معرفی کتاب نوجوان؛ کافکا و عروسک مسافر

کافکا و عروسک
t معرفی کتاب نوجوان؛ کافکا و عروسک مسافر

کافکا و عروسک مسافر

کتاب کافکا و عروسک مسافر رمانی کوتاه با داستانی شیرین و جذاب است. این کتاب را جوردی سیئررا ای فابرا نوشته و رامین مولایی ترجمه کرده است. نشر ایران‌بان نیز آن را به دست مخاطبان رسانده است. اکنون در این مطلب معرفی کوتاهی از این کتاب را می خوانید.

تصویر جلد کتاب کافکا و عروسک مسافر

تا حالا در زندگیتان چیز با ارزشی را گم کرده اید؟ بعد دنبالش گشته اید و آن را پیدا کرده اید؟ یا شاید دیگر پیدایش نکرده اید؟ آن وقت چه کار کرده اید؟

آن روز صدای گریه السی در پارک اشتلیتس برلین پیچیده بود. السی کوچک، عروسکش را گم کرده بود و هرچه می گشت آن را پیدا نمی کرد. برای السی در آن سن و سال، گم شدن عروسکش فاجعه ای بزرگ و واقعی بود. السی هم چنان گریه می کرد که فرانتس کافکا، همان نویسنده معروف آلمانی زبان، از پارک می گذشت. او از السی پرسید چه اتفاقی افتاده و السی گفت عروسکش گم شده است. عمق اندوه السی، قلب کافکا را به درد آورد و برای همین کافکا خیلی زود ماجرایی سر هم کرد: «عروسکت گم نشده، به مسافرت رفته!» السی متعجب پرسید: «مسافرت؟» 

این جا بود که کافکا خودش را نامه رسان عروسک ها معرفی کرد و به السی قول داد فردا اولین نامه بریجیدا، عروسک السی را برای او بیاورد.

بریجیدا به سراسر دنیا سفر می کند و برای السی از تجربیاتش و آن چه می بیند نامه می نویسد. کافکا، سه هفته، هر روز نامه ای از طرف عروسک برای السی می نویسد و ظهرها، در ساعتی مشخص به پارک می رود و نامه را برای السی می خواند. کم کم اندوه السی کم رنگ می شود تا این که کافکا بعد از سه هفته با نامه ای بسیار شیرین، پایانی زیبا برای سفرهای عروسک می نویسد. آن روز دیگر قلب السی آرامش کامل پیدا کرده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ مادربزرگ سوپ می‌ پزد

کافکا و عروسک

کتاب کافکا و عروسک مسافر داستانی بر اساس واقعیت

طبق پژوهش هایی که کافکا شناسان کرده اند، این ماجرا واقعیت داشته است؛ هرچند تا امروز هیچ کس نتوانسته است نامه هایی را که کافکا نوشته، پیدا کند. بنابراین نامه های این کتاب را «جوردی سیئررا ای فابرا» با استفاده از تخیل خود، بازآفرینی کرده است.

از تصویرگری های دلنشین کتاب هم نباید گذشت. «پِپ مونتسِررات» با تصویرهای زیبایی که برای این کتاب کشیده به زیبایی داستان افزوده است. این تصویرگری ها می توانند دقیقه ها شما را با تماشایشان سرگرم کنند. خوب است بدانید ترجمه این کتاب، برنده جایزه ویژه شورای کتاب شده است.

یاسمن رضائیان

t معرفی کتاب نوجوان؛ کافکا و عروسک مسافر
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *