چه کار کنیم تا در بهار سرحال باشیم؟

t چه کار کنیم تا در بهار سرحال باشیم؟
t چه کار کنیم تا در بهار سرحال باشیم؟

اگر بی حالید و مدام در حال خمیازه کشیدن هستید و هرچقدر می خوابید تاثیری ندارد، نگران نباشید. برای این که خستگی دست از سرتان بردارد و کسلی و بی خوابی شما برطرف شود چند توصیه در ارتباط با خوردن برای شما داریم.
بسیار مهم است که چه چیزی بخورید تا کسالت و خستگیتان برطرف شود ودر بهار سرحال باشید.

دربهار سرحال باشیم

چه چیزی بخوریم؟

خوردنی ها و آشامیدنی هایی که طبع سرد دارند باعث کسالت و خواب آلودگی می شوند مانند: عدس، ماست، خیار، گوجه سبز. در حالی که خوراکی هایی مثل گوشت گوسفند و نخود، عسل، مربا و زرده تخم مرغ با داشتن طبع گرم باعث افزایش جریان خون ملایم در بدن و در پی آن باعث می شوند در بهار سرحال باشیم.

میوه های قرمزرنگ

میوه های قرمز رنگ در بین میوه ها از خواص ویژه ای برخوردارند، مثل افزایش توانایی بدن و سلامت قلب. یکی از این میوه های قرمز، آلو است که ما به آن، آلوسیاه می گوییم. این میوه دارای طبع خنک و مقدار فراوان قند و هیدرات کربن است. سرشار از پروتئین، ویتامین، آهن و کاروتن می باشد. دارای فسفر، کلسیم، پتاسیم است و میوه ای مقوی برای ورزشکاران محسوب می شود.

علاوه بر مصرف این موارد در طول روز باید بدانید برنامه ریزی صحیح در زمان و مقدار خوردن سه وعده غذایی اصلی (صبحانه، نهار و شام) تاثیر مهمی در شادابی و روحیات انسان دارد.

اولین اقدام صرف صبحانه ای با کیفیت بالاست. همان طور که برای بچه های کوچک موعظه و سخنرانی می کنید خودتان نیز به این اصل پایبند باشید!

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تقویت عملکرد مغز با مصرف منظم شکلات

مواردی را که می توانیم به شما پیشنهاد دهیم:

غذاهایی که از غلات (گندم، جو،…) تهیه شده، شیر کم چرب، موز، نان سبوس دار، کره بادام زمینی، املت، پنیر کم چرب، مصرف یک لیوان آبمیوه طبیعی یا یک عدد میوه تازه در وعده صبحانه نیز اقدام بسیار خوبی است.
برای وعده نهار مخصوصا در روزهای گرم سال از مصرف غذاهای پرچرب بپرهیزید. چون مدت زیادی در دستگاه گوارش می ماند و احساس سنگینی به شما می دهد و مسلما شما را کسل و بی حال می کند.

شکلات بخورید!

شکلات میزان سروتونین و اندروفین خون را زیاد می کند و این دو هورمون باعث شادمانی می شوند.

بوهای شادی آفرین

برخی بوها نیز برای تغییر احساس انسان شناسایی شده اند. گل رز، بابونه، شمعدانی معطر، لیمو و بالنگ از جمله این بوها هستند که می توان از آن ها به عنوان خوشبوکننده هوا استفاده کرد.

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t چه کار کنیم تا در بهار سرحال باشیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *