کاردستی گلدان همیشه بهار

گلدان همیشه بهار
t کاردستی گلدان همیشه بهار

گلدان همیشه بهار کاردستی راحتی است که به شما کمک می کند گلهای طبیعی را مدتی در خانه نگه دارید.

وسایل لازم برای ساخت گلدان همیشه بهار

بادکنک

شیشه خالی

گل طبیعی

مقداری شن و خاک برگ

گلدان همیشه بهاری (2)

شیوه ساخت 

برای ساختن این گلدان زیبا به یک بطری یا شیشه نیاز دارید که می تواند بطری کوچک آب میوه یا شیشه خالی سس یا مربا باشد. شیوه کار بسیار ساده و آسان است. شیشه یا بطری را کاملا شسته و مدتی در زیر نور خورشید قرار دهید. این کار باعث می شود شیشه کاملا خشک شود و محیط داخل آن برای رشد گیاه مناسب شود.

سعی کنید از بادبادک های کوچک تر برای این گلدان استفاده  کنید. بادبادک را درون محفظه بطری فرو کنید. لبه اصلی بادکنک را محکم بکشید تا کاملا دور سر بطری قرار گیرد. در این مرحله مقداری شن و خاک برگ را با هم مخلوط کنید و آن ها را کاملا مخلوط نمایید و از توری دانه درشت رد کنید تا دانه های درشت آن جدا شود. درون بادکنک را ابتدا کمی خاک زغال (برای زه کشی و نگهداری رطوبت) بریزید.

سپس به آرامی مخلوط خاک برگ و شن را درون بادکنک بریزید خاک برای گیاه شما آماده است. برای این که به ساقه گیاه آسیبی نرسد بهتر است نصف خاک را بریزید و ساقه را در آن قرار دهید و بعد مجددا دور ساقه را با مقدار کمی خاک پر کنید سپس خیلی کم روی آن آب بریزید. با این کار اولا گل های همیشه بهار و شادابی خواهید داشت ثانیا از ریختن آب مداوم و نگرانی زیر گلدانی نجات خواهید یافت. توجه داشته باشید به جهت لاستیکی بودن بادکنک آب را مدت زیادتری در خود نگه می دارد بنابراین میزان آب دهی به گل ها را دیرتر و کم تر انجام دهید. حال از زیبایی کاردستی گلدان همیشه بهار و  گل هایتان لذت ببرید.

گلدان همیشه بهار (1)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی ایده هایی برای استفاده از صندوق میوه!

t کاردستی گلدان همیشه بهار
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *