معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ یک تکه زمین کوچک

معرفی کتاب
t معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ یک تکه زمین کوچک
یک تکه زمین کوچک

معرفی کتاب ( یک تکه زمین کوچک)

کتاب یک تکه زمین کوچک درباره رویایی زیباست. رویاها آنچنان قوی هستند که می توانند تمام سختی ها و مانع ها را پشت سر بگذارند و راهشان را در زندگی باز کنند. رویای فوتبالیست شدن، رویای بزرگ ترین طراح بازی های رایانه ای، رویای تمام شدن جنگ…

هرچند جنگ، با تمام خشونتش در مقابل رویاهای کریم حرفی برای گفتن ندارد.
کریم، نوجوانی فلسطینی است که در رام الله زندگی می کند. او در زیر سایه حکومت ظالمانه صهیونیست به مدرسه می رود و هدف هایش را دنبال می کند. برای نوجوانی مثل کریم جنگ به معنی پایان نیست؛ بن بست نیست. کریم می داند در روزهایی که حکومت نظامی می شود و همه اعضای خانواده مجبور هستند در خانه بمانند، چطور سرش را گرم کند. او بلد است چطور روزنه های کوچک خوشبختی را پیدا کند.

روزهای آزادی

اما روزهایی که حکومت نظامی برچیده می شود روزهای آزادی هستند. با اینکه در روزهای عادی کریم مجبور است دوباره به مدرسه برود اما مدرسه رفتن را هم می توان با شوق فوتبال بازی کردن آسان کرد. کریم ساعت های مدرسه را به این امید می گذراند که بعدازظهرها به زمین فوتبالی خاکی و سنگلاخی که نزدیک اردوگاه پناهنده ها پیدا کرده است برود و با دوستش هوپر – که از پناهندگان است – بازی کند.

فوتبال رویای کریم

فوتبال، تمام زندگی کریم است اما جنگ گاهی ذهن او را از علاقه اش دور می کند. در حملاتی که به شهر می شود، کریم طعم ترس و مرگ را می چشد و حتی یک بار مجبور می شود سه شبانه روز دور از خانه و در چند قدمی سربازان اسرائیلی در ماشینی قراضه پنهان شود.

داستانی از جنگ فلسطین

کتاب «یک تکه زمین کوچک» روایت ملموس و قابل درکی از مسئله جنگ در فلسطین همراه با چاشنی داستان است. شخصیت داستان نوجوانی جسور و عاشق وطن است که در ماجراجویی هایش تا پای مرگ پیش می رود و به ما کمک می کند تا این بار مسئله جنگ در فلسطین را از زاویه نگاه او ببینیم؛ زاویه نگاهی متفاوت با آنچه تا امروز داشته ایم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش ساخت کاردستی رحل قران با چوب بستنی

انتشار کتاب یک تکه زمین کوچک

این کتاب را «الیزابت لِرد» نوشته است. او در خاورمیانه زندگی کرده و برای تحقیق و نگارش این کتاب، از همکاری دکتر «سونیا نایمر»، استاد دانشگاه «بیرزیت» فلسطین، قصه گو، مترجم، تاریخ نگار و نویسنده سه کتاب کودک به زبان عربی، بهره برده است. یک تکه زمین کوچک را که برنده «جایزه همپشایر» شده است، «پروین علی پور» ترجمه کرده و «نشر افق» به بازار عرضه کرده است.

معرفی کتاب ( یک تکه زمین کوچک) / یاسمن رضاییان

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ یک تکه زمین کوچک
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *