کاردستی حصار شطرنجی 

t کاردستی حصار شطرنجی 

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

لوازم مورد نیاز

کاغذ رنگی و سفید

شیوه ساخت 

کاغذ آ4 را از طول به 8 قسمت کاملا مساوی تقسیم کنید و به شکل باد بزن خط ها را روی هم تا بزنید. سپس تمام تاها را باز کنید. کاغذ را از وسط به 2 قسمت تقسیم کنید و روی هم تا بزنید. در این مرحله هر 4 قسمت را از بلندی کاغذ برش بزنید. به این ترتیب طول کاغذ به 4 برش تبدیل خواهد شد. روش تا زدن بعدی را دقیقا به تصویر نگاه کنید و مطابق شکل ابتدا برش را از وسط روی هم تا بزنید. سپس مجددا از وسط روی هم خم کنید و تا بزنید. تای آخر هر دسته را نیز از وسط به 2 قسمت تقسیم کنید و به داخل تا بزنید. تمام برش ها را به همین ترتیب تا بزنید. در این کار دقت روی تا زدن ها باید خیلی باشد چون اگر کاغذ ها درست تا نخورد شکل ما در پایان زیبا نخواهد بود. کاغذ قرمز یا هر رنگی که مایل بودید را نیز ابتدا برش زده و به همین ترتیب تا بزنید. 
 

حصار شطرنجی.سایت نوجوان ها (1)

مرحله پایانی کار مونتاژ دو رنگ سفید و رنگی داخل هم است. به تصویر زیر دقت کنید و مراحل را انجام دهید. برای شروع کافیست یکی از برش های تا خورده سفید را داخل برش قرمز فرو کنید. نکته قابل توجه این که پایه های سفید را لابه لای پایه های قرمز فرو کنید و به همین ترتیب تمامی پایه ها را بین پایه ها فرو کنید تا محکم شوند.
 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی پادری سنگی

حصار شطرنجی.سایت نوجوان ها (2)

طول کار به سلیقه شما بستگی دارد. هنگامی که به حد مطلوب نظرتان رسیدید پایه انتهایی را گرد کرده و در پایه شروع کار فرو کنید تا حصارتان کامل شود. از خلاقیت و ابتکار خود لذت ببرید.
 

حصار شطرنجی.سایت نوجوان ها (3)

حصار شطرنجی.سایت نوجوان ها (4)

 

 

t کاردستی حصار شطرنجی 
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *