زندگی در زمین چگونه آغاز شد؟

t زندگی در زمین چگونه آغاز شد؟
t زندگی در زمین چگونه آغاز شد؟

زندگی در زمین چگونه آغاز شد ؟ زمین حدود ۴٫۶ میلیون سال پیش شکل گرفت. هنگامی که زمین بسیار جوان بود، زندگی در آن غیر ممکن بود زیرا بسیار گرم بود و آب وجود نداشت. حال باید دید زندگی در این زمین غیرقابل سکونت چگونه آغاز شد.

زمین اولیه

زندگی در زمین چگونه آغاز شد

دریایی از کوه مذاب، زمین تازه تشکیل یافته را پوشانده بود. در این زمان، مواد مذاب سرد و به کوهی تبدیل شدند. ولی آتش فشان ها همچنان فوران مواد مذاب داشتند. آتش فشان ها همچنین گازهایی را از اعماق درون سیاره رها کردند و اتمسفر زمین را تشکیل دادند. با این همه، در ابتدا هوا سمی بود.

ستاره های دنباله دار و ستارک ها

برای میلیون ها سال، سطح زمین را ستاره های دنباله دار، ستارک ها و حتی سیاره های کوچک بمباران می کردند. این تصادف ها لایه های سخت زمین را باز می کردند و مواد مذاب بیشتری آزاد می شدند. آن ها نیز آب دریافت می کردند.

اقیانوس ها تشکیل می شوند

همان طور که زمین جوان به تدریج سرد می شد، جو آن نیز به تناسب سرد می شد. بخار گرم رها شده توسط آتش فشان ها متراکم می شدند و آب مایع را تشکیل می دادند و به صورت باران بر زمین می باریدند. تا میلیون ها سال این بارش ها ادامه داشت. آب ها روی سطح زمین زیاد شد و در فرو رفتگی های وسیع زمین انباشته شدند و اقیانوس های پهناور را تشکیل دادند.

زندگی در زمین چگونه آغاز شد : آغاز آبکی

بسیاری از دانشمندان بر این باورند که زندگی حدود ۳٫۸ میلیون سال پیش در اعماق دریا به وجود آمد. اولین فرم های زندگی در اطراف روزنه های آتش فشانی گرم زندگی می کردند و از مواد شیمیایی غنی از انرژی حل شده در آب جوش تغذیه می کردند. انواع خاصی از باکتری در این ساکنین آب جوش حتی امروزه نیز زندگی می کنند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
از سایت جدید ناسا هر روز تصاویر تازه از زمین ببینید

مولکول های مقلد

t زندگی در زمین چگونه آغاز شد؟

اولین فرم زندگی، یک موجود کامل یا حتی یک سلول نبود. فقط یک مولکول بود که می توانست نسخه هایی از خودش را بسازد. این فرم زندگی DNA امروزه است. DNA نمی تواند خودش را خارج از سلول تکثیر کند، بنابراین اولین موجودات زنده باید چیزی متفاوت بوده باشند.

زندگی در زمین چگونه آغاز شد :‌ باکتری

بعد از این که زندگی آغاز شد، مولکول های خود-رونوشت کننده سلول هایی دور خودشان ساختند و به باکتری تبدیل شدند. باکتری ها تنها فرم های زندگی روی زمین برای ۳ میلیارد سال آینده، و یک دوره زمانی گسترده خواهند بود.

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t زندگی در زمین چگونه آغاز شد؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *