معرفی کتاب؛ وقتی مژی گم شد

t معرفی کتاب؛ وقتی مژی گم شد

کتابنویسنده: حمیدرضا شاه آبادی

ویراستار: فاطمه کاوندی

مناسب برای گروه سنی هـــــ (دبیرستان)

ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

تعداد صفحه: 102

مژده 16 ساله و مژگان 17 ساله است. مژده و مژگان دخترخاله هستند و هردوی آن ها در خانواده مژی صدا می شوند. یک روز این دو خانواده تصمیم به سفر می گیرند و به ویلای آقا ناصر که پدر  مژگان است می روند. شب هنگام ناصر که یادش رفته قرص های خود را بیاورد مژگان را مقصر می داندو او را سرزنش می کند و فردای آن روز مژگان گم می شود. همه خانواده با نگرانی به جست و جوی مژگان می پردازند که بعد از ساعت ها متوجه می شوند که مژی (مژگان) در کمد قایم شده و زمانی که از او می پرسند چرا این کار را کرده می گوید می خواستم ببینم اگر گم شوم شما چی کار می کنید؟

در همین لحظه اعضای خانواده متوجه نبود مژده می شوند. مژده و مژگان دوستی به نام زهره داشتند که همیشه از شهری به نام فرانکشتاین صحبت می کرد که به عقیده او آن جا شهری بود که فقط دختر ها در آن زندگی می کردند و نصف روز را کار و نصف روز را درس می خواندند.

روزی که مژگان گم می شود برای شوخی به مژده می گوید که می خواهد از طریق زهره به فرانکشتاین برود و مژده هم برای برگرداندن مژگان با زهره تماس می گیرد و می گوید مژگان هم با شما  می خواهد به فرانکشتاین بیاید؟ و زهره به خاطر این که مژده به جمع آن ها اضافه شود می گوید بله مژگان اینجاست و مژده هم می گوید که او هم می خواهد با آن ها به فرانکشتاین بیاید و زهره با ماشین مشکی رنگی دنبال مژده می آید و مژده هم با آن ها می رود و اینجاست که خانواده می فهمند که مژده گم شده است.

مژده در وسط راه متوجه آدم دزد بودن زهره و گروهش می شود ولی چون به او گفته شده بود که در صورت این که بخواهد برگردد کشته می شود سکوت می کند.

در راه آدم دزد ها متوجه تعقیب پلیس می شوند و بنابراین با سرعت خیلی زیادی حرکت می کنند که در همین حال به دلیل سرعت زیاد با یکی از ماشین های پلیس برخورد می کنند و از دره پرت می شوند. زهره و بقیه دخترانی که مانند مژده گول خورده بودنند کشته می شوند.

سردسته آدم دزد ها دستگیر و مژده قطع نخاع می شود.

این کتاب دارای 8 فصل است که هر فصل از زبان یکی از شخصیت های اصلی داستان و احساسات آن ها نوشته شده و در هر فصل ماجرا های جذاب و خواندنی وجود دارد که در اینجا فقط خلاصه ای از این ۸ فصل آورده شده است.

شما می توانید این کتاب را از کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه کنید.      

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دور زدن ممنوع!

 

t معرفی کتاب؛ وقتی مژی گم شد
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “معرفی کتاب؛ وقتی مژی گم شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *