موزه‌های مدرن خسته‌کننده نیستند

t موزه‌های مدرن خسته‌کننده نیستند
t موزه‌های مدرن خسته‌کننده نیستند

بازدید از موزه ها برای نوجوانان غالبا خسته کننده است چون بسیاری از اوقات باید میان قفسه های پر از اشیای قدیمی قدم بزنند و وسایلی را که نمی دانند چیست تماشا کنند، اما موزه های مدرن آن قدر جاذبه دارند که دیگر نمی گذارند بازدیدکنندگان به راحتی از آن جا بیرون بیایند. در دنیای امروز موزه‌ها بخش بزرگی از اقتصاد کشورها را تشکیل می دهند زیرا بیش از ۴۰۰۰۰۰ شغل ایجاد کرده اند و بیش از ۲۱ میلیارد دلار گردش مالی در سال دارند.

t موزه‌های مدرن خسته‌کننده نیستند

بزرگ ترین چالش موزه داران جلب توجه نوجوانان و جوانانی است که سرگرم گوشی های هوشمند هستند و به راحتی نمی توان آنان را به موزه کشاند. اما موزه های امروزه این مشکل را نیز حل کرده اند. موزه ها به فناوری جدیدی مجهز شده اند که بازدید کننده می تواند با اسکن کردن بارکد کنار هر چیزی در موزه تاریخچه و اطلاعات آن را به شکل تصویری و صوتی در گوشی خود ببیند و بشنود.

همچنین بازدیدکننده در بعضی از موزه ها می تواند از طریق گوشی مسیر بازدید در سالن موزه را پیدا کند و با کارشناسان درباره هر تابلو یا اثر دیدنی گفت‌وگو کند.

بازدید از موزه با کمک نمایشگر تعاملی

بازدید از موزه با کمک نمایشگرهای تعاملی

بسیاری از موزه های امروز به نمایشگرهای تعاملی مجهز شده اند. با این روش می توان تاریخچه آن بنا را به بازدید کننده نشان داد و به سوال های احتمالی او پاسخ داد. همچنین به کمک نمایشگرهای سه بعدی بازدیدکنندگان به دل تاریخ سفر می کنند و با تصاویر ۳۶۰ درجه می توانند خودشان را در دل حوادث تاریخی ببینند.

t موزه‌های مدرن خسته‌کننده نیستند

علاوه بر این، موزه ها فقط به اشیای تاریخی مربوط نمی شوند. بسیاری از موضوعات مورد علاقه جوانان مانند ورزش های مختلف نیز در بسیاری از کشورها برای خود موزه دارند و مردم با رفتن به این موزه ها می توانند تاریخچه تیم محبوب خود را دنبال کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آویز

جالب است بدانید بعضی از این فناوری ها به کشور ما نیز رسیده است و با بازدید از موزه هایی که به این فناوری ها مجهز شده اند می توانید تجربه جدیدی از گردش در موزه به دست بیاورید.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها

t موزه‌های مدرن خسته‌کننده نیستند
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *