چگونه یک مانیتور خوب برای خود انتخاب کنید؟

t چگونه یک مانیتور خوب برای خود انتخاب کنید؟

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

مانیتور یکی از ارکان اصلی در کامپیوتر هست و کیفیت و اندازه آن بسیار مهم است که هم جواب گو نیاز شما باشد و هم به چشم های شما آسیب نرساند. در این مطلب به شما نشان می دهیم که چگونه یک مانیتور خوب برای کار خود انتخاب کنید. 
در اول شما باید ویژگی های مانیتور را در نظر بگیرید، اگر بهترین کیفیت را می خواهید، بروید به سراغ پنل های ipt یا pls که در ادامه توضیح مختصری در رابط به آن ها می دهیم. 

سه نوع اصلی از پانل ها وجود دارد:

TN

این نوع پنل ها بسیار ساده و ارزان قیمت هستند و بیش تر برای اداره ها و مدارس استفاده می شوند و استفاده زیاد بالایی برای کار های پیشرفته ندارند.

IPS

این دسته از پانل ها برای کاربرانی که نیازمند مانیتوری با دقت بالا در نمایش رنگ ها هستند گزینه مناسبی محسوب می شوند. در اصل می توان گفت پانل های IPS برای کلیه ی نرم افزارها به غیر از بازی های کامپیوتری گزینه برتر به حساب می آیند،

مانیتور خوب.سایت نوجوان ها (1)

زاویه دید مطلوبی را نیز فراهم می کنند. اما نمی توان این مسئله را فراموش کرد که این پانل ها تقریباً گران ترین نوع پانل به کار رفته در مانیتورهای امروزی محسوب می شوند. وقتی صحبت به ریسپانس تایم نیز می رسد. پانل های IPS مانند نوع VA نمی توانند به پای پانل های TN برسند و در این مورد دارای ضعف هستند. 

PLS

این نوع پنل ها بسیار دقت بالایی دارند و بیش تر به درد گیمرها می خورند به خاطر دقت بالا و fps بسیار خوبی که دارند بسیار گزینه خوبی هست. 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
پس زمینه هایی با نام خدا برای گوشی و تبلت

در قدم بعد باید شما رزولوشن و کیفیت صفحه نمایش را در نظر بگیرید. دقت داشته باشید که اندازه صفحه نمایش ربطی به رزولوشن ندارد، رزولوشون به عبارتی دقت و کیفیت تصویر را معلوم می کند. معمولا رزولوشون های 1366*768 یا 1920*1080 رزولوشن هایی هستند که بیش تر در بازار استفاده می شود و رزولوشن های بالاتر یا پایین تر از این هم هست. 

مانیتور خوب.سایت نوجوان ها (2)

و شما اگر بازی های بسیار سنگین انجام می دید پس باید به تعداد فریم (fps) توجه کنید، فریم هرچه بالاتر باشد کیفیت تصویر بسیار بالاتر می رود. 

مانیتور خوب.سایت نوجوان ها (3)

بسیار خوب بعد از این که تمام این ویژگی ها رو در نظر گرفتید برای مانیتور خود نوبت به اندازه هست، اندازه مانیتور 22 یا 24 اینچ بیش تر استفاده می شود و قیمت ارزان تری نسبت به بقیه مانیتور ها دارد. مانیتور های با اندازه بزرگ، به شما اجازه می دهد که تصویر بزرگ تری  داشته باشید و از کیفیت بیش تر و بزرگ تر لذت ببرید. اندازه بستگی به سلیقه خود شما دارد که چه اندازه ای بیش تر به کار شما می آید. 

مانیتور خوب.سایت نوجوان ها (4)

و در آخر با در نظر گرفتن تمام این ویژگی ها شما بالاخره می توانید یک مانیتور بسیار خوب و با کیفیت بالا بخرید و از استفاده کردن آن لذت ببرید.

 

t چگونه یک مانیتور خوب برای خود انتخاب کنید؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *