چگونه با روزه گرفتن لاغر شویم ؟

کاهش وزن در افطار وسحری
t چگونه با روزه گرفتن لاغر شویم ؟

ماه رمضان و کاهش وزن 

عادات غذایی سالم زیادی وجود دارد که می تواند به کاهش وزن درماه رمضان کمک کند. اما بهتر است این عادات پس از پایان ماه مبارک نیز به خوبی حفظ شوند تا بتوانید در طولانی مدت از مزایای آن بهره مند شوید. این موارد شامل:

کنترل روغن در غذا

برای کاهش وزن در ماه رمضان از مصرف بیش از حد روغن  در هنگام پخت و پز خودداری کنید.به عنوان مثال به جای سوپ خامه ای از سوپ غلات یا سبزیجات استفاده کنید.برای تهیه غذا به جای سرخ کردن، از روش های پخت و پز کبابی یا آب پز استفاده کنید.سبزیجات تازه بخورید و سالاد را بدون سس پرچرب و سس مایونز سرو کنید. در عوض، از مقدار کمی روغن زیتون و سرکه بدون اضافه کردن نمک استفاده کنید.

مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید

خوردن نان، برنج، سیب زمینی، پاستا و پیتزا را دروعده سحر و افطار محدود کنید. نمی‌گوییم که باید از کربوهیدرات‌ها به طور کامل اجتناب کنید، اما اگر می‌خواهید چربی‌های بدنتان را آب کنید، باید مصرف خود را کاهش دهید. در غیاب کربوهیدرات، بدن از ذخایر چربی بدن به عنوان منبع انرژی و در نتیجه سوزاندن چربی استفاده می کند.به جای آن بر مصرف بیشتر سبزیجات سبز رنگ مانند کاهو، اسفناج، کلم بروکلی، مارچوبه و کلم پیچ تمرکز کنید.مقدار نشاسته را با مخلوط کردن برنج بخارپز شده با سبزیجات یا حبوبات برای طعم دادن کاهش دهید .فیبر را در غذای خود بگنجانید که احساس سیری را افزایش می دهد. یک فنجان برنج یا اسپاگتی پخته برای یک وعده غذایی کافی است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
۶ عادت غلط غذایی که به چهره شما آسیب می زند

کاهش وزن درماه رمضان

پروتئین بیشتریدر وعده سحری و افطار استفاده کنید

رژیم های غذایی سرشار از پروتئین باعث کاهش وزن، افزایش متابولیسم و ​​کاهش اشتها می شود. حتماً برای افطار مرغ، گوشت گاو یا ماهی بخورید و برای سحری روی تخم مرغ تمرکز کنید. این ها بهترین منابع پروتئینی با کیفیت هستند.بسیاری از افراد با مصرف بیشتر لوبیا و عدس، مصرف پروتئین خود را افزایش می دهند. با این حال، حبوبات  دارای کربوهیدرات بالایی نیز هستند. به همین دلیل بهتر است از منابع پروتئین حیوانی استفاده کنید.سعی کنیدگوشت قرمز بدون چربی یا مرغ کبابی بدون پوست و بیشتر ماهی کبابی بخورید.اگر گیاهخوار هستید، به جای آن از مکمل های پروتئینی استفاده کنید.

از مصرف آب میوه و نوشابه خودداری کنید

آب میوه ها، حتی اگر تازه باشند، قند زیادی دارند. یک فنجان  اب میوه می تواند تا 25 گرم یعنی معادل 5 قاشق چایخوری، شکر داشته باشد. آب خود را با لیمو، پرتقال یا نعناع طعم دار کنید!به جای  آبمیوه های شیرین و نوشیدنی های صنعتی از آبمیوه های تازه استفاده کنید و مصرف آن را به یک فنجان در روز محدود کنید.

نوشابه ها حتی قند بیشتری دارند. یک نوشابه حدود 32 گرم، معادل 6 قاشق چایخوری شکر دارد. بسیاری از مردم به نوشابه های رژیمی روی می آورند، این نوشابه ها اگر در حد اعتدال مصرف شوند، تا دو بار در هفته خوب است. اما گزینه بهتر استفاده از آب گازدار است. برای کاهش وزن در ماه رمضان به جای شیرینی هایی مانند زولبیا وبامیه از  میوه های تازه در حد مجاز استفاده کنید. خوردن دو وعده میوه در روز کافی است . برای افطار می توانید سه عدد خرما بخورید زیراسه عدد خرما معادل یک وعده میوه  است و از آن حدود 60 تا 70 کالری دریافت می کنید. 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اطلاعات عمومی اجزای بدن ما (2)

کاهش وزن درماه رمضان

دسرها را محدود کنید

همه ما می دانیم که شیرینی ها قند و کالری بالایی دارند.  اگر به دنبال کاهش وزن در ماه رمضان هستید، مصرف دسرها را به ۲ بار در هفته محدود کنید. اگر در سحری وافطار ،هوس شیرینی خوردن کردید؛ از میوه ها یا شکلات تلخ استفاده کنید.هنگام تهیه غذاها و شیرینی ها در ماه رمضان مانند پودینگ، کاسترد و سایر شیرینی ها از لبنیات کم چرب یا بدون چربی استفاده کنید و ماست بدون چربی  بخورید.در مصرف آجیل خام و بدون نمک اعتدال را رعایت کنید.

کاهش وزن درماه رمضان

فعالیت کافی داشته باشید

وقتی فعال هستید، کالری می سوزانید. بسیاری ماه رمضان را بهانه ای برای ترک ورزش می دانند. یک ماه کامل بی تحرکی می تواند روند کاهش وزن شما را کند کند. برای کاهش وزن درماه رمضان به خود قول دهید که حداقل 3 ساعت در هفته تمرین کنید.حتی در خانه می توانید با انجام فعالیت های مختلف مانند کمک به پخت و پز از کم تحرکی خود بکاهید. به ورزش کردن در ماه رمضان  ادامه دهید، به عنوان مثال پیاده روی سریع به مدت 30 دقیقه در روز، شنا یا ورزش در یک باشگاه دارای تهویه هوای مناسب بعد از افطار گزینه مناسبی است.برای جبران آب از دست رفته بدن ،بین افطار و سحری مصرف مایعات به خصوص آب را افزایش دهید.

 

در زمان بیماری، نماز و روزه را چگونه ادا کنیم؟

 

t چگونه با روزه گرفتن لاغر شویم ؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *