معرفی کتاب «مجموعه‌ ماجراهای استینک»

مجموعه‌ ماجرا های استینک
t معرفی کتاب «مجموعه‌ ماجراهای استینک»
مجموعه‌ ماجرا های استینک

بوگندوترین کتانی دنیا مال کیست؟!

تا حالا دیده‌اید به کسی که کفش‌هایش بیشتر از همه بو بدهد جایزه بدهند؟ خب البته هیچ‌کس تا به‌حال چنین چیزی ندیده. منظورم از هیچ‌کس همه‌ی آدم‌های دنیا به‌جز استینک و آن‌هایی است که در مسابقه‌ی «بو‌گندو‌ترین کتانی دنیا» شرکت کرده‌اند.

از جمله‌هایی مثل «واااای، چه فاجعه‌ای! حالم به‌هم خورد» و «بعضی‌ها دیوانه شده‌اند» بگذریم. ته ذهنمان کنجکاویم بدانیم در چنین مسابقه‌ای چه خبر است و اوضاع چطور پیش می‌رود.

اصلا همین که «مگان مک‌دونالد» تصمیم گرفته‌ است خلاف جهت آب شنا کند باعث می‌شود کتابش خواندنی شود. فکرش را بکنید وقتی چنین مسابقه‌ای بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود چه اتفاقی می‌افتد؟ معلم‌ها و پدر و مادر‌ها بچه‌هایشان را تشویق می‌کنند بوگندو‌ترین کتانی دنیا را داشته باشند و البته جاهایی که لازم باشد با آن‌ها همکاری هم می‌کنند!

مسابقه‌ای که به تماشای آن دعوت شده‌اید یک مسابقه‌ی کاملا حرفه‌ای است. داوران آن واقعا کار‌کشته‌اند و کارشان همین است:
«استیو گفت: البته، شغل من همین کار است. من برای ناسا کار می‌کنم و آن‌ها مرا استاد بویایی می‌نامند».
استاد استیو خیلی هم حرفه‌ای رفتار می‌کند:

«استیو همان‌طور که بو می‌کرد به استینک گفت: می‌خواهم اطلاعات محرمانه‌ای به تو بدهم. کفش را یک کم تکان بده سپس آن را از بند بلند کن و جلوی دماغت بگیر. این راهی است که بدون اذیت‌شدن می‌توانی آن را بو کنی.»

بله. ما با یک مسابقه‌ی کاملا جدی و حرفه‌ای رو‌به‌رو هستیم. جدا از بحث‌های بهداشت فردی و سلامت، بیایید یواشکی سری به این مسابقه بزنیم. فرصت تماشای چنین مسابقه‌ی منحصر‌به‌فردی همیشه پیش نمی‌آید. لطفا با علاقه وارد شوید و بینی‌هایتان را نگیرید!

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی کتاب «مرتضی آیینه زندگی ام بود»

مجموعه‌ ماجراهای استینک ادامه دارد…

ماجراهای استینک همین‌جا تمام نمی‌شود. هنوز به اندازه‌ی سه کتاب دیگر فرصت دارید تا بخوانید و بخندید و سرگرم شوید. و البته پشت همه‌ی‌ این تفریحات نکته‌هایی برای یاد گرفتن هم هست. اصلا تا به حال کتابی دیده‌اید که هیچ نکته‌ای را به ما یاد ندهد؟

«استینک و یه عالمه آب‌نبات»، «استینک و خوکچه‌های گینه‌ای» و «استینک داره آب می‌ره» سه کتاب دیگر از مجموعه‌ ماجراهای استینک هستند.

اگر می‌خواهید به دنیای بامزه‌ی استینک بروید، با او یک عالمه آب‌نبات سفارش بدهید، از خوکچه‌ها مراقبت کنید و از نزدیک ببینید آدم وقتی آب می‌رود و قدش کوتاه و کوتاه‌تر می‌شود چه اتفاقی می‌افتد، پس مجموعه‌ی استینک منتظرتان است.

این کتاب‌ها را «مگان مک‌دونالد» نوشته و «پیتر دی‌نولدز» تصویرگری کرده است. نشر آمیس هم با ترجمه‌ی آناهیتا جعفری منتشر کرده است.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – یاسمن رضائیان

t معرفی کتاب «مجموعه‌ ماجراهای استینک»
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *