معرفی مجموعه رمان های هری پاتر

معرفی مجموعه رمان های هری پاتر
t معرفی مجموعه رمان های هری پاتر
معرفی مجموعه رمان های هری پاتر

 هری پاتر پسر جادوگری است که در ابتدا خودش از این موضوع مطلع نیست. وی به مدرسه جادوگری هاگوارتز وارد می شود. دوستان صمیمی به نام های رون ویزلی و هرمیون گرنجر پیدا می کند. در مدرسه جادوگری اتفاقات جالبی می افتد. ولی این تمام داستان نیست.
در داستان هری پاتر، خواننده با شخصیت‌های فراوانی مانند هرمایون گرینجر، رون ویزلی و دلورس امبریج آشنا می‌شود و با آن‌ها در ماجراهای مختلف همراه می‌شود. همچنین، دنیای جادویی که توسط ج.ک. رولینگ خلق شده است، شامل مکان‌ها و موجودات فراوانی است که برای خوانندگان بسیار جذاب است.

ولدمورت

معرفی مجموعه رمان های هری پاتر

همیشه یک شخصیت بد در هر داستان وجود دارد. هری مجبور است با جادوی سیاه و دشمن دیرینه اش که از بدو تولد با او بوده است دست و پنجه نرم کند. جادوگر سیاه، لردولدمورت، به کمک جادوی سیاه نامیرا است. وقتی برای بار اول توسط هری نابود می شود تا سال ها بعد ناپدید می گردد و در طی غیبتش انرژی خود را باز می یابد. در طی این سال ها اتفاقات جالبی رخ می دهد که هر سری داستان در یک کتاب گنجانده شده است.

لحظه خلق داستان هری پاتر

جی کی رولینگ خالق هری پاتر

جرقه ایده رمان های هری پاتر در سال 1990 در شلوغی قطار بین منچستر به لندن ناگهان به ذهن رولینگ خطور کرد. وی می گوید: “من از شش سالگی می نویسم ولی هیچ گاه از یک ایده جدید این چنین خوش حال نشدم. بعد از ایده داستان به مدت 4 ساعت در قطار دائم خیال پردازی می کردم و قیافه هری با موهای مشکی و عینک خاصش در ذهنم پررنگ تر می شد. پسری که نمی داند جادوگر است و …”

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش ساخت زیباترین کاردستی کفشدوزک

چاپ اولین جلد کتاب

رولینگ در سال 1995 اولین جلد کتابش با نام هری پاتر و سنگ جادو را به پایان می رساند و چند نسخه از کتاب را به انتشارات مختلف می فرستد. ده انتشارات نسخه داستانی او را پس می زنند و می گویند که کار وی ارزش چاپ کردن ندارد. بالاخره انتشارات بلومزبری پیشنهاد 2500 دلاری به رولینگ می دهد و حاضر می شود کتابش را به چاپ برساند. هری پاتر و سنگ جادو در 30 جون 1997 در انگلستان به چاپ می رسد.

چاپ ادامه داستان

دومین کتاب رولینگ به نام، هری پاتر و تالار اسرار در دوم جولای 1998 در انگلستان و در دوم جون 1999 در آمریکا به چاپ رسید. سال بعد در تاریخ 8 جولای 1999 سومین کتاب به نام هری پاتر و زندانی ازکابان، از سری داستان های هری پاتر به چاپ رسید.

چند کاراکتر فیلم هری پاتر

در تاریخ 8 جولای 2000 هری پاتر و جام آتش منتشر شد و پنجمین کتاب که طولانی ترین کتاب سری با 766 صفحه محسوب می شود در تاریخ 21 جون 2003 به چاپ رسید. هری پاتر و شاهزاده دو رگه ششمین کتاب از مجموعه هری پاتر است که در 16 جولای 2005 به چاپ رسید. هفتمین و آخرین کتاب، هری پاتر و یادگاران مرگ در 21 جولای 2007 منتشر شد. در 24 ساعت اول 11 میلیون کپی از کتاب هری پاتر به فروش رسید.


این مجموعه به دلیل داستان فوق‌العاده، زبان ساده و گیرا، و همچنین موضوعات عمیق و جذاب که در آن‌ها بحث شده است، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در قلب خوانندگان خود بیابد. به علاوه، تأثیرگذاری این مجموعه به حدی بوده که به فیلم‌های سینمایی و بازی‌های ویدئویی نیز تبدیل شده است.با توجه به تمام این موارد، مجموعه رمان های هری پاتر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای علاقمندان به داستان‌های فانتزی، ماجراجویانه و جادو است که به همه سنین توصیه می‌شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
انواع کلمه با وو مثل داوود رو یاد بگیر!

 

راز هایی درباره نوشتن کتاب های هری پاتر

t معرفی مجموعه رمان های هری پاتر
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *