نکاتی درباره بهداشت خانه

t نکاتی درباره بهداشت خانه
t نکاتی درباره بهداشت خانه

نکاتی درباره بهداشت خانه که با رعایت کردن آنها کمک بزرگی به خود و خانواده تان در جهت سلامتی بیشتر می کنید، همان چیزی است که این روزها به آن نیاز دارید. البته رعایت کردن این موارد سخت نیست.

دستانتان را بشوید!

نکاتی درباره بهداشت شخصی

شاید این نکته که باید مدام دستانمان را بشوییم از کودکی به ما گوشزد شده باشد و اکنون به طور خودکار ما این کار را انجام می دهیم اما نکته اینجاست که این کار ساده می تواند از گسترش بیماری های زیادی خودداری کند. مخصوصا در این روزها که کرونا شیوع بسیاری دارد باید این نکته را خوب رعایت کنیم. شستن دست ها کاری ساده است اما از سخت ترین بیماری های عفونی جلوگیری می کند.

سعی کنید در هنگام شستن دستتان حداقل ۳۰ تا ۴۵ ثانیه این کار را انجام دهید و میان انگشتان و زیر ناخن ها را فراموش نکنید.

نکاتی درباره بهداشت خانه ؛ از یک اسفنج برای چند کار استفاده نکنید

t نکاتی درباره بهداشت خانه

معمولا هنگام نظافت از یک دستمال یا اسفنج برای تمیز کردن نقاط و وسایل مختلف استفاده می کنیم. این عمل بسیار اشتباه است و با این کار میکروب ها را به مکان های تمیز هم منتقل می کنیم. نکاتی درباره بهداشت خانه می گوید برای جلوگیری از آلودگی، سعی کنید برای کابینت و وسایل آشپزخانه تمیز کننده های مجزا در نظر بگیرید.

اسفنج را زود به زود تعویض کنید

اسفنج ها و پارچه های نخی به خاطر نوع بافت خاصشان شرایطی گرم و مرطوب را به وجود می آورند و محلی خوب برای رشد باکتری ها هستند. باکتری ها در طول چند ساعت می توانند به میلیون ها تعداد افزایش پیدا کنند. پس سعی کنید هفته ای یک بار اسفنج مخصوص شستشوی آشپزخانه را عوض کنید. در طول هفته از مواد ضدعفونی کننده و آنتی باکتریال برای اسفنج ها استفاده کنید و بگذارید قبل از استفاده مجدد کاملا خشک شوند. سعی کنید از اسفنج های نازک استفاده کنید که زود خشک می شوند.

نکاتی درباره بهداشت شخصی

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
خدمت به علم با سر قطع شده

t نکاتی درباره بهداشت خانه
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *