چرا انسان خارق العاده ترین موجود جهان است؟

t چرا انسان خارق العاده ترین موجود جهان است؟

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

left-handed-facts-22

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

محققان دانشگاه آکسفورد متوجه شدند قسمتی از مغز انسان شبیه به هیچ موجود زنده دیگری در دنیا نیست. این قسمت مغز باعث می شود به عنوان یک موجود زنده تک و ایده آل باشیم. نتیجه گیری و تصمیم گیری های پیچیده ما وظیفه این قسمت از مغز است. متیو راش ورت، یکی از پرفسورهای دانشگاه آکسفورد و محقق زمینه روانشناسی تحقیقاتی می گوید: ” ما می توانیم در مورد آینده تصمیم بگیریم، روش های قابل انعطاف در زندگی داریم و از یکدیگر چیزهایی یاد می گیریم. ما به قسمتی از مغز رسیدیم که فقط مخصوص انسان است و موجودات دیگر از آن محروم هستند”.

3

 محققان از قسمت قشر جلویی مغز 25 بزرگسال که داوطلب آن تحقیق علمی شده بودند عکس ام ار آی گرفتند. این عکس ها با ام ار آی های 25 میمون مقایسه شدند. این قسمت از مغز وظیفه ادراک و زبان را به عهده دارد. مشکل در قسمت قشر جلویی مغز باعث ناهنجاری های رفتاری، وسواس و اعتیاد به مواد می شود. ناهنجاری های زبان پس از ضربه و یا دچار مشکل شدن این قسمت به وجود می آید. اگر به مطالعات پزشکی و علمی علاقه داشته باشید و در مورد ارتباط نورون ها و عصب ها مطالبی بدانید رابطه مغز با مشکلات و ناهنجاری ها را بهتر درک خواهید کرد.

2

راش ورت ادامه می دهد:” مغز مانند تکه های موزاییک هستند که در کنار هم قرار گرفتند. ما در تحقیقاتمان قسمت جلویی مغز را مورد بررسی قرار می دهیم.ما می خواهیم بدانیم این قسمت مغز چند موزاییک دارد و هر تکه موزاییک چطور به بقیه مناطق وصل شده است و چه وظیفه ای دارد. ما سعی می کنیم دقیقا اطلاعات هر تکه و تاثیر آن بر روی بقیه قسمت های مغز را بدست آوریم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نکاتی در مورد استعمال صحیح و ماندگاری عطر!

4

به کمک عکس های ام ار آی محققان متوجه شدند قسمت جلویی مغز شامل 12 منطقه مستقل از هم می شود. هر کدام از منطقه ها بافت متفاوت و خاص خود را دارد و به طرزی خاص به بقیه قسمت های مغز متصل و مرتبط است.پورفسور راش ورت می گوید:” این مناطق متفاوت اما مرتبط مثل مسئله اثر انگشت و داستان منحصر به فرد بودن آن برای هر فرد است”.

دانشمندان عکس های ام ار آی انسان ها را با میمون ها مقایسه کردند و به این نتیجه رسیدند که از 12 منطقه ، 11 منطقه درست شبیه هم و در جای یکسان قرار دارند. منطقه منحصر به فردی که فقط در مفز انسان موجود است قطب جانبی جلویی قشر جلویی مغز نامیده شده است.

OFC

images

 این منطقه خاص وظیفه تصمیم گیری های استراتژیکی و تصمیم گیری را دارد و همچنین می تواند چند کارو فعالیت مغزی-حرکتی را با هم مدیریت کند. دانشمندان اظهار کردند این قسمت از مغز فعالیت های شنیداری را نیز کنترل می کند چون این کنترل در میمون ها قدری ضعیف تر است و این نظریه می تواند توانایی صحبت کردن انسان را نیز ثابت کند، توانایی ای که در انسان وجود دارد.

t چرا انسان خارق العاده ترین موجود جهان است؟
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “چرا انسان خارق العاده ترین موجود جهان است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *