شهر پمپی و آدم هایی که خشک شدند

شهر پمپی و آدم هایی که خشک شدند
t شهر پمپی و آدم هایی که خشک شدند

حدود 1700 سال پیش در کشور ایتالیای امروزی و در دامنه کوه آتشفشان وزو شهری آباد و پر از جنب و جوش به نام  شهر پمپی قرار داشت. مردمان این شهر که غرق در نعمت بودند از هیچ فسادی رویگردان نبودند اما ناگهان در سال 74 بعد از میلاد زمین شروع به لرزیدن کرد و به شکل ناگهانی کوه آتشفشان، فورانی از گاز و مایعات مذاب را بر روی مردم شهر فرو ریخت.

فوران کوه 19 ساعت به طول انجامید و آن قدر مایعات مذاب به بیرون ریخت که شهر پمپئی را کاملا از چشم ها پنهان کرد. حدود 18 قرن این شهر از دیده همه جهانیان پنهان بود تا اینکه باستان شناسان موفق به کشف دوباره این شهر از زیر گدازه های آتشفشان شدند. آن ها در حین پاکسازی خانه های شهر به  حفره هایی برخوردند که در حقیقت قالبی از بدن انسان ها و حیوانات شهر بود که به مرور زمان پوسیده بودند اما قالب بدنشان در خاکستر ها باقی مانده بود.

باستان شناسان در ابتدا این حفره ها را با گچ پر کردند و سپس با دقت، اطراف آن ها را پاک کردند. با کمال تعجب مجسمه هایی از ساکنان بخت برگشته شهر در آخرین لحظات هویدا شد. آنها آن قدر غافلگیر شده بودند که حتی نتوانسته بودند از جای خود تکان بخورند. امروزه این شهر و آدم های مجسمه شده اش محلی برای بازدید توریست هستند.

800px-Pompejanischer_Maler_um_تاریخ

pompei

تاریخ-Pompeji_-_Arena

شهر پمپی و آدم هایی که خشک شدند

شهر پمپی و آدم هایی که خشک شدند

تاریخ

pompeihalki-4تاریخ

pompeii--تاریخ2

pompeii-excavation-تاریخ

pompeii-victim-تاریخ

Sommer_Giorgio_1834-1914_-_n__1294_-_Pompei-تاریخ

شهر پمپی

شهر پمپی

 

t شهر پمپی و آدم هایی که خشک شدند
2/5 - (1 امتیاز)
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بازار اراک

‫1 نظر ارسال شده در “شهر پمپی و آدم هایی که خشک شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *