سایت رنگرزان؛ هنرمند خالق اسب ها

t سایت رنگرزان؛ هنرمند خالق اسب ها

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

در سایتی خارجی در کنار آثار هنرمندان نقاط مختلف دنیا تصاویری نیز از مجسمه اسب ها، کار جوانی ایرانی گذاشته شده است و در کنارش نوشته شده است: هنرمند سازنده این آثار یک هنرمند ایرانی اهل کرمانشاه به نام مسعود رنگرزان است و بعد اضافه کرده است اطلاعات زیادی از او به دست نیاوردیم.

همه کسانی که روزی گذرشان به بزرگراه شیخ فضل الله نوری در تهران افتاده باشد حتما اسب هایی سفید و رویایی را در میان چمن ها دیده اند که گویی شاد و سرحال در حال جست و خیزند اما شاید کمتر کسی بداند که خالق این اسب ها مسعود رنگرزان است که در سال 1346 در کرمانشاه متولد شده و خودش درباره مجسمه ساز شدنش  به نشریه زیباسازی شهرداری تهران گفته است: همه چیز زمانی شروع شد که پدرم نقاشی را آغاز کرد. پدرم روستازاده ساده و بی‌سوادی بود که در کرمانشاه کفاشی می‌کرد. اما یک شب حس می‌کند به نقاشی علاقه دارد و برخلاف انتظار و باور همگان توانایی نقاشی کردن هم پیدا می‌کند. در حقیقت پدرم یک‌شبه به نقاشی روی می‌آورد و بخشی از مغازه کفاشی‌اش می‌شود کارگاه نقاشی. من هم نشستم پای قلم و بوم نقاشی پدر و فضای کارگاه شد محل بازیگوشی من. طراحی و نگاه تیزبین به محیط و اجسام و محیط را از همان دوران یاد گرفتم. تا سال 70 بدون توجه به هنر و کار هنری پیش رفتم. بعد از سربازی مدتی در اداره برق کار کردم و حتی در کفاشی پدر هم مشغول شدم ولی یک روز به ذهنم رسید مجسمه بسازم. خیلی اتفاقی با یک تنه درخت مجسمه اسب و بعد یک عقاب ساختم. هنوز هم این مجسمه‌های چوبی را دارم. برخلاف انتظارم بسیار زیبا و جذاب شده بودند. از این جا به بعد سرنوشت زندگی‌ام عوض شد و من به‌ طور حرفه‌ای مجسمه‌سازی را دنبال کردم.

مجسمه های این هنرمند در شهرهای مختلفی مانند کرمانشاه و مشهد نیز دیده می شود. سایت رسمی این هنرمند اطلاعات زیادی را در این باره به دست نمی دهد اما می توان آثارش را در آن تماشا کرد. برای مراجعه به سایت او می توانید به نشانی rangrazan.com/index.html مراجعه کنید.

اسب (4)

اسب (6)

اسب (2)

اسب (1)

اسب (3)

اسب (5)

اسب (7)

t سایت رنگرزان؛ هنرمند خالق اسب ها
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نعناع؛ دوست باوفای کبد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *