کلیدهای افزایش تمرکز

t کلیدهای افزایش تمرکز

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان‌ها

افزایش تمرکز.سایت نوجوان‌ها (1)همین حالا شما مشغول چه فکرهایی هستید؟!…آیا ذهنتان فقط با همین نوشته درگیر است یا به چیزهای دیگری هم فکر می کنید؟
بعضی از دانش آموزان، علت موفق نبودن در درس و مدرسه را، حواس پرتی می دانند. بعضی ها هم اصلا" متوجه نیستند که خیلی وقت‌ها حواسشان از موضوع اصلی پرت می شود!
حواس پرتی یا نداشتن تمرکز، بدین معناست که نتوانیم با تمام ذهنمان به موضوع اصلی که به آن مشغول هستیم، بپردازیم. این مساله ممکن است برای همه پیش بیاید. روش های زیر به شما کمک می کند که تمرکز را در خود تقویت کنید.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

فعال باشید

برای داشتن تمرکز در موقع درس خواندن، باید خودتان هم فعال باشید. یعنی که در برابر چیزی که می خوانید، واکنش داشته باشید. باید در موقع خواندن تعجب کنید، موافق یا مخالف مطلب باشید، چیزی اضافه کنید، آن را تایید کنید و ….
خط کشیدن زیر سطرها و یادداشت نوشتن در گوشه ای از کتاب، علامت گذاشتن، یادداشت برداری کردن و… هم نوعی از فعال بودن است.

قانون برگه سفید

این قانون می گوید: لازم است موقع درس خواندن یا گوش دادن به درس، همیشه کاغذ یادداشتی زیر دستتان باشد. هر بار که فکری به جز کار اصلی به سراغتان آمد، با نوشتن یک کلمه یا جمله کوتاه درباره آن، سعی کنید به طور موقت آن را فراموش کنید. این کار باعث می شود دیگر نگران نباشید که آن کار فراموش خواهدشد. کم کم ذهن شما عادت می کند که به هر فکری وقتی بدهد و فکرها را به نوبت بررسی کند. این همان تمرکزی است که نیاز دارید.

پرتاب کنید!

«تمرکز» هم می تواند مانند «دقت » با بعضی از بازی ها تقویت شود. یکی از بهترین سرگرمیها برای افزایش تمرکز، ورزش «دارت» است. تلاش کنید در هر پرتاب، امتیاز خود را یادداشت کرده و با تمرکز بر نقطه هدف، هر بار امتیاز  بالاتری بدست بیاورید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آیا می دانید ابداع کننده "@" چه کسی است؟

سرعت، مساوی عجله نیست!

سوزنهایی با اندازه های مختلف از مادرتان امانت بگیرید. از بزرگترین سوزن شروع کرده و آن را نخ کنید. بعد سراغ سوزن بعدی بروید و همین طور تا آخر ادامه دهید.
زمان را اندازه گیری کنید و ببینید در چه مدت زمانی موفق به نخ کردن تمام سوزن ها شده اید.
در دورهای بعدی سعی کنید سرعت خود را بیشتر و بیش‌تر کنید. اما یادتان باشد در این کار، سرعت با استفاده از تمرکز بدست می آید نه با عجله!

  • حفظ تمرکز به روش کارآفرینان موفق!

کاربر عزیز 

چنانچه این مطلب مورد توجه شما قرار گرفت، لطفا آن را لایک کنید.

t کلیدهای افزایش تمرکز
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *