مسابقه‌ “تغییر بهاری”

t مسابقه‌ "تغییر بهاری"

توضیحات

  • بهار، همیشه با خودش تغییر می آورد. طبیعت تغییر می کند و حال و هوای ما هم با آن عوض می شود. مامان هر صبح بهاری پنجره های خانه را باز می کند و می گوید هوای بهار باید در خانه بپیچد. من وقتی بهار می شود لباس های داخل کمدم را بیرون می ریزم، زمستانی ها را عقب می گذارم و بهاری ها را جلو می چینم. دوستم می گفت بهار که می شود در ذهنش کلی تصمیم های کوچک و بزرگ می گیرد و این تصمیم ها در زندگی اش تغییر ایجاد می کنند.
    اگر به اطرافت و به درونت خوب توجه کنی می بینی که خیلی چیزها در بهار، نسبت به روزهای پیش از آن، تغییر می کند. بهار، زمان مناسب تغییر و نو شدن است. 
    برایمان بگو تو در بهار چه تغییراتی را تجربه می کنی. این تغییر می تواند در خانه، در اتاق تو و حتی درون خودت باشد. اما یادت باشد از همه آن تغییرهای زیبا، زیباترین و مهم ترینش را انتخاب کنی و برایمان بنویسی. مثل همیشه، لطفا نوشته ات بیشتر از ده خط نشود. 

مهلت شرکت در مسابقه

  • ۷ اردیبهشت

جایزه

  • ۵۰ هزار تومان

شرایط شرکت در مسابقه

  • عضویت در سایت نوجوان ها
  • محدوده سنی 12 تا 21 سال

راه های ارسال پاسخ

  • ارسال پاسخ از طریق دیدگاه (کادر انتهای صفحه)
  • ارسال پاسخ به آدرس ایمیل info@nojavanha.com
  • ارسال پاسخ به آیدی تلگرام @site_nojavanha

اعلام نتایج

برنده‌ مسابقه‌ کاربر S.f هستند.

چه خوب است که همه‌ ما تصمیم گرفته‌ایم سراغ تغییر و تحولات برویم و چه خوب تر است که به ظاهر اکتفا نمی کنیم و به دنبال تغیییرات درونی نیز هستیم. همه تغییرهایی که از آنها نوشته اید ارزشمند هستند و پیشاپیش به شما تبریک می گوییم که در مسیر چنین تغییرهای مهمی قدم برداشته اید. اما چرا متن سارا را انتخاب کردیم؟ سارا هم سراغ تغییرات درونی و هم تغییرات بیرونی رفته است و این خیلی مهم است. چون اعتدال هم به همین است که به ما به یک اندازه به درون و بیرون توجه کنیم و هیچ کدام را فدای دیگری نکنیم. و اما نکته دیگری که در متن سارا مهم است این است که نمونه ای از تغییری کاملا شخصی را برایمان آورده است و همین باعث شده به ما تصویری از خودش بدهد: «صدف ها و یادگاری هایی که قرار است قاب شوند و بالای میزش آویزان شوند تا هروقت آنها را می بیند انرژی مثبت بگیرد.» این تغییر، مخصوص اتاق و میز ساراست و تغییری عمومی نیست که هرکسی بخواهد آن را انجام بدهد.

متن برگزیده

تغییرات بهاری من: تصمیم دارم تغییرات سازنده ای را برای خود ایجاد کنم. اول از خودم شروع می کنم. تصمیم دارم سال جدید را بیشتر سکوت کنم و کمتر حرف بزنم. یا به عبارتی بیشتر گوش بدهم تا بیشتر یاد بگیرم و اطرافیانم را بیشتر بشناسم. تصمیم دارم در مورد دیگران اصلا قضاوت نکنم و هرچه دیدم با خود بگویم خدا بهتر می داند! در مورد تهذیب نفسم، تصمیم دارم نماز صبحم را بیشتر اهمیت دهم و خواب نیفتم. در مورد برخوردم با دیگران تصمیم دارم همیشه با لبخند ظاهر شوم و هرگز با تندی جواب کسی را ندهم. همان سکوت، البته به همراه لبخند از هر چیزی بهتر جواب میده. در مورد اتاقم تصمیم دارم یک تابلوی کوچیک بزنم رو دیوار و هرروز یا هر هفته یک جمله زیبای پرانرژی روی اون بنویسم. چند تا صدف خوشکل و یادگاری های کوچیکی که از دوستانم دارم می خوام همشونو بدم قاب کنند و بالای میزم اویزون کنم. اینجوری با دیدنشون خوشحال میشم و انرژی مثبت می گیرم. در مورد آراستگی هم تصمیم دارم موهامو کوتاه کنم و مراقبت های پوست رو بیشتر جدی بگیرم. مثلا از فست فودها تغذیه نکنم و سبزیجات را بیارم در رژیم غذایی ام (البته این مورد رو مطمئن نیستم چون سبزیجات رو خیلی دوست ندارم) به هرحال سعی ام را می کنم. به امید تغییرات شگفت انگیز و موثر در زندگی هممون. انشاالله.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مسابقه‌ "شغل آینده‌ من"

 

t مسابقه‌ "تغییر بهاری"
امتیاز به این نوشته

‫5 نظر ارسال شده در “مسابقه‌ “تغییر بهاری”

  1. hamrah125 :

    سلام
    بیایید به زمانی که در آن هستیم فکر کنیم؟
    آیا ما از بودن در ثانیه های که دیگر و اصلاً قرار نیست تکرار شود سعی می کنیم بهتر استفاده کنیم. آیا تا به حال شده در اوج ناراحتی و خشونت که در بعضی وقتها با دلیل و یا بی دلیل درونمان ایجاد می شود در خودمان حلش کنیم و با لبخند جواب آن را بدهیم آیا تا به حال شده به کارهاتون فکر کنید ؟میدونم که شده
    بعضی گامها بزرگن و خیلی درونمون رو تغییر می دن این بهار به دلیل اتفاق ساده ایی که افتاد باعث شد که به خودم قول بدم دیگه عجول و با عجله نباشم صبر داشتن و تحمل هم خیلی بهتره است وقتی می بینید حرفی رو که از روی عجله زدید درست نبود و اگر صبر می کردی جواب خواستتو بهتر دریافت می کردی در واقع با صبر به نتیجه ایی بهتری رسیدی که البته خشونت و نا مهربانی هم درونش نیست و البته در ادامه روند عذرخواهی هم ندارد در این بهار متوجه این امر شدم که صبر و تحمل برخی موانع خیلی اسانتر از سخن با عجله و نادرست است.

  2. hhhhhhhh_ :

    سلام نصمیماتی که من دارم:۱_اول میخوام دیگه تنبلی نکنم؛مثلا من بعضی وقت ها میخوام یه کاری رو انجام بدمشده حتی دو ئقیقه هم که بشه اون رو عقب میاندازم که همین باعث میشه گاهی یادم بره و دیگه اون کار رو انجام ندم.۲_بعدش میخوام با موبایل کمتر کار کنم و بیشتر کتاب بخونم،همچنین قرآن رو بتونم خوب بخونم و هفته ای چند صفحه قرآن بخونم.۳_موقع حرف زدن با کسی تا جایی که میشه غیبت نکنم۴_بتونم به هوای نفسم و وسوسه های شیطان غلبه کنم.امیدوارم این تصمیماتی که از بهار میگیریم مثل تصمیماتی که از شنبه می گیریم نباشه.ممنون

  3. S.F :

    تغییرات بهاری من:
    تصمیم دارم تغییرات سازنده ای را برای خود ایجاد کنم. اول از خودم شروع می کنم. تصمیم دارم سال جدید را بیشتر سکوت کنم و کمتر حرف بزنم. یا بعبارتی بیشتر گوش بدهم تا بیشتر یاد بگیرم و اطرافیانم را بیشتر بشناسم. تصمیم دارم در مورد دیگران اصلا قضاوت نکنم و هرچه دیدم با خود بگویم خدا بهتر میداند! در مورد تهذیب نفسم، تصمیم دارم نماز صبحم را بیشتر اهمیت دهم و خواب نیفتم. در مورد برخوردم با دیگران تصمیم دارم همیشه با لبخند ظاهر شوم و هرگز با تندی جواب کسی را ندهم. همان سکوت ، البته بهمراه لبخند از هر چیزی بهتر جواب میده. در مورد اتاقم تصمیم دارم یک تابلوی گوچیک بزنم رو دیوار و هرروز یا هر هفته یک جمله زیبای پرانرژی روی اون بنویسم. چند تا صدف خوشکل و یادگاریهای کوچیکی که از دوستانم دارم میخوام همشونو بدم قاب کنند و بالای میزم اویزون کنم . اینجوری با دیدنشون خوشحال میشم و انرژی مثبت میگیرم. در مورد آراستگی هم تصمیم دارم موهامو کوتاه کنم و مراقبتهای پوست رو بیشتر جدی بگیرم. مثلا از فست فودها تغذیه نکنم و سبزیجات را بیارم در رژیم غذایی ام( البته این مورد رو مطمعن نیستم چون سبزیجات رو خیلی دوست ندارم) بهرحال سعی ام را میکنم. به امید تغییرات شگفت انگیز و موثر در زندگی هممون.انشاالله.

  4. HojjatS :

    بسم الحق/ پیامبر اکرم می فرمایند: (اِذَا رَأَیتُمُ الرَّبِیع فَاکثرُوا ذِکر النُّشُور.) ؛ به نظر من زیباترین تغییر و دگرگونی که بهار به همراه خود می آورد را می توانیم در قلب و وجودمان احساس و آن را درک نماییم ؛ این زیبایی ها باعث می شوند هرلحظه به خداوند نزدیک تر شویم و جهان آخرت را درک کنیم ؛ به راستی بهار مثال عینی از روز قیامت می باشد؛ درخت بی روح جان دوباره می گیرد و پرندگان سفرشان را آغاز می کنند و زمین های خشک دوباره سرسبز و شادمان می شوند و همین باعث زدودن غبار از دل شکاکان می شود… خدایی که کل وضعیت زمین را طی یک فصل تغییر و و آن را بدین گونه زیبا می سازد ، صدالبته تونایی دوباره خلق کردن مخلوق گذشته خود می باشد… /// فصل بهار و زیبایی هایش می آیند و همینطور صفحات کتاب زندگی مان ورق می خورد ، در این میان کسی از این کتاب و معلوماتش بهره می برد که از کوچک و بزرگ این تغییرات الهی درس گرفته باشد و در راه تقرب حق تعالی گام بردارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *