معرفی مشاور روانشناسی نشریه و نحوه طرح پرسش از ایشان

t معرفی مشاور روانشناسی نشریه و نحوه طرح پرسش از ایشان

سلام به همه دوستان خوب و فعال نشریه اینترنتی نوجوان ها؛

خوشحالیم از این که با وب سایت نوجوان ها که هدفش سرگرمی، آموزش، راهنمایی و پرکردن اوقات فراغت شماست، در خدمت شما هستیم. به یاری خداوند از این به بعد با کمک خانم کاملی مشاور نوجوانان می خواهیم بخش دیگری از سایت را افتتاح کنیم و به یکی دیگر از اهداف این نشریه اینترنتی برسیم. این بخش به مهارت های زندگی اختصاص دارد که به صورت سریالی در سایت منتشر خواهد شد. برای آشنایی شما با خانم کاملی رزومه ایشان را در اختیار شما قرار می دهیم. همان طور که قبلا هم گفتیم شما می توانید سوالات خود را درباره این مباحث برای سایت ارسال کرده تا جواب دریافت نمایید.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

لازم به ذکر است که خانم دکتر لیلا سلیقه دار نیز همچنان یکی از مشاوران سایت نوجوان ها هستند.

در ادامه شما را به آشنایی بیشتر با مشاوران سایت دعوت می کنیم.

leili1

خانم دکتر لیلا سلیقه دار

خانم دکتر لیلا سلیقه دار، دکترای برنامه ­ریزی آموزشی دارند و سال­های زیادی است که به عنوان مشاور پای صحبت نوجوان­ ها نشسته اند. ایشان همچنین به عنوان مجری تحقیق و پژوهش با آموزش و پرورش شهر تهران و برخی مدارس همکاری داشته اند. نوشته های ایشان نیز سالیان است که در مجله تخصصی رشد دانش آموز، مجله رشد تکنولوژی یا روزنامه همشهری به چاپ رسیده است. ضمن اینکه کتاب ها و جزوات آموزشی تالیف شده توسط ایشان در ادارات آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی جهت استفاده دانش آموزان، خانواده ها و فرهنگیان منتشر شده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
برای انتخاب دوست باید به چه ملاک هایی توجه کرد؟ (1)

از سوابق شغلی خانم دکتر سلیقه دار هم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

* عضو اصلی شورای تحقیقات اداره آموزش و پرورش منطقه شانزده تهران (از سال 1374 تا 1391)

* سرگروه تحقیق و پژوهش گروههای آموزشی اداره آموزش و پرورش منطقه شانزده تهران (از سال 1372 تا 1391، در دوره های تحصیلی ابتدایی و متوسطه)

* عضو ثابت کمیسیون تخصصی بررسی آثار و تالیف فرهنگیان اداره آموزش و پرورش منطقه شانزده تهران(از سال 1384 تا 1391)

* مدرس دوره های آموزش عالی فرهنگیان( از سال 1374 تا 1391)

* مدرس آموزش مهارت های زندگی شهر تهران( از سال 1382 تا 1391)

* مدرس آموزش خانواده

* مشاور خانواده و مشاور تحصیلی، رشد و تربیتی نوجوانان، کودکان و جوانان

* عضو تخصصی برنامه ­ریز آموزشی در دفتر تالیف وزارت آموزش و پرورش

* کارشناس ثابت و میهمان برنامه­ های حوزه علوم تربیتی صدا و سیما مانند برنامه دعوت و برنامه هزار و یک شب

این را هم باید اضافه کنیم که ایشان و مقالاتشان چندین و چند بار در سال های رتبه های گوناگونی را در همایش های مختلف کسب کرده اند.

ضمن آنکه ایشان تجربه برگزاری کارگاه ها و جلسات آموزشی برای دانش آموزان، والدین و معلمان را هم در کارنامه پربار خود دارند.

 

 

 

t معرفی مشاور روانشناسی نشریه و نحوه طرح پرسش از ایشان
امتیاز به این نوشته

‫8 نظر ارسال شده در “معرفی مشاور روانشناسی نشریه و نحوه طرح پرسش از ایشان

  1. بهار :

    سلام.من ۱۹سالمه.حدود شش یاهفت سال با یکی از معلم هایم ارتباط خیلی صمیمانه ای داشتم.بسیارزیاد.طوری که دیگراو برایم خانم نبود واورا آبجی صدامیزدم.اوایل هرشب شب بخیرمیگرفتم.و در فضای مجازی هرروزچت میکردیم.زنگ های تفریح را به دیدن هم میگذراندیم و هر کاری که موجب شد وابستگی من به اوج برسد.سه سال درمدرسه ایشان باخاطرات بسیارزیاد تحصیل کردم.وبعدمجبورشدم وارددبیرستان شوم و ازایشان جدا.برایم دوران سختی بود.اون سال بازم ازراه دور خیلی هوایم را داشت.دائما باهم چت میکردیم ومن همه خاطرات مدرسه ام رابرایش میگفتم.اما اجازه درخواست دیدار و تلفن و تماس تصویری و عکس نداشتم.سال بعد با فوت پدرش همه چیز عوض شد وکلا تغییر کرد.وهمچنین سال بعدش.اما درسومین سال از جدایی ما یعنی سال دوازدهم من کشمکش های ما به اوج رسیده بود.ازهمان ابتدا سر هردعوایی میخواست که بره.یعنی ماجراراتموم کنه که من معذرت خواهی میکردم و برمیگشت.اما سال دوازدهم واقعی رفت و سرامتحانات نوبت اول من بسیاربهم ریختم و ضررزیادی کردم.گذشت تا اینکه دوباره به میل خودش و به خاطر ترحم به اینکه روحیه ام بهم نریزه واسه کنکوربرگشت و اردبهشت قبل امتحان نهایی و کنکور سر اینکه من دائم پیام میدم و درخواست دیدارداشتم و دلتنگی میکردم رفت.من روحیه و زندگیموباختم ودیگه درس نخوندم.وکنکوردادم.بعدازکنکوردوباره التماسش کردم برگردد و برگشت.تتبستان و پاییز وزمستان گذشت و حالا چندروزیست که دوباره رابطه را تمام کرد و رفت.دلیلش را نفهمیدم.فقط گفت حرفای من تاثیری ندارد.رفتارای خاصت را دوست داری ومیخواهی انهارا پرورش دهی.بیشترفکرمیکنم از دستم خسته بود.من هم پذیرفتم و دیگرنتوانستم چیزی بگویم.دراین چند فصل ازتابستان پارسال تا الان من هر قانونی که برایم گذاشته بود را رعایت کردم ولی اون بازم رفت.من بسیااار دوسش داشتم و بسیااار بهش عادت کرده بودم.بسیار زیاد وابسته اش بودم و ازته دلم از تمام افراد موحود درزندگیم بیشتردوسش داشتم.نمیدانم چکارکنم.دوماه دیگه کنکوردارم وحالا دچارافسردگی شدید هستم.همش ازخودم میپرسم یعنی حتی یه دلیل برای موندن پیدا نکرد؟حتی من براش یه ذره هم ارزش نداشتم که نره؟من خیلی مستعد و باهوش هستم و برای کنکورامسال خیلی خوندم ونتایج خوبی کسب کردم درآزمون هایم.خیلی امیدوار بودم با روندم نتیجه ی خوبی درکنکور بدست بیاورم.اما حالا اصلانمیتوانم تمرکز کنم.تمام زندگیم را باخته ام.خسته ام.خانواده ام ازاین ماجرا چیزی نمیدانند.هیچکس چیزی نمیداند.و من نمیتوانم به انهابگویم.اصلا کسی راندارم که برایش چیزی بگویم و چاره گرم باشد.احساس میکنم به پایان زندگی ام نزدیک شدم.طرد شدن اینگونه بسیاردردناک ست.که بدانی حتی ۷سال یا خودت هیچ ارزشی برای طرف مقابلت نداشته و او در غیاب تو قطره ای اشک نمیریزد.

    • جمال رادفر (دبیر هیئت تحریریه سایت ) :

      پاسخ خانم دکتر سلیقه دار :
      دوست خوبم
      خیلی متاسفم که معلمت فراموش کرد بیش از یک دوست معلم بوده و حالا که تو را این همه راه پشت سر خودش کشانده اجازه چنین رفتارهایی را ندارد. نمیتوانم بیشتر درباره ایشان قضاوت کنم اما همین اندازه هم کافی است که موجب وابستگیهای شدید و به هم ریختن ها شده است.
      اما در مورد خودت باید بگم که وقتی چندین بار کسی تو را ترک میکند به ویژه در زمان های حساس پیام روشنی به تو میدهد که یعنی بهتره روی پای خودت بایستی و به من تکیه نکنی. ولی تو پیام را نگرفتی.
      اگر حالا هم متوجه نشوی فقط بدبختی آینده انتظارت را میکشد و نه او و نه دیگران برایت اشک‌نمیریزند که اگر هم بریزند دیگر چه فایده ای دارد؟
      هنوز دیر نیست. پیام زندگیت را دریافت کن. به این پیام احترام بگذار و حداقل خودت خودت را دوست داشته باش.
      لیاقت تو و توانایی های تو بیشتر از این است که با بودن و نبودن یک نفر ذلت را سرلوحه زندگی ات کنی. تا بوده که مطابق قوانین او زندگی کردی و برای هر جیزی عذرخواهی کردی حالا هم که او میخواهد باشد باز تو بدترین تصمیم را برای خودت گرفتی!پس تو کجای زندگی خودت هستی؟
      به جایگاه خودت برگرد. تقریبا دو ماه تا کنکور فاصله داری آینده ات را چنگ‌بزن شاید فردا نوجوانی عاشق تو شد یادت باشد با زندگی دیگران هرگز بازی نکنی.

  2. nojavanha.com :

    کاربر عزیز ؛روناک؛
    خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت اینگونه به پرسش شما پاسخ داده اند:

    دوست خوبم
    سوالت خیلی کلی هست و بدیهیه هر رفتاری در موقعیت خودش قابل قضاوت است.
    اما به صورت کلی نه وابستگی به معلم صحیح است و نه طرد کردن توسط معلم.
    علاقمندی به معلم وقتی مجاز و مناسب است که تعادل در آن رعایت شود و به وابستگی نرسد و طوری پیش نرود که برای خود فرد و یا معلم دردسر و زحمت ایجاد کند.
    طرد کردن هم کار شایسته ای نیست و بهتر است معلم پیش از اینکه وابستگی دانش آموز اوج بگیرد و روابط معنای دیگری جز معلم و شاگردی پیدا کند خودش مسیر را متعادل حفط کند تا به جایی نرسد که ناچار به طرد کردن شود.
    موفق باشی
    نشریه اینترنتی نوجوان ها

  3. روناک :

    سلام
    میشه راجب وابستگی به معلم و طرد شدن دانش آموز توسط معلم توضیح بدید؟
    آیا طرد کردن (به هردلیلی) راه درستیه؟

  4. nojavanha.com :

    کاربر عزیز ؛ali mosavi؛
    پاسخ جناب آقای مسگری، مشاور تحصیلی سایت نوجوان ها به پرسش شما به قرار زیر می باشد:

    دوست من سلام
    با توجه به شرایطی که توضیح دادی لازمه که حتما سریعتر به یه مشاور مراجعه کنی تا زودتر در مسیر درست قرار بگیری. با شرایطی که توضیح دادی به امید خدا حتما شرایط درسی خیلی بهتری کسب خواهی کرد. اعتماد به نفس داشته باش.
    موفق باشی
    نشریه اینترنتی نوجوان ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *