کاردستی قاب عکس

t کاردستی قاب عکس

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

وسایل لازم 

مقوای ماکت سازی

نوار های زری دار تزیینی

چسب

مداد

قیچی

پولک و اکلیل

قلمو و رنگ

روزنامه

قاب عکس (8)

شیوه ساخت 

ابتدا روی مقوا الگو هایی به شکل اشک های کوچک و بزرگ رسم کنید. سپس به وسیله قیچی آن ها را مرتب چیده و کنار بگذارید. برای این که رنگ بهتر روی مقوا شکل بگیرد و فرو رفتگی های مقوا روی کار خود را نشان ندهد از هر الگو یک عدد مقوایی و یک عدد با روزنامه بریده و روی هم بچسبانید. سپس الگوها را به شکل طاووس همان طور که در تصویر ملاحظه می کنید کنار هم بگذارید. حین انجام بقیه مراحل کار، زیر آن را روزنامه پهن کنید تا میز کار یا زمین رنگی و کثیف نشود و به وسیله قلمو تمام الگو ها را با رنگ سبز رنگ آمیزی کنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. برای رنگ آمیزی هم از رنگ گواش استفاده کنید.

قاب عکس (2)

قاب عکس (7)

قاب عکس (3)

در این مرحله ابتدا دور هر الگو را با نخ های زری یا بندهای مهره ای یا هر چیزی که مورد علاقه شماست محدود کنید و با چسب آن ها را محکم بچسبانید. سپس روی کف الگو ها به صورت مجزا مقداری چسب بریزید و سپس کف آن مقداری اکلیل بپاشید. برای سهولت کار و این که از هدر رفتن اکلیل ها جلو گیری کنید می توانید آن را در نمکدان بریزید. با این کار هم از اسراف اکلیل جلوگیری شده و هم تمرکز شما روی پاشیدن اکلیل روی الگوها بیش تر می شود.

قاب عکس (5)

از این مرحله به بعد تزیین بدن طاووس کاملا شخصی و سلیقه ای است. شما می توانید با هر شیء تزیینی که مورد علاقه اتان است بدن و بال ها را تزیین کنید.  

قاب عکس (9)

قاب عکس (1)

برای خود قاب از مقوا یک مستطیل به ابعاد دل خواه جدا کنید و برای لبه های آن نیز یک مستطیل به طول 5 و به اندازه محیط مستطیل اول جدا کنید و آن را دور تا دور مستطیل بچسبانید تا قاب شما کامل شود. سپس تمام قسمت ها را روزنامه بچسبانید و کف و اطراف قاب را به وسیله قلم مو رنگ آمیزی کنید. پس از آن  کناره های قاب را با نوارهای تزیینی کاملا بپوشانید یا می توانید به وسیله صفحات نازک زرورقی که در خرازی ها موجود است کف قاب عکس را بپو شانید. ما در این قاب برای زیباتر شدن، لبه ای به طول 3 سانت و به اندازه محیط دور مستطیل مجددا از مقوا بیرون آوردیم و به همان شیوه قبلی با رنگ طلایی رنگ کردیم و پس از خشک شدن، نوار زر تزیینی را چسباندیم. همان طور که قبلا متذکر شدیم شما به هر شکلی که مایل بودید قابتان را تزیین کنید.  

قاب عکس (6)

در این مرحله بدن طاووس را به کناره قاب عکس بچسبانید و از کاردستی زیبای خود لذت ببرید.

قاب عکس (4)

قاب عکس (10)

t کاردستی قاب عکس
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی مبل شگفت انگیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *