی که معمولاً به زبان مادری خود انجام می دهید، از یادگیری فعال به یادگیری غیرفعال تغییرروش دهید.

_سعی کنید یک فیلم یا سریال به زبان مقصد ببینید، یا پادکست هایی با زبان اصلی موردنظر خود گوش دهید.

منابع آنلاین زیادی برای دسترسی به کلیپ های صوتی وتصویری وجود دارد مثل یوتیوب.

ممکن است از خود بپرسید: “چگونه می توانم یک ویدیو تماشا کنم یا به رادیو گوش دهم در حالی که فقط تعداد انگشت شماری از کلمات را می دانم؟”

وقتی شروع می کنید، هدف این نیست که همه چیزهایی را که می شنوید درک کنید، بلکه آشنایی با اصوات زبان است. حتی اگر چیزهای زیادی را که می شنوید درک نمی کنید، فقط گوش دادن می تواند تأثیرات مثبت زیادی داشته باشد، ازجمله:

_عادت به سرعت زبان

_یادگیری تشخیص و درک کلمات رایج

-یادگیری درک فقط با استفاده از زمینه و چند مورد مشابه

_با انگیزه ماندن

یادگیری زبان جدید

 5-به دنبال تمرینات واقعی باشید.

یکی از بهترین روش های یادگیری قرارگرفتن در شرایط واقعی است، به ویژه هنگامی که چاره ای جز استفاده از زبان خارجی ندارید.

ساده ترین راه برای کسب تجربه در زندگی واقعی، سفر یا تحصیل در خارج از کشور است. رفتن به خارج از کشور فرصت هایی را برای احاطه شدن توسط افرادی ایجاد می کند که به زبانی که می خواهید یاد بگیرید صحبت می کنند، زیرا بسیاری از آنها زبان مادری شما را نمی دانند.

اما حتی بدون سفر به خارج از کشور، می توانید خود را در شرایط واقعی زندگی که به شما امکان زیادی از تمرین زبان را می دهد، غرق کنید.

این گزینه ها را امتحان کنید.

_ به صورت هفتگی با فردی که به زبان مقصد شما مسلط است ملاقات کنید. حتی اگر لازم است برای این کار هزینه کنید.

_ به یک باشگاه گفتگو بپیوندید، بسیاری از مدارس یا آموزشگاه ها دارای کلوب های گفتگو هستند که در آن دانش آموزان زبان به طور مرتب با هم ملاقات می کنند تا با زبان مقصد خود بحث های غیر رسمی را تمرین کنند.

_ از یک سایت آموزشی آنلاین برای انتخاب یک شریک زبان تمرینی استفاده کنید. این سایت ها می توانند افرادی را به شما معرفی کنند که به زبانی که می خواهید تمرین کنید صحبت می کنند. حتی اگر آنها را شخصاً نبینید، می توانید با چت آنلاین به تمرین زبان واقعی بپردازید.

6.فرهنگ زبان مقصد را بیاموزید.

درک یک زبان چیزی فراتر از درک کلمات در یک صفحه است. یادگیری فرهنگ و تاریخ مرتبط با این کلمات نیز مهم است.

دانستن اطلاعاتی در مورد تاریخ یک کشور یا فرهنگ، رویدادهای جاری، باورهای مذهبی و آداب و رسوم مشترک می تواند به شما در درک بسیاری از آنچه مردم می گویند و انجام می دهند کمک کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نرم افزار قصه خوان انگلیسی (داستان و انیمیشن)

محققان دریافته اند که کودکان وقتی فرهنگ و زمینه ی قطعاتی را که می خوانند درک کنند، بهتر می آموزند.

با شروع مطالعه یک زبان جدید، مدتی وقت بگذارید تا با فرهنگ افرادی که به آن زبان صحبت می کنند آشنا شوید. احساس نکنید این اتلاف وقت است، حتی اگر شامل خواندن و تماشای فیلم به زبان مادری شما باشد. این به شما بسیار کمک می کند و حتی می تواند از اشتباهات شرم آور و بالقوه توهین آمیز جلوگیری کند.

7.خودتان را آزمایش کنید.

دانستن اینکه قصد دارید در آزمون شرکت کنید، راهی عالی برای ایجاد انگیزه در یادگیری سریعتر است.

سعی کنید به طور مرتب خود را از راه های کوچک آزمایش کنید. اگر در حال یادگیری از یک کتاب درسی هستید، در پایان هر فصل تست های تمرین را انجام دهید یا تمرینات را کامل کنید. همچنین می توانید بازی های آنلاین انجام دهید یا در آزمون های آنلاین شرکت کنید. تقریباً به هر زبانی، از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، ژاپنی و آلمانی، آزمون های عملی آنلاین وجود دارد.

برنامه ریزی برای شرکت در آزمون استاندارد چند ماه تا یک سال پس از شروع یادگیری زبان جدید نیز می تواند انگیزه شما را افزایش دهد و داشتن نتایج به شما کمک می کند سطح زبان خود را به کارفرمایان احتمالی، مدارس و یا حتی خودتان “اثبات” کنید.

در بسیاری از محافل آموزش زبان و به طور گسترده ای این آزمون ها معتبرهستند. این آزمون مهارت های شفاهی را آزمایش می کند و نمره ای را ارائه می دهد که سطح شما را در هر نقطه از “سطح مبتدی” تا “برتر” رتبه بندی می کند.

برخی از زبانها نیز دارای استاندارد مختص خود هستند،مثل زبان چینی. از معلمان یا متخصصانی که زبان را می دانند بپرسید که چه آزمون هایی را توصیه می کنند.

یادگیری زبان

 8.خوش بگذره!

ما وقتی از کارخود لذت می بریم، بهترین یادگیری را داریم. بنابراین فراموش نکنید که یادگیری زبان را برای خود سرگرم کننده کنید.

بازی کردن یک راه عالی برای لذت بردن از یادگیری است. بازی ها از رقابت طبیعی ما استفاده می کنند و می توانند به ما در تمرین مهارت های زبانی حتی در زمانی که احساس خستگی می کنیم، کمک کنند.

همچنین می توانید یادگیری خود را بر مواردی متمرکز کنید که برای شما جالب است، مانند سرگرمی مورد علاقه خود.

به عنوان مثال اگر دوست دارید خیاطی کنید، کلمات مربوط به خیاطی را به زبان مورد نظر خود مطالعه کنید، فیلم های خیاطی آموزشی ببینید و با خیاطانی صحبت کنید که به زبان مورد نظر شما صحبت می کنند.

اگر در حال یادگیری زبان فرانسوی هستید و شیفته سیاست هستید، کلماتی را که برای توصیف فرایندهای سیاسی استفاده می شود بیاموزید و خود را در مقالاتی درباره مسائل سیاسی، دیدن فیلم های بحث های سیاسی و برنامه های گفتگو درباره رویدادهای جاری غرق کنید.

در نهایت دوستانی پیدا کنید که به زبان مورد نظر شما صحبت می کنند یا علاقه مند به یادگیری آن هستند. زبانها نباید در خلا یاد گرفته شوند! رویدادها و مکالمات اجتماعی واقعی چیزی است که یادگیری زبان را سرگرم کننده و ارزشمند می کند.

حتما برای گفتگو با مردم کشور موردنظر و آشنایی بیشتر با زندگی و فرهنگ آنها زمانی را در نظر بگیرید، شاید تعجب کنید که چقدر مشتاق هستند اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذارند و چگونه با این روند دوستی های ماندگاری می توانید پیدا کنید.

t سریع ترین و مستقیم ترین راه برای یادگیری زبان جدید چیست؟
4.3/5 - (12 امتیاز)

‫3 نظر ارسال شده در “سریع ترین و مستقیم ترین راه برای یادگیری زبان جدید چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *