معرفی کتاب «مگه من چند نفرم؟»

t معرفی کتاب «مگه من چند نفرم؟»
t معرفی کتاب «مگه من چند نفرم؟»
t معرفی کتاب «مگه من چند نفرم؟»

مقدمه کتاب مگه من چند نفرم

دو ساعت است نشسته ام روی نیمکت پارک و به یک جمله فکر می کنم. مامان بعدازظهر با یک سینی که دو تا چای و یک کلوچه توش بود وارد اتاقم شد. آمد کنارم روی تخت نشست. از چشم هایش، که گاه زل می زدند به من و گاه سرگردان این طرف و آن طرف اتاق را نگاه می کردند، معلوم بود می خواهد چیزی بگوید. سکوت کردم و منتظر ماندم حرف بزند. مامان انگار هزار ساعت به گفتن همین یک جمله فکر کرده باشد، گفت: حالا تو واقعاً با ازدواج من مخالفی؟

***

داستان کتاب «مگه من چند نفرم؟» از روزی عجیب شروع می شود که سرچشمه ی گره های داستان است. مجتبی دوستی صمیمی دارد که درگیر موضوعی خانوادگی شده است و به کمک مرتضی برای پرده برداشتن از این موضوع احتیاج دارد.

این گره ها رفته رفته در جریان داستان باز می شوند و به پایان خوشی منتهی می شوند و مشخص می شود بخشی از این دغدغه ها، برداشت ها و قضاوت های عجولانه، ساخته ی ذهن نوجوان مجتبی است و از واقعیت زندگی به دور است.

هادی خورشاهیان، نویسنده ی داستان، همه دغدغه ها را طوری مطرح می کند که ذهنتان درگیر می شود و به دنبال پیدا کردن سرنخی برای این ماجراها می گردید؛ ماجراهایی که در عین بی ربط بودن به هم، نقطه ی تلاقی ای دارند و آن، ذهن مجتبی است.

شخصیت ها ملموس و به آدم های زندگی واقعی نزدیک هستند. خانواده ای نسبتا سنتی، مادری که همسرش را در تصادف از دست داده و حمایت از فرزندان و برادرش را وظیفه ی خود می داند، دایی ای که از خواهر زاده های خود پشتیبانی مالی و عاطفی می کند و نوجوانانی که در این بین تجربه هایی کسب می کنند و بزرگ می شوند.

خواندن این کتاب به خاطر روایت داستانی و نسبتا جذابش می تواند ساعت هایی شما را درگیر خودش کند و لحظات خوبی را برایتان بسازد. این کتاب از تصویرگری های خوب مرجان ثابتی هم بهره برده است. اگر می خواهید به سراغ این داستان بروید بدانید که «مگه من چند نفرم؟» را نشر افق منتشر کرده است.

کمی درباره ی نویسنده

هادی خورشاهیان متولد سال 1352 است. او زاده ی گنبد کاووس و دارای مدرک لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران است. خورشاهیان فعالیتش را در زمینه ی ادبیات داستانی، ادبیات کودک و نوجوان و ترجمه از سال 1370 شروع کرده است.

برخی از آثار هادی خورشاهیان در زمینه ی شعر و رمان نوجوان:

پلاک 61، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 1387
سفر به شهریور، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 1390
سایه‌های ترس، انتشارات چشمه، 1390
مامان را ببخشید، انتشارات هزاره ی ققنوس، 1390
آلبوم دردسر، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 1391
راز بزرگ سلمان، انتشارات آموت، 1392
توی اخبار رادیو، انتشارات واج، سال 1383
در کلاس دیر وقت، انتشارات نگیما، سال 1383
ما هم آخر خدامان بزرگ است، انتشارات کردگاری، 1385
با اجازه ی دبیر هندسه، انتشارات قطره، 1390
این که روی تخته است کشور است، انتشارات نسیما، 1394

اختصاصی نشریه ی اینترنتی نوجوان ها – یاسمین الهیاریان

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آموزش ‌مهارت‌های رفتاری با «من معذرت نمی‌خواهم»

t معرفی کتاب «مگه من چند نفرم؟»
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *