چگونه زیردریایی اختراع شد؟

t چگونه زیردریایی اختراع شد؟
t چگونه زیردریایی اختراع شد؟
زیردریایی

می توان گفت زیردریایی ای که «جان فیلیپ هالند» طراحی کرد آخرین و کامل ترین نمونه زیر دریایی های حال حاضر بود. هالند در سال ۱۹۰۰ توانست آن را طراحی کند و بسازد و بعد از آن از این اختراع کشورهایی مانند ژاپن، روسیه، بریتانیا و آمریکا به قدر کافی استفاده بردند.

حالا بهتر است قبل از دانستن مطالبی درباره امکاناتی که زیردریایی جان داشت به تاریخچه اولین زیر دریایی های ساخته شده به دست بشر بپردازیم.

اولین زیردریایی های ساخته شده

زیردریایی به وسیله ای گفته می شود که توانایی رفتن به زیر آب و انجام عملیات های نظامی و در حالت ساده تر حرکت و جا به جایی را در عمق آب داشته باشد.
در نمونه های اولیه ساخته شده، آن ها فقط قابلیت حمل حداکثر دو نفر را داشتند. آن زیر دریایی ها فقط تا عمق ۴ متری پایین می رفتند و فقط یک الی دو ساعت می توانستند زیر آب دوام بیاورند.

اما امروزه کشور روسیه موفق به ساخت نوعی از زیر دریایی شده است که می تواند شش ماه بدون سوخت گیری و دریافت غذا و اکسیژن در عمق بسیار پایین اقیانوس ها حرکت کند.

از سال ۱۶۲۰ می توان به سال ساخته شدن اولین زیردریایی به دست «کرنلیوس دربل» برای نیروی دریایی انگلستان اشاره کرد. این سازه با محاسبات ریاضی دان بزرگ «ویلیام بورن» ساخته شد.

نخستین استفاده نظامی از زیر دریایی

نخستین استفاده نظامی گسترده از این وسیله در جنگ جهانی اول رخ داد. اما زیر دریایی ای به نام «لاک پشت» که «دیوید بوشنل» آمریکایی در سال ۱۷۷۵ آن را ساخت، توانست در خلال جنگ انقلاب آمریکا یک ناو دریایی انگلیسی را غرق کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
درمان آکنه با چای قرمز!

قرن ۱۹ را می توان به قرن شکوفایی زیردریایی ها اختصاص داد. در هر کجای دنیا فردی نکته بین و ریز بین پیدا می شد تا عیبی از این دستگاه را بر طرف سازد و تحولی بزرگ به ارمغان بیاورد.

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها – سوسن قریشی

t چگونه زیردریایی اختراع شد؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *