معرفی کتاب نوجوان؛ عنکبوتی‌ ها

t معرفی کتاب نوجوان؛ عنکبوتی‌ ها
t معرفی کتاب نوجوان؛ عنکبوتی‌ ها

کتاب عنکبوتی ها

کتاب عنکبوتی ها رمانی جذاب و متفاوت برای نوجوانان علاقه‌مند به جهان های موازی است. این کتاب را لارن الیور نوشته، مهرداد مهدویان ترجمه کرده و نشر افق در ۲۲۴ صفحه منتشر کرده است. اکنون معرفی کتاب را می خوانیم.

تا به حال از خودتان پرسیده‌اید چقدر شجاع هستید؟ به نظرتان دل شیر دارید یا فکر می‌کنید فضاهای تاریک، از ترسناک‌ترین مکان‌های دنیاست؟ اگر شجاع هستید یا اگر شجاعت را تحسین می‌کنید پس باید با لیزا همراه شوید؛ یک سفر به دنیای زیر زمین برای پس‌گرفتن روح برادر کوچک‌تر!

بله، درست خواندید، روح. عنکبوتی‌ها، شبانه، سراغ پاتریک آمده‌اند و روح او را دزدیده‌اند و حالا لیزا فرصت خیلی کمی دارد تا به پاتریک کمک کند. چون عنکبوتی‌ها خیلی زود روح پاتریک را نابود خواهند کرد.

لیزا فکر می‌کند شاید بهتر باشد این ماجرا را به پدر و مادرش بگوید و همین کار را می‌کند. اما مادر مثل همیشه می‌گوید لیزا باید دست از سر خیال‌بافی بردارد چون دیگر بزرگ شده است. پدر هم که بی‌وقفه درگیر کار است. پس لیزا، خودش، باید دست به کار شود. او از زیر زمین خانه وارد دنیای دیگر می‌شود.

 

کتاب عنکبوتی ها

کتاب عنکبوتی ها و داستانی با فضاسازی ماهرانه

«لارن الیور»، نویسنده‌ی کتاب «عنکبوتی‌ها»، تخیل فوق‌العاده‌ای دارد. او موجودات دنیای زیر زمین را با جزئیات دقیق برای ما تصویر می‌کند و چنان ماهرانه به فضاسازی می‌پردازد که محال است خودتان را در جنگل زنده، امتداد رودخانه‌ی دانش، پل چوبی بین دو قله و جشن باشکوهی که در قصر برپاست، تصور نکنید.

لیزا شجاعانه مقابل همه‌ی دردسرهایی که پیش می‌آید می‌ایستد و با آن‌ها مبارزه می‌کند و با اتمام هر مبارزه ما هم با او نفس راحت می‌کشیم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی کتاب نوجوان؛ مدرسه‌ ترس

البته در مسیر رسیدن لیزا به لانه‌ی عنکبوتی‌ها، یک دوست، یک موش صحرایی او را همراهی می‌کند. موشی که ظاهری بامزه، روحیه‌ای جنگجو و قلبی غمگین دارد.

آنچه دلگرممان می‌کند

یکی از نقاط مثبت کتاب عنکبوتی ها این است که تلاش، تا نقطه‌ی آخر داستان ادامه دارد. درست همان‌جاهایی که احساس می‌کنید دیگر همه‌چیز رو به راه شده است و داستان به پایانی خوش می‌رسد، یک دردسر تازه پیش می‌آید؛ یک دردسر واقعی که لیزا و موش را تا دم شکست و مرگ پیش می‌برد. اما در این میان یک چیز وجود دارد که دلتان را گرم می‌کند: امید. همان نیرویی که از کوچک‌ترین بذرها رشد می‌کند.

اگر دوستدار کتاب‌هایی هستید که در آن‌ها جمله‌های کلیدی وجود دارد باز هم عنکبوتی‌ها انتخاب خوبی است. اگرچه این داستان در یک دنیای موازی و تخیلی اتفاق می‌افتد اما آنچه از آن یاد می‌گیریم برای همین دنیای واقعی و روی زمین خودمان مفید است. به قول لیزا: «بعضی وقت‌ها در داستان‌های ساختگی، حقیقت‌هایی مهم نهفته است».

کتاب عنکبوتی‌ها در فهرست رمان‌های پرفروش نیویورک‌تایمز قرار گرفت، بهترین کتاب سایت آمازون شد و جوایز متفاوتی کسب کرد.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – یاسمن رضائیان

t معرفی کتاب نوجوان؛ عنکبوتی‌ ها
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *