فاطمه گودرزی از اولین روزهای ورودش به دنیای بازیگری می گوید

t فاطمه گودرزی از اولین روزهای ورودش به دنیای بازیگری می گوید
t فاطمه گودرزی از اولین روزهای ورودش به دنیای بازیگری می گوید

 

1315280940_1

عشق ، کلید ورود به همه کارهاست .

فاطمه گودرزی از سال 1367 فعالیت تلویزیونی خود را با مجموعه تلویزیونی« گالش های مادر بزرگ » آغاز کرد و در اداره بازیگری دوره دو ساله تئاتر را گذراند . او پس از این ، با بازی در فیلم سینمائی « می خواهم زنده بمانم » ثابت کرد که از استعداد بالایی برخوردار است . گودرزی در چهاردهمین دوره جشنواره فجر برای فیلم « غزال » جایزه سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد و نامزد دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش الو زن ( سال 1377 ) و نقش مکمل زن ( سال 1370 ) در جشنواره فیلم فجر شد .

از کارهای به یادماندنی او می توان به ترانه مادری ، خانه خلوت ، دردسر والدین ، آپارتمان ، رعنا ، ازدواج به سبک ایرانی ، فوتبالیست ها ، جنگجوی پیروز ، غزال ، بهشت پنهان ، جنگ نفتکش ها ، مهاجران ، به خاطر همه چیز ، تلفن ، تابلویی برای عشق ، ازدواج صورتی و … اشاره داشت . همسر وی ، عبدالرضا گنجی ، کارگردان سینما و پسرش پویا هم بازیگر است .

خانم گودرزی چطور بازیگر شدید ؟

راستش را بخواهی فقط با عشق و علاقه . شاید باورتان نشود ولی درآن دوران و شرایطی که تصمیم گرفتم به دنیای بازیگری وارد شوم به تنها چیزی که فکر نمی کردم همان شهرت یا به قول معروف میل به دیده شده بود . اصلا” آن زمان بازیگرها انگیزه شان از ورود به این حرفه این گونه نبود . نگاه ما در آن دوران به بازیگری یک جور عشق بود . برای همین هم در آن دوران جامعه بازیگری محدودتر و آدم هایی که وارد می شدند نگاه شان به این مقوله حرفه ای تر بود .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گل سر فانتزی
تفاوت شما با کاراکترهایی که بازی می کنید چیست ؟259985_691

طبیعی است مردم من را به واسطه کاراکترهایی که تا به حال بازی کرده ام می شناسند و شاید به دلیل نقش هایی که تا به حال از من دیده اند اکثرا” از من زنی غمگین و دردمند متصور هستند و انتظار دارند من را فردی آرام ببینند درحالیکه من فوق العاده فعال هستم . به همین خاطر قضاوت در مورد بازیگرها ازروی کاراکترهایی که ایفا می کنند شاید کار چندانی درستی نباشد .

 

سینما رابیشتر دوست دارید یا تلویزیون ؟

من هیچ وقت یک نقش را به خاطر رسانه ای که قرار است از آن پخش شود انتخاب نمی کنم چون معمولا” به نقش هایم توجه نمی کنم نه رسانه ای که قرار است از آن نمایش داده شود ، ولی با این اوصاف برخی کارهای تلویزیونی را دیده ام که کلیت شان از کارهای سینمایی به مراتب قوی تر بوده است .

تفاوت مادر عادی با یک مادر بازیگر در چیست ؟

به نظر من زندگی یک مادر عادی و یک مادر بازیگر تاحدی باهم متفاوت است . من معتقدم حرفه بازیگری بینش روشنی را نسبت به محیط اطراف به فرد می دهد . یک بازیگر باید با جریانات روز دنیا آشنا باشد و همین آشنایی و آگاهی در تربیت و شیوه رفتار او بافرزندانش هم تاثیر می گذارد.

خانم گودرزی تجربه فعالیت در ژانر کودک و نوجوان در کارنامه هنری تان چه جایگاهی دارد ؟

همیشه دوست داشتم در یک مجموعه برای نوجوانان بازی کنم . اولین تجربه این حضور برایم بسیار سخت بود اما خوشحالم واحساس رضایت دارم .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نوای روز پنجم محرم؛ ، حضرت عبدالله بن حسن (ع)
سختی کار درامروز ، فردا به چه علت بود ؟

کارهایی با مضمون نوجوان بسیار دشوارتر از کارهای بزرگسالان است چرا که وسواس در این کارها بیشتر است ، نوجوان ها تاثیر پذیری بالایی دارند و به دلیل ذهن فراگیر آنها باید دقت بیشتری در بازی ها شود . مضمون قصه و دیالوگ ها و نحوه پیام رسانی در این کارها از اهمیت بالایی برخوردار است . چرا که این کار باید به گونه ای باشد که نوجوان در حین اینکه از کار لذت می برند پیا م اصلی قصه را هم دریافت کنند .

به نظر شما چه بازیگری می تواند محبوب نوجوانان باشد ؟71

باید افکاری نزدیک به افکار نوجوان داشته و آنها در درک کند . به عنوان مثال آقای فیاضی به عنوان پدر خانواده در گفتار و کلامشان شیرینی خاصی وجود دارد و همین برای بچه ها جذاب است . به طور کلی بازیگری که حرفه ای باشد می تواند با بچه ها ارتباط برقرار کند و از آن جدولی که برای بازیگری تعریف کرده اند که هر بازیگر برای یک ژانری ست جدا شود.

نظر شما درباره گریم در کار نوجوانان چیست ؟ به نظرتان نوجوانان در مورد گریم بازیگران چه نظری دارند ؟

کارها باید به صورت طبیعی باشد اما دربعضی از کارها هم گریم ضروری است .

تاثیرگذاری یک اثر در نوجوانان و پذیرش چه نوع پیامی برای نوجونان همراه با لذت است ؟

هرپیامی در هر شرایطی می تواند به نوجوانان انتقال داده شود و آنها به راحتی می توانند با آن ارتباط برقرار کنند و شخصیت های مختلف رادر قصه درک کنند . نوجوانان به راحتی می تونند تفاوت بین شخصیت های داستان را تشخیص دهند . به طور مثال پیام یک شخصیت در یک خانواده مرفه بایک نفر در خانواده فقیر را به راحتی حس می کنند .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
خاطرات نوجوان ها از راهپیمایی 22 بهمن
جایگاه کارهای ژانر نوجوانان رادر کارنامه هنری خود چطور می بینید ؟

به دنبال ایجاد یک جایگاه خاص نبودم بلکه این کار برایم جذابیت داشت . کارکردن برای نوجوانان نگاهی خاص و یک آرامش خاص می خواهد ، اگر بازیگری که در این مجموعه است متاهل باشد قدرت لمس بهتری به نسبت کسی که مجرد است دارد چرا که بازیگر متاهل خود نیز مشکلات و مسائل نوجوانان را می شناسد و قدرت درک بالاتری دارد .

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوانها

t فاطمه گودرزی از اولین روزهای ورودش به دنیای بازیگری می گوید
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *