نوجوانان چطور می توانند با طلاق والدین کنار بیایند؟

نوجوانان چطور می توانند با طلاق والدین کنار بیایند؟
t نوجوانان چطور می توانند با طلاق والدین کنار بیایند؟

در هر خانواده ای ممکن است طلاق والدین اتفاق بیفتد. کنار آمدن با این مساله هرگز برای فرزندان آسان نیست. در چنین شرایطی فرزندان ممکن است با مشکلات بسیاری مواجه شوند. شرایط جدید بر تمام وجوه زندگی افراد خانواده تاثیر خواهد گذاشت. اگر شما در چنین موقعیتی قرار دارید و والدینتان از یکدیگر جدا شده اند ممکن است حالا احساسی شبیه به پایان دنیا داشته باشید. اما باید بدانید که با گذشت زمان مدیریت شرایط ساده تر خواهد شد و شما می توانید از قلب مشکلات به سلامت عبور کنید.

چرا والدین از یکدیگر جدا می شوند؟

مسائل مختلفی می تواند منجر به طلاق زوجین شود. اعتیاد، مشکلات مالی و اقتصادی، مشکلات خانوادگی، تفاوت عقاید و دیدگاه ها، از بین رفتن علاقه میان والدین، و بسیاری از موارد دیگر. بعضی از فرزندان پس از طلاق والدین دچار عذاب وجدان و احساس گناه می شوند و خودشان را مقصر می دانند.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

اولین چیزی که نباید فراموش کنید این است که جدایی والدین شما مربوط به روابط آنها با یکدیگر است و هیچ ارتباطی با اعمال و رفتار شما ندارد. پس هرگز خودتان را بابت این اتفاق سرزنش نکنید و یا گمان نکنید که شما نقشی در این مساله داشته اید.

اگر والدینتان در حال جدایی هستند ممکن است احساسات بسیار متقاوتی را تجربه کنید. ممکن است غمگین، مضطرب، عصبانی و یا افسرده باشید. اگر پیش از این جدایی تنش ها و مشاجرات خانوادگی زیادی را تجربه کرده باشید، احتمال دارد حالا احساس رهایی کنید. تمام این احساسات طبیعی است پس نگران آن ها نباشید.

هرگز فراموش نکنید که دوستان و اقوام شما در زمان سختی کنارتان هستند. با آنها صحبت کنید و احساس تنهایی نداشته باشید. اگر خواهر یا برادری دارید از یکدیگر حمایت کنید و اگر با دوستان خود نمی توانید صحبت کنید از معلم و یا مشاور خود راهنمایی و کمک بگیرید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تصاویری جذاب از کیک تولد باحال برای تو که خوش سلیقه ای

 طلاق والدین

چگونه طلاق والدین بر زندگی فرزندان تاثیر می گذارد؟

باید بدانید که با طلاق والدین زندگی شما دچار تغییرات متعددی خواهد شد. ممکن است مجبور شوید به خانه دیگری نقل مکان کنید و با پدر و یا مادرتان به تنهایی زندگی کنید. احتمال دارد مجبور شوید مدرسه خود را تغییر دهید و در نتیجه دوستانتان هم تغییر کنند. حتی ممکن است دچار مشکلات مالی و اقتصادی شوید. در چنین شرایطی اولین و مهم ترین کاری که می توانید برای کمک به خودتان انجام دهید این است که سعی کنید نسبت به تمام این تغییرات منعطف باشید.

آماده هر تغییری باشید و از کنار آنها با آرامش عبور کنید. بپذیرید که زندگی شما دچار تحول شده است. باید بدانید که ممکن است دیگر نتوانید همه چیزهایی را که پیش از جدایی والدینتان فراهم بوده، در اختیار داشته باشید.فراموش نکنید که همه این سختی ها گذرا هستند و شما به مرور زمان با شرایط تطبیق پیدا خواهید کرد. سعی کنید به این مشکلات به عنوان چالشی برای رشد شخصیتی و صبورتر شدنتان نگاه کنید.

 طلاق والدین

کارهایی که به شما کمک می کنند تا از این شرایط عبور کنید

1- با والدین خود صحبت کنید: در مورد مشکلاتتان با والدین خود صحبت کنید. اطرافیان شما اگر از احساسات و افکارتان اطلاع نداشته باشند نمی توانند به شما کمک کنند. به آنها بگویید که نگران چه مسائلی هستید. یا اگر سوالی در خصوص آینده خود دارید از آن ها بپرسید.

2- از طرفداری خودداری کنید: هرگز فراموش نکنید که مشکلات والدین شما، تنها میان آن ها است. پس از هیچ یک از آن ها طرفداری نکنید. حتی اگر پدر یا مادرتان از شما می خواهد که نظر خود را بیان و طرف حق را انتخاب کنید به آنها بگویید که دوست ندارید مداخله ای داشته باشید. و در نهایت سعی کنید با هردوی آنها زمان هایی را سپری کنید و از هیچ کدام دوری نکنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آشنایی با تابلو راهنما در زبان انگلیسی

در مجموع، به یاد داشته باشید که جدایی والدین همیشه دارای تاثیرات منفی نیست. گاهی اوقات منجر به بازگشت آرامش به زندگی همه افراد خانواده می شود؛ یا شرایط و موقعیت های جدیدی را بر سر راه آن ها قرار می دهد.

حتی ممکن است پس از طلاق، به دلیل از بین رفتن برخی از فشارها و تنش ها، والدین روابط بهتری هم با یکدیگر و هم با فرزندانشان برقرار کنند.در هر صورت، صبور باشید. زمان به شما و اعضای خانواده تان کمک خواهد کرد. پس سعی کنید به نکات مثبت زندگی توجه کنید و منعطف باشید.

 مجتبی ناطقی

t نوجوانان چطور می توانند با طلاق والدین کنار بیایند؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *