علائم غیر طبیعی بودن عرق کردن بدن

t علائم غیر طبیعی بودن عرق کردن بدن

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

آیا شما به تازگی متوجه شده اید که خیلی بیش تر از قبل عرق می کنید؟ نگران نباشید، همه عرق می کنند. پروفسور هانتر جراح عروق از کلینیک استین تگزاس می گوید: «عرق کردن پاسخ طبیعی بدن به گرما یا اضطراب است.» اما در حالی که این امر عادی، راهی است برای خنک کردن بدن، بعضی افراد هستند که بدون هیچ دلیل ظاهری در نواحی مختلف بدن مثل گردن یا زیر بغل، کف پا و حتی دست و صورت خود، به طور مداوم احساس خیسی می کنند. این حالت ممکن است به علت یک وضعیت پزشکی به نام «هایپرهیدروزیس» باشد که تقریبا 3 درصد از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.
به طور معمول عرق، بدن ما را خنک کرده و باعث می شود دمای بدن کنترل شود. اما عرق بیش از حد می تواند با به جاگذاشتن لکه بر روی لباس، خیس بودن همیشگی دست و صورت و ایجاد بوی نامطبوع، بر روابط اجتماعی و حتی عزت نفس فرد تاثیر بگذارد.
عرق بی نظم و بیش از حد، عرقی است که لزوما مربوط به گرما، ورزش یا اضطراب فرد نیست. 
یک نوع جدی تر از عرق غیر طبیعی که «هایپرهیدروزیس ثانویه» نامیده می شود، نشان می دهد که عملکرد سیستم عصبی مرکزی یا محیطی دچار اختلال شده است. این نوع عرق بیش از حد عموما نتیجه یک وضعیت پزشکی است از جمله: دیابت، عفونت ها، قندخون پایین، مشکلات تیروئید و…
یک مقاله منتشر شده از آکادمی پوست در اروپا، نشان می دهد کههایپرهیدروزیس اولیه، خطر عفونت های باکتریایی و قارچی را بر روی پوست افزایش می دهد. بنابراین، اگرچه عرق کردن بیش از حد، تهدیدکننده زندگی نیست، اما چون می تواند در طولانی مدت علاوه بر مشکلات پوستی، باعث به وجود آمدن حس بدی در شما شود، بهتر است با پزشک خود مشورت کرده و درمان های لازم را انجام دهید. 
درمان های مشترک برای این عارضه عبارتند از:
_مصرف داروهای خوراکی که باعث می شوند تولید عرق در بدن کم شود.
_استفاده از اسپری ها و محلول های ضد عرق.
_تزریق بوتاکس برای جلوگیری از ارتباط سیگنال عصبی که موجب عرق کردن می شود.

 

t علائم غیر طبیعی بودن عرق کردن بدن
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اگر شکم صاف می‌خواهید این‌ها را نخورید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *