همراه با دکتر خدا دوست متخصص چشم

t همراه با دکتر خدا دوست متخصص چشم

doctor-nojavanha (1)

دکتر علی اصغر خدادوست متولد 1314 شیراز است. دبستان و دبیرستان را در شیراز پشت سر گذاشت و به عنوان آموزگار در دبستان داوری داراب، مشغول به کار شد.  در سال 1333 در امتحان ورودی دانشکده پزشکی شیراز شرکت کرد و با درجه ممتاز بین داوطلبان پذیرفته و در این دانشکده مشغول به تحصیل شد. 
doctor-nojavanha (4)پزشکی را با درجه ممتاز پشت سر گذاشت و پس از یک سال گذراندن دوره دستیاری چشم، گوش، حلق و بینی در بیمارستان نمازی دانشگاه شیراز در سال 1341 از طرف دولت برای تحصیل در دوره تخصصی به ایالات متحده  رفت. در آن جا به عنوان اولین و تنها دستیار خارجی در بخش چشم پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز در سال 1341 پذیرفته شد. او در این دوران علاوه بر تحصیل در علوم بالینی به طور فعال مشغول تحقیقات علوم پایه بود و مقالات متعددی در مجلات مختلف به چاپ رسانید. پس از آن یک سال به عنوان مربی و یک سال به عنوان استادیار در بخش چشم پزشکی همان دانشگاه مشغول به کار شد و در سال 1347 علی رغم پیشنهاد و خواست دانشگاه جان هاپکینز به ایران بازگشت  و در بخش چشم پزشکی دانشگاه شیراز به عنوان استاد مشغول فعالیت شد. یک سال پس از بازگشتش به شیراز رئیس بخش چشم پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز به شیراز آمد و یک قرار داد مبادله دستیار بین بخش های چشم پزشکی این دو دانشگاه به  امضا رسید. هر سال یک نفر از دستیاران بخش چشم پزشکی شیراز برای فراگیری و تکمیل علوم پایه به دانشگاه هاپکینز اعزام می شد و هر سال چهار دستیار از دانشجویان پزشکی آن دانشگاه برای فراگیری علوم بالینی و تجربه عملی و تجربه در اعمال جراحی او به شیراز می آمدند.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

doctor-nojavanha (3)این برنامه 10 ساله از موثرترین برنامه ها برای بالا بردن سطح آموزش و تحقیق و درمان در دانشگاه شیراز ، خصوصا بخش پزشکی چشم بود؛ طوری که سطح آموزش در این بخش دانشگاه شیراز از بسیاری از مراکز چشم پزشکی آمریکا نیز فراتر رفت و برنامه های آموزشی  این بخش از طرف آکادمی چشم پزشکی آمریکا به رسمیت شناخته شد و تعداد زیادی از فارغ التحصیلان شیراز در همان مرحله اول شرکت در امتحانات چشم پزشکی آمریکا پذیرفته می شدند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
برایان تریسی کیست؟

در مدتی که او به عنوان استاد و رئیس بخش مشغول فعالیت بود با جلب همکاران جوان و با استعداد و همکاری آن ها مثل آقایان دکتر فریور، دکتر امین لاری، دکتر اشرف زاده، دکتر روزی طلب و مرحوم دکتر ستایش،  یکی از معتبرترین مراکز چشم پزشکی را با وجود امکانات محدودی که در اختیار داشت به راه انداخت. بهترین فارغ التحصیلان دانشکده پزشکی شیراز و سایر دانشکده ها جلب بخش چشم دانشگاه شیراز شدند و بهترین آن ها برای یک سال گذراندن دوره در آمریکا انتخاب و بعد از بازگشت اکثر آن ها به عنوان کادر آموزشی در بخش مشغول می شدند. از سال 1347 تا 1359 او هر دو سال یک بار به عنوان استاد، شش ماه را در بخش چشم دانشگاه جانز هاپکینز برای ادامه برنامه های تحقیقاتی می گذراند و در این دوران چندین مرتبه به عنوان مدرس در کشورهای متعددی از جمله چین، ترکیه، سوریه، عمان، پرو، اکوادور و ایتالیا دعوت شد.
doctor-nojavanha (2)او در سال 1361 به عنوان استاد و رئیس بخش چشم دانشگاه سیسیل انتخاب شد و در سال 1371 مرکز چشم پزشکی کنتیتکت در شهر نیوهیون را تاسیس کرد و به عنوان مسئول آن مشغول به کار شد. از سال 1359 به صورت مداوم سالی دو بار به وطن خود باز گشته و در فعالیت های بالینی و آموزشی در بیمارستان های مختلف تهران و شیراز شرکت می کند. مرکز تخصصی چشم پزشکی در شیراز به نام ایشان بوده که چشم پزشکان متعددی در آن مشغول به خدمت و تربیت دستیاران می باشند. 

بیمارستان فوق تخصصی چشم دکتر خدادوست به خاطر خدمات ارزشمند او به جامعه پزشکی ایران به نام او بنیان گذاری شده است. این بیمارستان چشم پزشکی اکنون در خیابان مطهری شیراز قرار دارد و روزانه بیماران زیادی از همه ی نقاط کشور به آن مراجعه می کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کلیسای کانتور قزوین

با استناد به مطالب nlai.ir

 

 

t همراه با دکتر خدا دوست متخصص چشم
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *