قدرت انسانی و نابودی زمین | تخریب محیط زیست

نابودی زمین
t قدرت انسانی و نابودی زمین | تخریب محیط زیست

اکنون بیش از 7000 سال از زندگی انسان روی زمین گذشته و بشر طی دو قرن گذشته بسیار قدرتمند شده. در نگاه اول این قدرتمندی بسیار خوشایند به نظر می‌رسد اما نتیجه‌های خطرناک این قدرت اکنون در حال از بین بردن و نابودی زمین است.

تأثیرات مخربی که انسان‌ها بر طبیعت و محیط اطراف خود می‌گذارند به قدری شدید است که طبیعت به راحتی قادر به جبران آن نیست. در این تصاویر می‌توانید نمونه‌هایی از قدرت مخرب انسان‌ها را ببینید. حالا شاید از خودمان بپرسیم اگر به تکنولوژی‌های جدید مجهز نشده بودیم بهتر نبود؟

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

بزرگ‌ترین فاجعه‌ی زیست‌محیطی

نابودی زمین

در سال 2010، طی یک حفاری نفتی در خلیج مکزیک، انفجاری عظیم رخ داد که منجر به ناپدیدشدن 11 کارگر و زخمی شدن 16 کارگر دیگر شد. طی این انفجار، دکل شناور حفاری نیز منفجر شد و بزرگ‌ترین فاجعه‌ی زیست‌محیطی، یعنی نشت نفت به دریا، اتفاق افتاد.

زبانه‌های این آتش عظیم از 65 کیلومتری نیز قابل مشاهده بود. 87 روز طول کشید تا آتش خاموش شد اما طی این مدت 4900000 بشکه نفت به خلیج مکزیک وارد شد و این آب‌ها را آلوده کرد.

روغن نخل

نابودی زمین

روغن پالم که به روغن نخل نیز مشهور است یکی از ارزان‌ترین روغن‌های جهان است و تقاضای به دست آوردن این روغن در جهان رو به افزایش است. لذا دولت اندونزی در برنامه‌ای تصمیم دارد تا سال 2020، 40 میلیون تن روغن نخل تولید کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اولین اختراعات (بخش اول)

به همین دلیل اندونزی در حال نابودی جنگل‌های استوایی و جایگزین کردن آن‌ها با درختان روغن پالم است. این تصویر، گسترش وحشتناک این جنگل‌ها را نشان می‌دهد که محیط زیست طبیعی این کشور را از بین برده است.

بزرگ‌ترین ماشین حفر معدن

نابودی زمین

آنچه می‌بییند بزرگ‌ترین ماشین ساخته شده به دست بشر است. این ماشین با برداشت مواد معدنی از سطح زمین بخش بزرگی از آن را نابود می‌کند. سطل‌های بزرگ روی بدنه‌ی این ماشین در هر برداشت می‌توانند 200 تن ماده‌ی معدنی را از روی زمین بردارند. هرچند این شاهکار بزرگ بشری کار معدن‌کاران را آسان کرده است اما نتیجه‌ی آن نابودی بخش‌های بزرگی از سطح زمین است.

زباله‌دان قیر

نابودی زمین

این‌جا بزرگ‌ترین محل تخلیه‌ی قیر جهان است. این مواد در حقیقت مخلوطی از قیر خام، ماسه، سیلیس، مواد معدنی، خاک رس و آب هستند که سطح زمین را پوشانده‌اند. 1.7 تریلیون بشکه‌ی قیر و ماسه‌های آغشته به قیر 141000 کیلومتر مربع از زمین را آلوده کرده است.

مکزیکو‌سیتی

نابودی زمین

این تصویری از مکزیکو‌سیتی، پرتراکم‌ترین شهر جهان است. می‌توان گفت در این‌جا هیچ پوشش گیاهی‌ای دیده نمی‌شود و همین بزرگ‌ترین دلیل است که آلودگی هوای این شهر از کنترل خارج شده است.

میدان نفتی کرن در کالیفرنیای آمریکا

t قدرت انسانی و نابودی زمین | تخریب محیط زیست

این میادین نفتی واقع در کالیفرنیا از سال 1899 مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند. در پایان سال 2006، تولید نفت از این مکان به تنهایی 2 میلیارد بشکه (320 میلیون متر مکعب) تخمین زده شد.

این میادین نفتی نه تنها منابع طبیعی گرانبها را از زمین خارج می‌کنند بلکه با سوختن نفت و مشتقات آن گازهای گلخانه‌ای نیز ایجاد می‌کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
این چاشنی سالاد به سرعت شما را لاغر می کند!

نابودی زمین از طریق نابودی جنگل‌ها

نابودی زمین

نابودی جنگل‌ها برای مصارف صنعتی، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات امروز زمین است. در طول تاریخ بشریت انسان تا این حد نتوانسته بوده جنگل‌ها را نابود کند. نابودی جنگل‌ها در انتها به نابودی انسان منجر خواهد شد.

نابودی رودخانه‌ها

نابودی زمین

رود گنگ مقدس‌ترین رودخانه‌ی هندی‌هاست اما آلودگی آن بیش از حد تصور است. البته با وجود آلودگی بسیاری که این رودخانه‌ی بزرگ دارد هنوز میلیون‌ها هندی از آن برای شست‌و‌شوی خود و لباس‌ها و ظروفشان و حتی آب‌تنی و انجام مراسم مذهبی استفاده می‌کنند.

افزایش جمعیت

نابودی زمین

جهان به مدد تکنولوژی‌های جدید به سرعت در حال شلوغ شدن است. فقط در 50 سال گذشته، جمعیت جهان دو برابر شده است و به بیش از 7 میلیارد نفر رسیده است اما محلی برای زندگی این جمعیت پیش‌بینی نشده است. این تصویری از محل زاغه‌نشین‌های دهلی است که در بدترین وضعیت رفاهی زندگی می‌کنند.

اگر وضعیت به همین شکل پیش برود 50 سال آینده حال زمین و مردمانش چگونه خواهد بود؟ 

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – جمال رادفر

t قدرت انسانی و نابودی زمین | تخریب محیط زیست
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *