قرض الحسنه / مجموعه تلوزیونی روشنا

قرض الحسنه
t قرض الحسنه / مجموعه تلوزیونی روشنا
قرض الحسنه

مجموعه روشنا با هدف آموزش، اطلاع‌ رسانی و پیشگیری از جرایم در جامعه ساخته شده است . در این بخش به موضوع قرض الحسنه پرداخته شده است .

قرض الحسنه

بعضی از آدما یه جوری خوبن که تعجب می‌کنی این همه شرافت چجوری توی تن یه آدم جا شده. اون هم از همین آدما بود. کارمند جزء یه شرکت بود! ولی اخلاق خوبش باعث شده بود توی همه قشری رفیق داشته باشه از دکتر و مهندس تا بازاری و کارمند بانک و هرشغل دیگه‌ای.

تا می‌فهمید یکی دستش تنگه و یه مشکل مالی براش پیش امده راه می‌افتاد و اعتبارشو پیش هرکس می‌تونست گرو می‌ذاشت و یه مقداری جمع می‌کرد! بعد می‌رفت پیش اون کسی که دستش تنگه و شروع می‌کرد از حال روز زندگی گفتن آخرم رو می‌کرد به طرف و می‌گفت داداش من یه مقدار پول دارم، قراره چندوقت دیگه باهاش یه کاری انجام بدم که اگه دستم بمونه خرج می‌میشه تو می‌تونی یه پنج‌شش ماهی این پولو نگه‌داری؟ منم پنج‌ شش ماه دیگه میام ازت می‌گیرمش… طرف هم که به مشکل مالی خورده بود بدون اینکه دستش و پیش کسی دراز کرده باشه از ته قلبش خوشحال می‌شد و پول و می‌گرفت.

خودش همیشه بهم می‌گفت تا حالا تو هیچ جای زندگیم گیر نکردم؟ آخه من کارمند خداهستم وقتی تلاش می‌کنم گره بنده‌هاشو باز کنم، خدا نمیذاره کارمنداش هیچوقت گرفتار بشن. اون دلش اندازه‌ی همه‌ی اقیانوس‌های دنیا بزرگ بود…

مسخره کردن / مجموعه تلوزیونی روشنا

قرض الحسنه چیست و از کجا آمد؟

t قرض الحسنه / مجموعه تلوزیونی روشنا
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
حق فرزندان / مجموعه تلوزیونی روشنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *