صبحانه های سالم برای گردش و مسافرت

t صبحانه های سالم برای گردش و مسافرت
t صبحانه های سالم برای گردش و مسافرت

صبحانه های سالم برای گردش همان چیزی است که وقتی برای آخر هفته برنامه ریزی می کنید به آن نیاز دارید. در مطالب قبل طرز تهیه چند نوع از این صبحانه‌ها را با هم یاد گرفتیم. اکنون با طرز تهیه سه صبحانه‌ی ساده و مقوی دیگر آشنا می شویم.

صبحانه‌ای سالم برای گردش : بمب پروتئین!

نمونه ای از صبحانه های سالم برای گردش

نان تست + کدو + تخم مرغ آب پز + کنجد + سس گوجه

کدو ها را به قطعات ریز خرد کنید و با کمی سس گوجه تفت دهید. آن ها را روی نان تست بریزید. تخم مرغ ها را پوست کنده سپس برش بزنید و روی کدوها بچینید و کمی دانه کنجد بو داده روی آن ها بپاشید و نوش جان کنید.

خواص: کدو سبز، در درمان آسم موثر است و به خاطر داشتن ویتامین  c، حاوی آنتی‌اکسیدان قوی می‌باشد و ضد التهاب است. تخم مرغ منبع بسیارغنی پروتئین است. ارزش بیولوژیکی پروتئین تخم مرغ بسیار بالاست و نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل لبنیات، گوشت ها و حبوبات غنی تر است. پروتئین تخم مرغ دارای تمامی اسیدآمینه های ضروری برای سلامتی بدن می باشد. از کنجد در درمان اختلالات کبد و کلیه استفاده می‌شود و برای درمان استخوان درد و درد مفاصل هم مفید است.

صبحانه های سالم برای گردش : گردش خوب با گوارش خوب!

t صبحانه های سالم برای گردش و مسافرت

نان تست + پنیر + خرما + بادام

روی نان تست مقداری پنیر بمالید. خرماها را به ۴ قسمت تقسیم کرده روی آن بچینید. بادام ها را نگینی خورد کنید و مابین خرماها پخش کرده و نوش جان کنید.

خواص: خرما دارای مقداری فیبر غذایی است. فیبر موجود در خرما برای سلامت دستگاه گوارش و تغذیه بسیار مناسب است. علاوه بر آن، خرما حاوی کاروتنوئیدها یا موادرنگی است که پیش ساز ویتامین A و آنتی اکسیدان محسوب می شود و از ضایعات و سرطانی شدن سلول ها پیشگیری می کند. خرما در درمان یبوست، اختلالات روده ای، مشکلات قلبی و اسهال مفید است و جزو مواد غذایی ملین به شمار می آید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش مکالمۀ انگلیسی (درس 43)

بادام ملین بوده و روغن بادام ضد یبوست است. شیر بادام برای رفع سرفه، ناراحتی حنجره و تنگی نفس مفید بوده و خلط آور است.

صبحانه های سالم برای گردش با انواع ویتامین ها!

نمونه ای از صبحانه های سالم برای گردش

نان تست + کره بادام زمینی + گوجه + تخم مرغ

سطح نان تست را به مقداری کره بادام زمینی آغشته کنید. گوجه ها را به صورت برگه های نازک برش زده روی کره بگذارید. تخم مرغ را با کمی روغن زیتون به صورت نیمرو بپزید و روی گوجه قرار دهید و نوش جان کنید.

خواص: بادام زمینی از نظر پروتئین، زیر گروه حبوباتی مثل نخود، عدس و لوبیا می باشد و دارای مقدار قابل توجهی ویتامین B3 است که باعث افزایش کلسترول خوب خون می شود.

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌های C و A، اسیدفولیک یا بتا کاروتن و مقدار کمی ویتامین‌های گروه B شامل B1، B2، B3، B5 و همچنین دارای مواد معدنی مختلف شامل کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، کمی آهن، مس و روی نیز هست.

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t صبحانه های سالم برای گردش و مسافرت
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “صبحانه های سالم برای گردش و مسافرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *