ورزش برای بازگشت انرژی (۱)

t ورزش برای بازگشت انرژی (1)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

دوستان نوجوان باید به این نکته توجه داشته باشید که اندام های شما از جمله ستون فقرات، استخوان ها، عضلات دست و پا و … در اثر کم تحرکی و بالا رفتن سن به آرامی رو به فرسایش خواهند رفت و بسیارند افرادی که در سنین میان سالی از انواع دردها در ناحیه گردن، کمر، زانو ها و … شکایت دارند. بنابراین توصیه می کنیم که علاوه بر محافظت از بدن، مراقب انعطاف پذیری عظلات خود نیز باشید. این امر مهم به جز با سعی و تلاش و تحرک بدنی میسر نخواهد شد. بهترین و مناسب ترین راه برای پیشگیری از فرسودگی زود رس اول تغذیه مناسب و پس از آن ایجاد تحرک های خاص عضلات و انعطاف پذیری آن ها از راه اجرای نرمش ها و ورزش های سالم است. به این ترتیب شما حتی در زمان کهولت سن نیز از اندامی مناسب و بدنی سالم برخوردار خواهید بود. در بخش های آتی نرمش های سالمی برای ایجاد تحرک های سالم را آموزش خواهید دید.

شروع تمرین ها 

دوستان عزیز، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در اثر مشغله های تحصیلی یا شرکت در کلاس های مختلف، مدتی فرصت نرمش و ورزش را نداشتید، عضلات شما دچار کرختی شده اند و تناسب اندام شما از بین می رود بنابراین توصیه می شود قبل از اجرای حرکات ابتدا کمی با درجا زدن یا پیاده روی همراه با تنفس منظم گردش خون را در بدنتان زیاد کنید تا عضلات شما آماده اجرای نرمش و ورزش شوند. سپس به نرمی و احتیاط با نفس گیری مداوم، حرکات کششی را انجام دهید.

نرمش اول:

1- نفس عمیق از بینی بکشید و ریه ها را کاملا پر کنید.

2- با بازدم، کاملا بدن را در حال آرامش قرار دهید. بدن صاف و کشیده، سر موازی، پاها به اندازه عرض شانه ها باز و به روبه رو نگاه کنید. به آرامی بازو را در زاویه 90 درجه روی سینه بکشید و دست مخالف را از آرنج خم کرده زیر آن نگه دارید و تا 10 شماره در همان حالت بمانید.

3- سعی کنید تا جایی که امکان دارد بازو را بکشید. با این کار عضلات کتف، سر شانه و پشت کاملا تحریک شده و با تکرار این حرکت کاملا انعطاف پذیر خواهد شد.

4- همین حرکت را با دست مخالف انجام دهید و برای تکرارهای بعدی مدت زمان کشش را بیشتر کنید.

5- در هنگام نرمش کششی شکم را کاملا منقبض کنید تا با این کار چربی های اضافی نیز از بین بروند.

ورزش (2)

نرمش دوم 

بعد از کشش کتف و بازو نوبت کشش عضلات ساق پا و پشت ران هاست. پس از کمی استراحت از کمر خم شوید. سعی کنید زانو ها خم نشود. سپس سعی کنید نوک انگشتان دستتان انگشتان پا را لمس کند و تا 10 شماره در جای خود ثابت باشید. سپس آهسته کمر را راست کنید و همزمان نفس عمیق بکشید.

سعی کنید حین انجام این حرکت نیز عضلات شکم را کاملا منقبض کنید و سر را بین دو کتف فرو برید.

ورزش (1)

t ورزش برای بازگشت انرژی (1)
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
پروتز مصنوعی ساخته شده از تیتانیوم!

‫1 نظر ارسال شده در “ورزش برای بازگشت انرژی (۱)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *