سایت من (بخش ۱۰)

t سایت من (بخش 10)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوانها

تا به حال شما را با ساخت یک صفحه وب و همچنین جدول در آن آشنا کردیم. در ادامه مباحث طریقه تنظیم جدول را به شما آموزش دادیم. در حال حاظر شما را با خصوصیات و ویژگیهای متفاوت جدول آشنا می کنیم. از خصوصیات جدول تا به حال border، ،height ،width را آموخته اید. در این مطلب شما را با دیگر خصوصیات آن آشنا می کنیم . باید بدانید که هر یک از خصوصیاتی که در این تگها و برای هر موضوع که تعریف می شود می تواند در نمای ایجاد شده برای جدول بسیار مناسب باشد .

اولین خصوصیتی که در این مطلب بررسی می شوداست که می توانید برای جدول یک پس زمینه به وسیله عکس ایجاد کنید که این کار کمک می کند تا بتوانید عکس هایی را برای این پس زمینه بگذارید که ارتباط زیادی با موضوع سایت دارد . اما اگر بخواهید که پس زمینه را  یک رنگ در نظر بگیرید  باید از خصوصیت bgcolor  استفاده کنید .این کار ها در وب سایتهای متفاوت به زیبایی بیشتر کار برای جداول می افزاید و فضای قشنگی را برای سایت شما مهیا می سازد.

1

همان گونه که می بینید در تصویر اول از خصوصیت bgcolor استفاده شده و جدول رنگی شده است. به عبارتی می توانیم هر رنگی را که دوست داریم یرای جدول در نظر بگیریم.

t سایت من (بخش 10)

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی سایت نشریات شاهد

همان گونه که در تصویر دوم می بینید یک عکس به عنوان پس زمینه قرار گرفته است که از تگ background color در آن استفاده شده است و این کار کمک می کند تا در بعضی از مواد عکس های مرتبط با کار و یا موضوع سایت را در پشت و برای جدول قرار دهیم .

همچنین علاوه بر قسمتهای ذکر شده برای جدول دو قسمت مهم دیگر را که می توان برای جدول در نظر گرفت فاصله بین خود سلولها(cell spacing ) و همچنین فاصله متن درون هر سلولاز دیواره خود سلول (cell padding)  است که این کار برای نوشتن متن در سلولها بسیار اهمیت دارد و در اینجا به توضحی آن خواهیم پرداخت.

Cell spacing  باعث می شود بتوانیم سلولهارا با فاصله معینی از هم قرار دهیم تا جدول و همچنین محتویات آن را زیباتر ببینیم .

5

6


همان طور که در شکل ها می توانید ببینید با تغییر عدد مربوط به خصوصیت مورد نظر فاصله بین سلول ها اضافه شده و از هم فاصله می گیرند که این کار برای جدا سازی متن های درون آنها اگر اطراف آنها کادر نباشد بسیار مفید است .

7

8

Cell padding نیز همانند خصوصیت قبل مفید است. این خصوصیت باعث می شود متن یا موضوع درون هر سلول از هر چها سمت دیواره سلول تراز شده و در مکانی وسط قرار بگیرد .

 

t سایت من (بخش 10)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *