نکاتی برای افزایش رشد مو و حفظ سلامت موهای بلند

t نکاتی برای افزایش رشد مو و حفظ سلامت موهای بلند

موهای بلند برای بسیاری از خانم ها مثل یک تاج درخشان و زیبا بر سر آن ها محسوب می شود. بهتر است بگوییم همه خانم ها به دنبال موهای بلند، سالم و پر پشت هستند اما این موها نیازمند توجه و مراقبت های ویژه نیز می باشد.

موهای بلند معمولا زیبایی خانم ها را افزایش و ظاهر آن ها را بی نقص جلوه می دهد. اما بلندی موها به تنهایی کافی نیست و باید برای سلامت آن ها به صورت مداوم تلاش کنید و وقت اختصاص دهید. موهای سالم همیشه نشان دهنده سبک زندگی سالم است زیرا مو بخشی از بدن ما محسوب می شود که مراقبت از آن ضروری بوده و در کنار پوست، سلامت درونی بدن انسان را به نمایش می گذارد.

اما از نظر مد باید بگوییم موهای بلند همیشه طرفدار دارد و به اصطلاح هیچ وقت از مد نمی افتد. با این حال که خانم ها در هر سنی به موهای بلند علاقه دارند، گاهی عوامل مخرب همچون آلودگی، اختلالات پوست و مو و افزایش سن مانع رشد موها می شود. برای برخی از ما حتی بعد از استفاده از محصولات گران قیمت مختص مراقبت از مو، هنوز هم داشتن موهای سالم و بلند یک رویا بحساب می آید. اما اگر بخواهید می توانید به راحتی جلوه ای دیگر از موهای زیبای خود را به نمایش بگذارید. 

بهترین نکات برای نگهداری از موهای بلند

گاهی پوست سر را ماساژ دهید

اگر جریان خون در محدوده سر دچار اختلال شود، رشد موها نیز به مشکل بر خواهد خورد. شما می توانید با ماساژ کف سر جریان خون را در این ناحیه تحریک کنید و رشد و سلامت موها را بهبود ببخشید. همچنین استفاده از روغن هایی مثل روغن نارگیل و یا اسطوخودوس حین ماساژ، رشد مو را افزایش می دهد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آنچه که باید در مورد افسردگی فصلی بدانیم

استفاده از حنا

حنا یکی از راهکارهای باستانی و بی خطر برای ارتقا سلامت موها محسوب می شود. پودر حنا را می توانید به راحتی از عطاری ها و فروشگاه های دیگر تهیه کنید. فقط باید حنای با کیفیت بخرید. هنگام استفاده از حنا باید تمام قسمت های مو و پوست کف سر با این ماده پوشیده شود. برای پاک کردن آن نیز از آب خالی استفاده کنید. نباید بعد از حنا موها را با شامپو بشویید.

تخم مرغ درمانی

موهای شما برای رشد و سالم ماندن به پروتئین نیاز دارد و تخم مرغ در این زمینه معجزه می کند. خصوصا زرده تخم مرغ پروتئین بسیار بالایی دارد و برای مو مفید است. اگر تار موهای نازک و ضعیفی دارید، دو زرده تخم مرغ را به ریشه مو بزنید، به طوری که تمام ریشه ها با زرده پوشیده شوند. اگر به فکر درخشش موهای خود هستید، سفیده تخم مرغ را نیز با زرده آن ترکیب کنید. تخم مرغ کامل برای تقویت موها بسیار موثر است.

استفاده از بهترین شوینده ها

قبل از هر چیز مهم است از بهترین شوینده ها استفاده کنید و بهترین برند ها را انتخاب نمایید. یک شامپوی خوب به موهای شما برای رشد بیشتر کمک می کند. برخی از شامپوها حاوی تمام ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز مو هستند و علاوه بر پاکسازی این مواد ضروری را نیز به موها می رسانند. همچنین عدم استفاده بیش از حد از شامپو و شست و شوی مکرر موها اهمیت زیادی دارد. این کار به موها به شدت آسیب می رساند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
روش هایی برای رهایی از حساسیت فصل بهار

کوتاه کردن گاه و بی گاه موها

اگر می خواهید موهای سالم با رشد نرمال داشته باشید، پایین آن ها را در زمان مناسب کمی کوتاه کنید. این کار جلوه ای بی نظیر به موهای شما می بخشد زیرا از پیدایش مو خوره ها و آسیب دیدگی موها پیشگیری می نماید. سه ماه یک بار برای کوتاه کردن موها زمان مناسبی است.

رعایت بهداشت کف سر

اگر می خواهید سرعت رشد موهای شما افزایش یابد، باید از پوست کف سر به خوبی مراقبت کنید. می توانید از سرم های مختلف همراه با ماساژ برای تامین سلامت پوست سر استفاده نمایید. ویتامین های مورد نیاز مو از طریق پوست کف سر جذب می شوند و سلامت آن جذب مواد ضروری را افزایش می دهد.

ماه شو

 

t نکاتی برای افزایش رشد مو و حفظ سلامت موهای بلند
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *