چه تفاوتی میان روتر و مودم وجود دارد؟

t چه تفاوتی میان روتر و مودم وجود دارد؟

مودم (1)

 آیا تفاوت میان روتر و مودم را می‌دانید؟ اگر جوابتان خیر است، پس با ما  همراه باشید تا تفاوت میان این دو دستگاه را به شما آموزش دهیم. در حال حاضر خیلی از ایرانیان در محل کار یا در منزل خود به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند، اما شاید تفاوت میان مودم و روتر را ندانند. ما نیز قصد داریم تا به شرح این دو دستگاه پرداخته و توضیح دهیم که از هر کدام از آن‌ها در کجا استفاده می‌شود و این دستگاه ها چه تفاوتی با یک دیگر دارند.

روتر و مودم دو دستگاه متفاوت هستند و نباید آن‌ها را با هم یکی دانست. اصولا روتر اینترنت شما را بین چند دستگاه به اشتراک می‌گذارد. یک روتر هم ارتباط وای‌فای دارد و هم پورت‌های اترنت که به دارنده اجازه می‌دهد دستگاه های متفاوت خود را از طریق اترنت یا وای‌فای متصل نموده تا این دستگاه ها به اینترنت دسترسی داشته باشند.

مودم (2)

دستگاه روتر به یک مودم متصل شده و از طریق مودم اینترنت را دریافت می‌کند تا یک آی پی عمومی داشته باشد. سرورهای موجود در اینترنت به روتر شما متصل شده و روتر نیز ترافیک موجود را بین دستگاه های متصل شده به اشتراک قرار می‌دهد تا این دستگاه ها بتوانند یک سری داده را دریافت و ارسال نمایند.

شما با یک روتر به تنهایی قادر به وصل شدن به اینترنت نیستید و نیاز به یک مودم دارید، البته دستگاه هایی به نام روتر-مودم وجود دارند که بحث آن‌ها جداست و به صورتی تلفیقی از یک روتر و یک مودم هستند.

مودم دستگاهی است که به شبکه‌ی ارائه دهنده‌ سرویس اینترنت متصل شده، سپس داده ها را به روتر یا یک دستگاه ارسال کرده و بعد داده های پردازش شده را از روتر یا یک دستگاه دریافت و به مقصد مورد نظر ارسال می‌نماید. اصولا در ایران اینترنت کابلی وجود ندارد و اینترنت‌ از طریق شرکت‌های ارایه دهنده‌ سرویس اینترنت پر سرعت یا ADSL در اختیار کاربران قرار داده می‌شود.

بنابراین برای DSL باید مودم به خط تلفن متصل شود. بعد از اتصال مودم به خط تلفن، مودم به شبکه‌ی ارائه دهنده‌ی اینترنت وصل شده و دستگاه شما را به اینترنت متصل می‌کند. البته همان طور که قبلا گفتم می‌توانید مودم را به روتر متصل نموده تا اینترنت را بین چند دستگاه به اشتراک بگذارید.

tech24.ir

t چه تفاوتی میان روتر و مودم وجود دارد؟
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
حقایق باورنکردنی از قلب انسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *