نکاتی برای عکاسی از پرندگان در حال پرواز (۱)

عکاسی از پرندگان
t نکاتی برای عکاسی از پرندگان در حال پرواز (۱)

هرچند که در نگاه اول سخت‌ترین بخش عکاسی از پرندگان عکاسی از این موجودات زیبا به هنگام پرواز است اما با رعایت چند نکته‌ی اساسی می‌توان عکاس‌های خوبی گرفت.

این نکات به شما یاد خواهند داد که عکاسی از پرندگان را چگونه انجام دهید اما بیشتر موفقیت شما بستگی به تمرین دارد تا با مهارت کامل بتوانید عکسی دیدنی از پرندگان بگیرید.

نور

عکاسی از پرندگان

نکته‌ی مهم این‌جاست که در زاویه‌ای نسبت به پرندگان قرار بگیرید که خورشید پشت سر شما قرار بگیرد و به طور مستقیم پرنده را روشن کند. اما این کار چه مزایایی دارد؟

الف) با توجه به کنتراست خوب بین پرنده و پس زمینه، فوکوس اتوماتیک دوربین شما به خوبی عمل می‌کند که مهم‌ترین نکته برای عکاسی از پرندگان در حال پرواز است.

ب) با توجه با زیاد بودن نور می‌توانید از تنظیمات بالای شاتر استفاده کنید. این کار شانس گرفتن یک عکس کاملا واضح را افزایش می‌دهد.

ج) وقتی که نور کاملا سطح بدن پرنده را روشن کرده است امکان دستیابی به یک تصویر با نور کاملا مناسب بیشتر خواهد بود.

د) در چنین موقعیتی معمولا چشم پرنده بسیار واضح و درخشان می‌شود که به زنده بودن عکس شما کمک می‌کند.

ه) هیچ سایه‌ی تندی بخشی از بدن پرنده را نمی‌پوشاند.

دیافراگم

عکاسی از پرندگان

اگر از لنزهای زوم تله مانند 100-400 م.م کانن یا 200- 500 م.م نیکون استفاده می‌کنید کمی دیافراگم را بازکنید تا نتایج شارپ‌تری به دست بیاورید. تاثیر جانبی بستن دیافراگم، افزایش عمق میدان است که ممکن است بر بوکه یا تاری پس‌زمینه تاثیر بگذارد.

چیزی که مهم است این است که بدانید با نگه داشتن پس‌زمینه، تا جایی که ممکن است، می‌توانید تاثیر بوکه‌ی بهتری داشته باشید. بنابراین بهتر است در محل عکاسی حاضر شوید و به نحوی قرار بگیرید که بین پرنده و پس زمینه کاملا فاصله‌ای ایجاد شود. هرچند که در ابتدا این کار کمی مشکل به نظر می‌رسد اما این چنین نیست

در عکاسی از پرندگان مراقب رفتار پرنده باشید و در بهترین فرصت عکس خود را بگیرید.

عکاسی از پرندگان

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – جمال رادفر

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بهترین عکس‌های حیات‌وحش به انتخاب مردم در سال جاری

t نکاتی برای عکاسی از پرندگان در حال پرواز (۱)
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *