چگونه خار را از دست بیرون بیاوریم؟

چگونه خاررا ازدست خارج کنیم
t چگونه خار را از دست بیرون بیاوریم؟

خارج کردن خار از انگشتان یکی از آن کارهایی است که حتما باید بلد باشیم چون بالاخره یک روزی به کارمان می آید. شاید فرو رفتن خار گل و یا تکه چوبی کوچک در دست یا پا، چیز بسیار پیش پا افتاده ای به نظر برسد اما درد دست یا پا و همچنین احتمال عفونت و مشکل های بعدی ما را مجبور می کند سریع این زایده اضافی را خارج کنیم.در این مطلب می خواهیم چند راه ساده و کاربردی را برای درآوردن خار از دست را با هم مرور کنیم.

محل فرو رفتن خار را به هیچ وجه فشار ندهید چون ممکن است حرکت کرده و بیشتر فرو رود و یا به تکه های کوچک تر بشکند و کار بیرون آوردن آن را سخت تر کند.

پیدا کردن محل خار در دست

به آرامی دست را با صابون بشویید و با حوله خشک کنید. البته سعی کنید این کار را به آرامی انجام دهید تا باعث تحریک بیشتر پوست نشوید.

شستن دست با صابون قبل از بیرون اوردن خار از دست

حالا سعی کنید با دقت با یک ذره بین ساده محلی را که خار در آن فرو رفته بررسی کنید تا بتوانید یکی از راه های پیشنهادی زیر را برای خارج کردن خار از دست انتخاب کنید.

پیدا کردن خار در دست با ذره بین

روش اول : استفاده از بکینگ پودر یا جوش شیرین

در این ویدئو به شما آموزش داده شده که چگونه با استفاده از بکینگ پودر خار را از دست خودتان خارج کنید. جوش شیرین هم دقیقا همین روش را دارد.

فیلم درآوردن تیغ از دست با بکینگ پودر

سعی کنید اول این روش را برای  امتحان کنید. زیرا هم راحت است و هم نسبت به بعضی روش ها کم دردتر است. استفاده از جوش شیرین برای خارهایی که در پوست فرو رفته و سر آن پیدا نیست شیوه مناسبی است. مقداری جوش شیرین را در آب سرد حل کنید و مانند خمیر روی دست بگذارید و آن را ببندید. بعد از یک روز محل خار رفتگی کمی متورم می شود و سر خار بیرون می آید و می توانید به راحتی آن را خارج کنید.

بیرون آوردن خار از دست با جوش شیرین

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
حجم کل آب‌های زمین چقدر است؟

روش دوم: استفاده از نوار چسب کاغذی برای در آوردن خار از دست

یک تکه نوار چسب کاغذی بردارید و به آرامی دور انگشتتان و در محل فرو رفتن خار بپیچید. بعد به آرامی آن را باز کنید. اگر سر خار بیرون باشد احتمالا با کمک چسب از دستتان خارج خواهد شد.

استفاده از نوار چسب کاغذی برای در آوردن خار از دست

 

روش سوم : استفاده از موچین  برای خارج کردن خار از دست

یک موچین بردارید و لبه های آن را با پنبه الکلی ضد عفونی کنید. سپس از کسی کمک بگیرید تا ذره بین را برای شما نگه دارد. حالا به دقت سر خار را پیدا کنید و به کمک موچین آن را خارج کنید.

استفاده از موچین  برای خارج کردن خار از دست

 

روش چهارم: استفاده از سوزن برای در اوردن خار از دست

سوزنی نوک تیز بردارید. سر آن را با پنبه الکلی ضد عفونی کنید. سپس آرام آرام روی محلی که خار فرو رفته بکشید تا سر خار را پیدا کنید. شاید در این حالت مجبور شوید کمی پوست را خراش دهید تا سر خار کاملا پیدا شود. حالا به کمک موچین می توانید آن را بیرون بیاورید.

استفاده از سوزن برای در اوردن خار از دست

روش پنجم: استفاده از سیب زمینی برای در اوردن خار از دست

راه دیگر، استفاده از سیب زمینی است. تکه ای از سیب زمینی را برش دهید و روی محل فرو رفتن خار بگذارید و مدتی نگه دارید. پوست این قسمت نرم تر خواهد شد و سر خار را راحت تر می توانید پیدا کرده و آن را خارج کنید.

استفاده از سیب زمینی برای در اوردن خار از دست

روش ششم: استفاده از چسب چوب  برای بیرون آوردن خار از دست

استفاده از چسب چوب است. کمی چسب چوب را روی انگشتتان بریزید و چند دقیقه ای صبر کنید. چسب چوب هنگام خشک شدن شبیه لایه ای پلاستیکی روی دستتان ایجاد می کند. حالا به آرامی چسب خشک شده را بردارید. احتمالا سر خار به چسب گیر کرده و راحت از دست خارج خواهد شد.

استفاده از چسب چوب  برای بیرون آوردن خار از دست

در پایان از هر کدام از روش های خارج کردن خار از دست که استفاده کردید، اگر محل فرور رفتن خار هنوز درد می کرد می توانید از پماد های بی حسی برای کاهش درد استفاده کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
جراحی پزشک ایرانی را ۳۶۰ درجه ببینید

 

استفاده از پماد بی حسی بعد از  بیرون آوردن خار از دست

روی انگشتتان برای جلوگیری از عفونت چسب بزنید تا محل زخم کاملا بهبود یابد.

 

جلوگیری از عفونت دست بعد از بیرون آوردن خار از دست

عوارض باقی‌ماندن خار در دست

هر شی‌ای، هرچند کوچک، وقتی وارد بدن می‌شود سیستم ایمنی بدن نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد. در نتیجه، ما می‌بینیم که بافت پوست متورم و یا قرمز می‌شود.

خوب است بدانید اگرچه فرو رفتن تراشه‌ای از شیشه یا فلز در پوست دردناک‌تر از فرو رفتن تراشه‌ای چوبی یا خار گیاهان است، اما مواد ارگانیک مانند تراشه‌ی چوب یا خار کاکتوس می‌توانند مشکلاتی به مراتب جدی‌تر برای بدن ایجاد کنند. اما چرا؟

مواد ارگانیک همیشه ممکن است به باکتری آلوده باشند. اگر پوست شما با ماده‌ای که به باکتری آلوده است سوراخ شود ممکن است بیمار شوید. به همین دلیل، فرو رفتن خاری از مواد ارگانیک در دست به مراتب حساس‌تر است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیماری‌ای با نام عامیانه‌ی «بیماری باغبانان گل سرخ» وجود دارد که در اثر وارد شدن نوعی از قارچ به بدن ایجاد می‌شود که روی خار گل سرخ زندگی می‌کند. این بیماری گاهی می‌تواند آنقدر حاد باشد که بیمار ناچار شود جراحی کند.

بنابراین اگر خاری از مواد ارگانیک وارد دست‌تان شد به سرعت آن را خارج کنید تا به عوارض باقی‌ماندن خار در دست دچار نشوید.

نکته‌ای ساده برای جلوگیری از فرو رفتن خار در دست

درست است که فرو رفتن خار در دست در اغلب مواقع مسئله‌ای پیچیده نیست و با یکی از روش‌هایی که در این مقاله ذکر شد می‌توان مشکل را حل کرد، اما گاهی خارج‌کردن خار سخت می‌شود و شما را کلافه می‌کند. همچنین دردی که پس از خارج‌کردن خار در محل گزش می‌ماند می‌تواند ناراحت‌کننده باشد. پس می‌توانید با رعایت نکته‌ای ساده، تا جای ممکن، از فرو رفتن خار در دست جلوگیری کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مرتاض ها و نشستن روی هوا

 

t چگونه خار را از دست بیرون بیاوریم؟
3.9/5 - (32 امتیاز)

‫22 نظر ارسال شده در “چگونه خار را از دست بیرون بیاوریم؟

  1. غزل :

    سلام
    وقتتون بخیر، این تجربه رو در کانال مجربات روح الامین در ایتا خوندم، در مورد در آوردن تیغ و خار از دست👇
    یه تجربه ای رو خواستم به شما بگم چند سال پیش ،یه دختر بچه ای رفته بود بالای نخل ازون بالا افتاد،همون لحظه کف دستش درد میکرد جیغ میزد ازونجایی که هیچی کف دستش مشخص نبود خونوادش فکر میکردن چون افتاده‌ درد داره .یه قسمت از کف دستش ابی شده بود .بردنش دکتر انتی بیوتیک بهش دادن خوب نشد ،این قضیه دوماه طول کشید تا اینکه من بهشون گفتم که خرما و نمک ضماد کنن ،سه شب اینکار و کردن ،بعد سه روزیه قسمت از کف دست دختر بچه سر باز کرد عفونت ازش خارج شده بود اومد پیشم که بهم نشون بده من هم با پنبه خواستم تمیزش کنم تا اینکه یه تیغ نخل اومد بیرون اینقدر هم سفت بود ..هممون تعجب کردیم .جیغ زدیم از تعجب .مادر دختر بچه تیغ نخل و برد به تمام همسایه ها نشون داد .که چجوری با خرما و نمک این اتفاق خوب افتاد

  2. امیرحسین :

    دوستان من تیغ بسیار ریزی به دستم رفته بود هرکاری میکردم درنمیومد اخر خودم با ظرافت و با یک سوزن ریز و استریل شده درش اوردم گوش به این چیزها ندید فقط با سوزن فقط قبلش حتما با شعله و الکل استریل کنید سوزن رو که عفونت نکنه دستتون

  3. حسین :

    من از کسی شنیدم:
    کمی از ماده داخل گوش دربیارید و بذارید جای خار رفتگی به دلیل مکش این ماده خار رو به بیرون میکشه

  4. علی همه چی دان :

    نوک انگشت تون بنزین بریزید بعد اون آتش بزنید از اونجایی که جنس اون از چوبه آتش می گیره البته قبلش آتشنشانی خبر کنید

  5. الهه :

    الهه هستم من وقتی خار یا چیزه دیگه ای داخل دست و پام رفته خیلی درد داشته خیلی هاشون رو با سوزن در آوردم خیلی هاشون خودشون در اومدن حالا شما هم اگر دوست دارید چیزی که رفته داخل دست یا باهاتون از بدن شما خارج شود اول به حمام بروید تا جایی که خار یا چیزه دیگه ای رفته است نرم شود بعد با سوزن به کمک کسی آن خار را از بدنتان خارج کنید اگر در نیامد کسانی که جاییشون خار رفته کمی بنزین یا نفت به جایی که خار رفته است بمالید یک روز بمونه تا خار رو خورد کنه اگر خورد بشه دیگه دردی عفونتی چیزی نداره امید وارم این روش را انجام بدید

  6. علی :

    من چند ماهه که یه چیزی توانگشت پامه عفونت هم میکنه ولی هیچ چیزی ازش دیده نمیشه درحالت عادی درد نداره ولی باخوردن به چیزی واقادردآورمیشه لطفا راهنماییم کنینی ازش

  7. محمدرضا :

    باسلام من خاردرخت نخل رفته توانگشتم خیلی درد وتورم داره اما اثاری ازخارنیست عکسم گرفتم اما اثاری ازخارنبود خیلی درد وتورم داره چکارکنم

  8. saeli :

    سلام
    امیدوارم که هر مطلبی رو تو اینترنت پیدا کردید رو انجام ندید اول مطعن بشید که کار درستی هست یا منبع و سایت مطمعن هستش بعد انجام بدید.
    بنظرم بعضی از روش های این مطلب کار اشتباهی هستند.

  9. nojavanha-com :

    کاربر عزیز “مهدی”
    به شیوه هایی که در این مطلب اشاره شده است سعی کنید خار را از دست خود خارج نمایید ولی چنانچه موفق نشدید حتما به درمانگاه مراجعه کنید.
    موفق باشید
    نشریه اینترنتی نوجوان ها

  10. مهدی :

    سلام من یه تیغ زخمی کاکتوس تو انگاشتم رفته و سرش شکسته و خیلی می سوزه و چیزی با چشم معلوم نیست خواهش میکنم سریع کمک کنید انگاشتم با کوچیک ترین فشار بسیار میسوزه

    • ایرانی :

      یک عدد پیاز کوچک را روی اجاق گاز یا آتش بگذارید تا مقداری پخته شود انگشتی که خار در آن رفته را وسط پیاز گذاشته و با باند یا پارچه ببندید بعد از چند ساعت خار مشخص می‌شود وآن را دربیاورید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *