چون دلیل قانع کننده ای برای خوندن نماز ندارم نماز نمیخونم

نمازنمیخونم
t چون دلیل قانع کننده ای برای خوندن نماز ندارم نماز نمیخونم

چون دلیل قانع کننده ای برای خوندن نماز ندارم نماز نمیخونم

شاید بعضی از انسان های دین دار وجود داشته باشند که هنوز هم برای دین و انجام دستورات دینی خود به دنبال دلیل و برهان باشند. همیشه بهترین راه برای به یقین رسیدن پرسیدن و به نتیجه رسیدن است.به عنوان مثال یکی از این حالات را که برای عزیزی پیش آمده بررسی میکنیم:

پرسش

من دوست دارم بعضی کارها رو که دین گفته انجام بدم. مثلا نماز بخونم. ولی چون دلیل قانع کننده ای ندارم نماز نمیخونم. لطفا منو راهنمایی کنید.

پاسخ آقای شیرزاد، مشاور تربیتی و مذهبی 

جالب است که ما انسان ها وقتی بیمار می شویم و به مطب پزشکی می رویم، اگر آن پزشک دارویی را برای ما تجویز کند و بگوید مصرف آن دارو برای شما مفید است، بدون اینکه از او سؤال کنیم که این دارو چه فرایندی را جهت برطرف کردن بیماری ما طی می کند، از آن دارو حتی با عوارض زیادش استفاده می کنیم. اما برخی از مسلمانان به همین اندازه حاضر نیستند به خدا که خالق موجودات و در نتیجه داناترین اشخاص به ویژگی ها و نیازهای انسان هاست اعتماد کنند.

خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) در بسیاری از موارد به علل و حکمت های دستورات اسلامی اشاره کرده و نقش این اعمال را در زندگی بشر بیان کرده اند. حتی حکمت و فلسفه برخی از احکام به مرور زمان و با پیشرفت علم برای انسان ها مشخص شده است. در نتیجه با وجود این که در موارد مختلف، خداوند بی نیاز، خود این ابهامات را که نسبت به احکام اسلامی بوده را از اذهان زدوده است.علاوه بر این با وجود اینکه خود بشر هم به محدودیت فهم و درک خود و نقصان تحقیقات علمی اذعان دارد، حال؛ آیا منطقی است به خاطر کوتاهی درک و فهم ما از دلائل احکام شرعی، خود را از مزایا و فواید آن محروم کرده و در قیامت با پرونده سنگین تری در پیشگاه خداوند متعال حاضر شویم؟!

در پناه إله… موفق باشید

مشاوره تربیتی و مذهبی

t چون دلیل قانع کننده ای برای خوندن نماز ندارم نماز نمیخونم
5/5 - (1 امتیاز)
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مزایای پنهان سکوت در این دنیای شلوغ چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *