عینک جالب برای آدم‌های قد کوتاه

عینک برای افراد کوتاه قد
t عینک جالب برای آدم‌های قد کوتاه

ایده اختراع عینک چگونه ایجاد شد؟!

«دومینیک ویلکوکس»، سازنده‌ى این عینک، مى‌گوید: «روزی در محلی ایستاده بودم و یک برنامه‌ى کنسرت خیابانی را تماشا می‌کردم که متوجه شدم زنی در کنار من ایستاده و قدی کوتاه دارد و نمی‌تواند چیزی از برنامه را ببیند. ناگهان فکری به ذهنم آمد تا عینکی بسازم که مشکل این افراد حل شود.»

آشنایی با ساختار عینک

در نگاه اول شاید بگویید که این یک پریسکوپ ساده است. بله، همین‌طور است اما مهم این است که حالا به شکلی قابل استفاده در‌آمده است. این عینک که به آینه‌ای در بالا مجهز شده است تصویر را از سطحی بالاتر می‌گیرد و به آینه‌ى جلوی عینک منتقل می کند. بنابراین کوتاه قد‌ها نیازی ندارند که برای دیدن روی پاها بلند شوند. این عینک حتی به درد سالن سینما و تئاتر هم می‌خورد. گاهی که از شانس بدتان در سینما آدم قد بلندی جلویتان نشسته است کافیست این به اصطلاح اختراع جالب را به چشم بزنید و به راحتی فیلم را تماشا کنید.

این طراح در مورد ساخت این ابزار جالب این چنین توضیح می‌دهد: «بعد از این‌که این طرح به ذهنم رسید آینه‌ای برداشتم و با زاویه‌ى 45درجه در بالای یک عینک قرار دادم و آینه‌ای دیگر نیز جلوى عینک گذاشتم. اما همه‌ى طرح‌ها به این سادگی ساخته نمی‌شوند. گاهی باید هفته‌ها آزمون و خطا کرد تا به نتیجه‌ى دلخواه رسید.»

سایر وسایل طراحی‌شده توسط ویلکوکس

طراح این عینک وسایل دیگری مانند ابزار خنک‌کننده‌ى لباس، کفشی برای راه رفتن در برف، وسیله‌ای برای شنیدن صدای شهر نیز طراحی کرده است. هر چند وسایل طراحی‌شده‌ى دومینیک ویلکوکس به نظر فانتزی می‌آیند اما بعید نیست کسانی باشند که این طرح ها را بپسندند و بخواهند از آن‌ها استفاده کنند.

عینک برای افراد کوتاه قد
عینک برای افراد کوتاه قد
عینک برای افراد کوتاه قد

اختصاصی نشریه‌ى اینترنتی نوجوان‌ها – جمال رادفر

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اولین شرکت های موفق جهان

t عینک جالب برای آدم‌های قد کوتاه
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *