چطور رابطه خوبی با معلم ها داشته باشید؟

چطور رابطه خوبی با معلم ها داشته باشید؟
t چطور رابطه خوبی با معلم ها داشته باشید؟

تحصیلات مساله مهمی است و برای آنکه بتوانید از درس خواندن لذت ببرید، ضروری است که رابطه خوبی با معلم ها داشته باشید و به این واسطه فضای کلاس درس را برای خود شاداب تر و دوست داشتنی تر کنید. 

در ادامه چند پیشنهاد مفید و کاربردی در این زمینه به شما معرفی می کنیم: 

۱- با لبخند به معلم خود سلام دهید

رابطه خوبی با معلم

معلم شما ممکن است روزانه با صدها دانش آموز برخورد داشته باشد و ساعت های بسیاری را در مدرسه بگذراند، در نتیجه ممکن است بعضی روزها خسته باشد. سعی کنید صبح ها با یک لبخند گرم به او سلام دهید. با این کار هم حسن نیت خود را نشان می دهید و هم به سادگی از خستگی معلم خود می کاهید و اثر مثبتی بر روحیه او می گذارید.

۲- به موقع در کلاس حاضر شوید

رابطه خوبی با معلم

همیشه سعی کنید قبل از معلم تان در کلاس حاضر شوید و روی صندلی خود بنشینید. این کار نشان دهنده مسؤلیت پذیری شما است. دیر به کلاس رسیدن،‌ این تصور را ایجاد می کند که شما برای کلاس اهمیت قائل نیستید و حتی گاهی اوقات موجب به هم خوردن تمرکز سایر دانش آموزان و از بین رفتن نظم کلاس می شود.

۳- هرگز با معلمتان بحث نکنید

رابطه خوبی با معلم

برای انکه رابطه خوبی با معلم تان داشته باشید ،جزو آن دانش آموزانی نباشید که رفتارهای غیر محترمانه با معلم خود دارند. معلم در کنار شماست تا هر آنچه را که برای یک زندگی بهتر در آینده به آن نیاز دارید به شما آموزش دهد. پس سعی کنید همیشه به او احترام بگذارید. ‌البته نباید فراموش کرد که اگر سؤالی داشتید و یا در مورد مسأله ای سردرگم شده بودید، حتما می توانید در آن مورد سؤال کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مهربانی ساده است


گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که معلمتان در خصوص موضوعی دچار اشتباه شده است. در چنین شرایطی، پس از پایان کلاس، بدون حضور سایر دانش آموزان، مسأله را با او در میان بگذارید. برای مثال اگر فکر می کردید نمره ای که در یک امتحان یا فعالیت کلاسی کسب کرده اید، آن چیزی نیست که گمان می کردید، خیلی محترمانه و در غیاب سایرین این موضوع را به معلم خود توضیح دهید و علت آن را بپرسید.

۴- قوانین را رعایت کنید

رابطه خوبی با معلم

هر معلمی در کلاس خود، برای برقراری نظم،‌ قوانینی دارد که همه دانش آموزان باید به آن ها توجه کنند. برای مثال اکثر معلم ها مخالف جویدن آدامس و یا خوردن خوراکی در کلاس هستند.

۵- برای اشتباهات گذشته خود عذرخواهی کنید

ارتباط خوب با معلم.سایت نوجوان ها (5)

ممکن است در گذشته اشتباهاتی داشته باشید که روی دیدگاه معلم تان تأثیر منفی گذاشته باشد. در چنین مواردی بهترین راه عذرخواهی است. می توانید این کار را زمانی که با او تنها هستید انجام دهید.

۶- در زمان تدریس معلم با هم کلاسی خود صحبت نکنید

درکلاس ساکت باشید

این مسأله برای معلم ها امر بسیار مهمی است. اگر صحبتی با آنها دارید قبل یا بعد از کلاس مطرح کنید و اگر در مورد درس سؤالی دارید، به جای دوستانتان از معلم خود سؤال کنید. با این کار حواس سایر دانش‌آموزان را هم پرت نمی‌کنید.
در عوض سعی کنید در کلاس روی درس تمرکز کنید، نکته برداری کنید و با دقت به مطالب مطرح شده گوش دهید.

۷- تکالیف خود را به موقع انجام دهید و درس بخوانید

به دقت گوش کنید

این کار نشان دهنده توجه شما به درس است. سعی کنید تکلیف خود را بدون هیچ اعتراض و یا بهانه ای در زمان مقرر تحویل دهید. نکته ای که نباید فراموش کنید تمیزی و مرتب بودن تکالیف ارائه شده است. سعی کنید خوش خط بنویسید و از اشتباهات ساده جلوگیری کنید.
مسأله مهم دیگر، مطالعه شما است. درس بخوانید و در مباحثی که در کلاس مطرح می شوند، حضور فعال داشته باشید. برای مثال به سؤالاتی که معلمتان طرح می کند، پاسخ دهید. همچنین مطالعه در طول ترم به شما کمک می کند تا در امتحانات پایان ترم نمرات بهتری کسب کنید.

۸- از معلم خود تشکر کنید

شغل معلمی

شغل معلم شما، یکی از سخت ترین و در عین حال با ارزش ترین مشاغل جامعه است. آن ها افراد دلسوز و با محبتی هستند که موفقیت شما برایشان مهم است. برای آن که رابطه خوبی با معلم تان داشته باشید گاهی اوقات به روش های مختلف از معلم خود تشکر کنید. برای مثال به او بگویید که از حضور در کلاس لذت می برید، حتی می توانید برایش نامه ای بنویسید و یا یک کارت پستال به او هدیه دهید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
رنگ آمیزی نقاشی فصل بهار برای دبستان

مجتبی ناطقی

 

t چطور رابطه خوبی با معلم ها داشته باشید؟
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *