چگونه هلیکوپتر اختراع شد؟

هلیکوپتر
t چگونه هلیکوپتر اختراع شد؟
هلیکوپتر

شاید بیشتر مایی که در حال خواندن این متن هستیم هلیکوپتر یا هر وسیله ای را که بشود با آن پرواز کرد وسیله ای مدرن و متعلق به عصر حاضر بدانیم.

اما باعث تعجب است که بدانیم چینی ها در سال ۴۰۰ میلادی وسیله ای شبیه به هلی کوپتر داشتند که به عنوان اسباب بازی در اختیار فرزندانشان قرار می دادند!

لئوناردو داوینچی وارد می شود!

بعد از آنها نیز افرادی مانند لئوناردو داوینچی، مهندس، نقاش و مجسمه ساز معروف ایتالیایی، در هزار سال بعد از چینی ها دست به ساخت نمونه ای بزرگتر شد که قابلیت پرواز انسان را داشته باشد. البته این طرح با شکست مواجه شد چون همراه با پره های ملخی بالای خود، بدنه نیز حرکت می کرد و به دور خود می پیچید.

بعد از لئوناردو داوینچی افراد بسیاری مانند میخائیل لومونوسوف روسی این طرح را ارائه دادند و سعی در بهبود آن داشتند. اما این آزمون و خطاها هر بار با شکست یا به عبارتی با فاجعه رو به رو می شد. هرچند تحقق این آرزوی دیرین بشر، ارزش انواع هزینه ها و شکست ها را داشت.

ساخت اولین هلیکوپتر

در نهایت بعد از گذشت سال ها و قرن ها از زمان ارائه طرح اولیه هلیکوپتر، در سال ۱۹۳۹ اولین هلیکوپتر امروزی با موفقیت از انواع آزمایش ها بیرون آمد.

فردی که توانست با تلاش بسیار موفق به فرود سالم هلیکوپتر شود ایگور سیکورسکی بود. او که شهروند اوکراین بود در کودکی با خواندن کتاب سفر به فضا اثر ژول ورن به ماشین پرنده و پرواز علاقه مند شده بود

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آیا می دانستید سمورهای دریایی ...

او اولین ماشین پرنده خود را در سن ۱۲ سالگی ساخت اما در ساخت آن موفق نبود. پس از آن رویای ساخت این وسیله دست از سر ایگور برنداشت.

ایگور در سالی که برادران رایت توانستند با ماشین پرنده خود به مدت ۱۲ ثانیه پرواز کنند تلاشش را برای ساخت وسیله ای که از هواپیما امن تر باشد بیشتر کرد.

آرزوی او در سال ۱۹۴۲ محقق شد و ماشین پرنده او اولین در نوع خود بود که به تولید انبوه رسید.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – سوسن قریشی

t چگونه هلیکوپتر اختراع شد؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *