چگونه صفحه نمایشگر و دیگر اجزای کامپیوتر را تمیز کنیم؟

پاک کردن صفحه مانیتور
t چگونه صفحه نمایشگر و دیگر اجزای کامپیوتر را تمیز کنیم؟

چگونه اجزای کامپیوتر را تمیز کنیم؟

گردوخاک محیط یکی از عواملی است که باعث کثیفی و در دراز مدت خراب شدن اجزای کامپیوتر می شود. با دنبال کردن این مراحل می توانید  نحوه صحیح پاک کردن صفحه مانیتور رایانه را ببینید.

پاک کردن صفحه مانیتور

قبل از پاک کردن صفحه مانیتور، نمایشگر را خاموش کنید و از برق بکشید. زیرا در حین تمیز کردن صفحه نمایشگر، ممکن است که  پیکسل های صفحه نمایش شما خراب شود.

پاک کردن صفحه مانیتور

در قدم بعد صفحه نمایش را با پارچه نانو یا دستمال نرم پاک کنید.گرد و غبارهای روی صفحه نمایشگر را به آرامی پاک کنید. این گرد و غبارها باعث می شوند که خط و خش بر روی صفحه مانیتور بیندازند.

پاک کردن صفحه مانیتور

برای تمیز کردن صفحه نمایش از اسپری شیشه عینک استفاده کنید، توجه داشته باشید به هیچ عنوان از آب یا هر مایع تمیز کننده دیگر استفاده نکنید، این کار باعث می شود که به صفحه نمایش آسیب برسانید.  صفحه را با همان دستمال تمیز کنید.

پاک کردن صفحه مانیتور

پاک کردن کیبورد

در ابتدا کیبورد خود را به صورت برعکس بگیرید و تکان دهید که اگر آشغالی در آن گیر کرده باشد بیرون بیاید و چیز دیگری بین کیبورد گیر نکرده باشد.

تمیز کردن کامپیوتر.سایت نوجوان ها (2)

در قدم بعدی اگر لکه ای یا کثیفی بسیار بدی در کیبور است، آن را با دستمال خیس پاک کنید ولی سعی کنید که آب به داخل کیبورد نفوذ نکند. سعی کنید که کیبورد را به دقت تمیز کنید و حداقل دو هفته یک بار این کار را انجام دهید.

تمیز کردن کامپیوتر.سایت نوجوان ها (3)

نکات ضروری

همیشه قبل از کار کردن با لپ تاپ یا کامپیوتر سعی کنید که دست هایتان تمیز باشد. در غیر این صورت چربی و کثیفی ها به مرور صفحه کلید را خراب می کند. همیشه سعی کنید به هنگام کاربا  کامپیوتر  چیزی نخورید؛ زیر ذرات خوراکی ها می تواند به رایانه شما اسیب برساند. ازهمه مهم تر به موقع به تمیزی سیستم خود اهمیت دهید. این کار طول عمر سیستم شما را بالا می برد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه از بازی خود فیلم تهیه کنیم؟ (۳)

تمیز کردن کامپیوتر.سایت نوجوان ها (5)

 

t چگونه صفحه نمایشگر و دیگر اجزای کامپیوتر را تمیز کنیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *