معرفی کتاب نوجوان؛ میلیون‌ها

t معرفی کتاب نوجوان؛ میلیون‌ها
t معرفی کتاب نوجوان؛ میلیون‌ها

کتاب نوجوان میلیون ها نوشته کاترل بویس است و در این مطلب به معرفی آن می پردازیم.

جلد کتاب نوجوان میلیون ها

اولش همه چیز خوب بود. خیلی خوب. آن قدر که دامیان فکر می کرد حتماً آن کیسه پر پول هدیه ای است از طرف خدا تا وضع زندگیشان بهتر شود. او می خواست همه چیز را به پدر بگوید اما آنتونی معتقد بود نباید این کار را بکنند چون در آن صورت پدر پول ها را تحویل دولت می دهد.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

۱۷ دسامبر روز یوروست. در این روز یورو جایگزین پوند می شود و برای همین مردم هرچه پوند دارند به بانک می دهند و یورو می گیرند. از ۱۷ دسامبر به بعد اسکناس های پوند را نمی شود خرج کرد. همه اسکناس های داخل کیسه پوند هستند و چیزی هم به ۱۷ دسامبر نمانده. بنابراین دامیان و آنتونی فقط چند روز فرصت دارند تا میلیون ها پول را خرج کنند.

زندگی در داستان کتاب نوجوان میلیون ها جذاب شده است. آن ها هر اسباب بازی ای که دوست دارند می خرند. هر خوراکی ای که دلشان بخواهد می خورند. می توانند دوچرخه های همکلاسی هایشان را ساعتی کرایه کنند و یا حتی به آن ها پول بدهند تا صبح دنبالشان بیایند و آن ها را با دوچرخه تا مدرسه برسانند. اما با این خرج های کوچک که آن همه پول تمام نمی شود. آن ها باید هزینه های بزرگ تری به وجود بیاورند. اینجاست که می فهمند ماجرا آن قدر که در نگاه اول نشان می داد راحت و هیجان انگیز نیست.

دردسرها از راه می رسند‌!

اگر قرار باشد داستان کتاب نوجوان میلیون ها فقط با برنامه های پسرها برای خرج کردن پول پیش برود که خیلی کسل کننده است. اما «فرانک کاترل بویس»، نویسنده کتاب، فکر این جا را هم کرده است. یک دردسر بزرگ در انتظار دامیان و آنتونی است. صاحب پول ها، البته باید گفت دزد پول ها، پیدا می شود. او رد کیسه را زده و به دامیان و آنتونی رسیده. حالا آن ها باید از دست دزد پول ها فرار کنند. چون مقدار زیادی از پول را خرج کرده اند و دیگر نمی توانند همه چند میلیون را به دزد برگردانند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
پسر نان و نمک 

همراه با پسرها از «گوشه خلوت» دامیان، نمایش عیسی مسیح در مدرسه، خانه قدیمی این خانواده و انباری زیر شیروانی سر در می آوریم. با قدیس ها صحبت می کنیم و اطلاعات جالبی در مورد «حامی ها» به دست می آوریم. در تعقیب و گریزها محو داستان می شویم و در جایی که سر و کله مرد چشم شیشه ای پیدا می شود قلبمان تندتر می زند. همراه با دامیان در موقعیتی وحشتناک گیر می افتیم و وقتی دامیان از شدت ترس جیغ می زند ما هم دلمان می خواهد از ته دل جیغ بزنیم.

جایزه هایی که کتاب نوجوان میلیون ها برده است

نشریه «بوکز فور کیپز» در مورد این کتاب نوشته است: «واقعاً پول چه نقشی در زندگی آدم ها دارد؟ نویسنده با این سوال مهم، هم مخاطب را درگیر می کند و هم او را می خنداند».

«میلیون ها» را که برنده جایزه «گاردین» و «مدال کارنگی» شده است نشر افق با ترجمه شهلا انتظاریان منتشر کرده است.

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها – یاسمن رضائیان

t معرفی کتاب نوجوان؛ میلیون‌ها
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *