چگونه کامپیوتر خود را قفل کنیم؟

چگونه کامپیوتر خود را قفل کنیم؟
t چگونه کامپیوتر خود را قفل کنیم؟

قفل کردن کامپیوتر یکی از بهترین راه های حفاظتی برای زمانی است که برای چند دقیقه می خواهید از کامپیوتر خود فاصله بگیرید و به کار دیگری بپردازید. چون در این مواقع افراد دیگر به راحتی می توانند به سیستم شما دسترسی پیدا کنند.

چرا می‌خواهیم سیستم را قفل کنیم؟

اینطور نیست که همیشه اطلاعات محرمانه خاصی در سیستم شما باشد اما در هر صورت سیستم شما حریم شماست. شما حق دارید که نخواهید هیچ فرد دیگری وارد حریم خصوصی‌تان بشود. پس با قفل کردن سیستم‌تان با خیال راحت به کارتان برسید و مطمئن باشید امنیت حریم‌تان حفظ خواهد شد.در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه سیستم خود را ایمن کنید.

قدم به قدم برای قفل کردن کامپیوتر

روی سیستم خود پسورد بگذارید یا اگر لپ تاپ شما به حسگر اثر انگشت مجهز است می توانید از روش هایی از رمزگذاری روی سیستم خود استفاده کنید که نیاز به اجازه خودتان باشد. برای این کار به تنظیمات سیستم بروید.سپس به تنظیمات اکانت خود بروید تا از آن جا به تنظیمات رمزگذاری برسید.

در قسمت Sign-in Options بروید. در آن جا هر کدام از روش های رمزگذاری را که می خواهید می توانید انتخاب کنید. پس از این که رمز مورد نظر خود را روی سیستم گذاشتید می توانید دکمه ترکیبی ویندوز + ال (⊞ Win+L) را بزنید و به صفحه lock رفته و با خیال راحت به کارهای خود برسید.

کلیدهای ترکیبی برای قفل کردن کامپیوتر

قفل خودکار کامپیوتر در ویندوز ۱۰

اگر سیستم شما ویندوز ۱۰ است کارتان برای قفل کردن کامپیوتر بسیار راحت است. این ویندوز در بروزرسانی جدید خود قابلیتی را ارائه داده است که وقتی شما از سیستم دور می شوید سیستم به شکل خودکار قفل می شود. برای فعال کردن قفل خودکار مراحل زیر را دنبال کنید:

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بزرگترین پارک آبی سرپوشیده در جهان

یک گوشی را از طریق بلوتوث به کامپیوتر متصل کنید.حالا به تنظیماتAccounts  وSign-in Options  بروید. Dynamic Lock  را پیدا کنید و گزینهAllow Windows to detect when you’re away and automatically lock the device  را فعال کنید.

t چگونه کامپیوتر خود را قفل کنیم؟

این نکته را فراموش نکنید

نکته ای که باید به یاد بسپارید این است که قفل کردن کامپیوتر به کمک قفل خودکار ویندوز ۱۰ با بلوتوث محقق می شود. بنابراین، وقتی گوشی شما از سیستم دور می شود بلوتوث قطع می شود و سیستم به طور خودکار قفل می شود. پس، همانطور که متوجه شدید، باید گوشی را با خودتان ببرید. چون اگر گوشی کنار سیستم بماند؛ ارتباط بلوتوثی آن قطع نمی شود. در نتیجه سیستم هم قفل نخواهد شد.

 

 

  • اگر سرعت کامپیوترتان کم شده اینجا کلیک کنید
  • آیا روشن گذاشتن طولانی مدت کامپیوتر درست است؟

t چگونه کامپیوتر خود را قفل کنیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *